Bor det en fotograf i deg, vis bildene dine

Anbefalte innlegg

Får legge ut noen gamle bilder jeg har tatt også.

 

audi_shell.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 til tatt med EOS300

 

 

106_0651.JPG

 

106_0660.JPG

 

106_0686.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikter du til noen spesifikke bilder? Er nemlig ingen som er kraftig overeksponert her.

 

Jeg tipper det siktes til A4 bildene på kaia. De er jo overeksponerte, med utbrent himmel samt deler av bilens kaross, men personlig syns jeg ikke det var så ille.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 til tatt med EOS300

 

 

[ATTACH]78257[/ATTACH]

 

[ATTACH]78258[/ATTACH]

Rypejaktterrenget mitt jo.

her er 2 av de bilda jeg er mest fornøyd med selv, dette er tatt med std linsa på et nikon D50 med en super dårlig fotograf bak kamera :P

 

DSC_2606.jpg

Kjerra mi jo... Du hadde jo filter og

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får vel legge inn et lite bidrag jeg og, selv om jeg er langt ifra fornøyd med det.

 

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it

 

Canon EOS 350D

Aperture F/2.2

Sigma 30mm f/1.4

ISO 400

Shutter Speed 1/80 sec

 

Håndholdt. Hadde jeg vært lur, hadde jeg busta ut tripoden og tatt 3-4 bilder med varierende eksponering og lekt meg med HDR. Som det er måtte jeg justere opp lysheten på skygger osv i PS:Elements 4

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får vel legge inn et lite bidrag jeg og, selv om jeg er langt ifra fornøyd med det.

 

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it

 

Canon EOS 350D

Aperture F/2.2

Sigma 30mm f/1.4

ISO 400

Shutter Speed 1/80 sec

 

Håndholdt. Hadde jeg vært lur, hadde jeg busta ut tripoden og tatt 3-4 bilder med varierende eksponering og lekt meg med HDR. Som det er måtte jeg justere opp lysheten på skygger osv i PS:Elements 4

 

Kan du programmere eos 350 til å ta med forskjellig eksponering eller fokus etter hverandre. eller må du gå å justere mellom hvert bilde ?

Lurer bare siden jeg også har eos 350 :)

 

Her er foresten et bilde jeg tok i dag.

var egntlig bare for å teste den nye linsa og så har jeg prøvd meg litt på redigering.

Ser jo jeg har et stykke igjenn til mangen andre bilder som er postet her. men jeg har sett verre bilder :)

 

Men jeg glemte å stille iso`en så den stod på 400 :( derfor er det litt kornete

IMG_5197-Edit.jpg

Ellers er spec:

Canon Eos 350d

Canon 17-85mm IS USM (me bilde stabilisator

CPR filter

@33mm

f5,5

1/200sec

redigert littegrann i Adobe Lightroom

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lite bidrag fra meg:

 

Kamera: Canon EOS 350D

Honda2.jpg

15082007 095.jpg

Mobilbilder 027.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du programmere eos 350 til å ta med forskjellig eksponering eller fokus etter hverandre. eller må du gå å justere mellom hvert bilde ?

Lurer bare siden jeg også har eos 350 :)

 

Jeg har ikke funnet noen måte å gjøre det automatisk på, så jeg antar at man må justere manuelt. Jeg må however innrømme at jeg enda ikke har fått HDR til å se bra ut, men jeg må nok bare fortsette å prøve. Før eller senere må det jo bli bra :P

 

Her er foresten et bilde jeg tok i dag.

var egntlig bare for å teste den nye linsa og så har jeg prøvd meg litt på redigering.

Ser jo jeg har et stykke igjenn til mangen andre bilder som er postet her. men jeg har sett verre bilder :)

 

Men jeg glemte å stille iso`en så den stod på 400 :( derfor er det litt kornete

 

ISO 400 er ikke noe problem å fikse på. I PS:E4 er det iallefall rimelig enkelt, og med mindre man går overboard så kommer ingen til å se noe. Ved ISO400 er det faktisk veldig lite som skal til. ISO1600 begynner å bli litt håpløst, men ikke fullstendig håpløst. Alternativt så kan man jo bare skalere ned bildet, det fjerner mye det og :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke jeg som har tatt bildet. Det stod Jan-tore Aasen her i klubben klubben for. Ut gjennom vindu i 80 km/t over Hardangervidden i 5 plussgrader og regn, men kamera var mitt;) Canon EOS 300 med Sigma 18-55mm. Aner ikke hva alt det andre var stillt inn på akkurat da:o

IMG_4186.jpg

IMG_4187.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er HDR??? hvordan tar en det å hvordan behandle det etterpå??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tipper det siktes til A4 bildene på kaia. De er jo overeksponerte, med utbrent himmel samt deler av bilens kaross, men personlig syns jeg ikke det var så ille.

 

Det originale bildet er kraftig undereksponert...

 

men nå ser ikke det bilde så jævlig ut på skjermen min sånn i grunn. men nå har ikke jeg justert fargene på skjermen min i det hele tatt da..så det kan jo selvsagt ha en innvirkning!

 

 

:P

 

Forresten, så sliter jeg JÆVLIG med å få til bilder med pene farger o.l.. aner bare ikke hvorfor, men de fleste bilder jeg tar blir i grunn jalla pga dette :(.. points er fint :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tipper det siktes til A4 bildene på kaia. De er jo overeksponerte, med utbrent himmel samt deler av bilens kaross, men personlig syns jeg ikke det var så ille.

 

Thats right.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lite bidrag fra meg:

 

Kamera: Canon EOS 350D

 

Nå snakker vi, fete bilder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke jeg som har tatt bildet. Det stod Jan-tore Aasen her i klubben klubben for. Ut gjennom vindu i 80 km/t over Hardangervidden i 5 plussgrader og regn, men kamera var mitt;) Canon EOS 300 med Sigma 18-55mm. Aner ikke hva alt det andre var stillt inn på akkurat da:o

 

 

Bildet er tatt med følgende:

(samme for begge bildene forøvrig)

ISO 100

18mm

f5.0

1/60sec

linse 18-125mm

 

iflg metahidden som kom opp på bildene

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt flere bil-bilder tatt av meg:

 

20070815202651_rune-audi 025.jpg

Sigma 15mm fisheye f/5,6 1/160sek

 

20071011200659_dsc_3359-red.jpg

Tokina 12-24 @ 12mm f/8 13sek

 

20070813092314_dsc_0289.jpg

Sigma 15mm fisheye. Husker ikke eksponering

 

Og et par av mer kunstnerisk art:

 

 

20070812235907_holy bibel.jpg

Nikon 18-70 @ 18mm f/5,6 13sek

 

148059.jpg

Nikon 18-70. Husker ikke eksponering

 

20070925033332_dsc_3076.jpg

Tokina 12-24 @ 12mm f/4 1/250sek

 

Ligger flere bilder ute på http://www.magnuspallesen.net

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Magnus: :tilber:

 

skulle håpt jeg klarte å få til like bra bilder, gitt. jeg har vært ute av gamet for lenge, men vinteren må nok brukes til å refreshe litt gamle kunster :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har noen blinkskudd men er ikke noe stor fotograf av den grunn, ingen av mine bilder har fått noe som helst behandling i ettertid og er litt der etter. Driver å lærer meg photoshop disse dager!

Bruker et Nikon D80 med kit objektivet(18-70), en sigma 10-20 og en nikkor 70-300.

 

Her er noen få:

 

Photoshootrs4TT129debadged-1.jpg

 

Photoshootrs4TT107.jpg

 

Photoshootrs4TT041.jpg

 

Eiks07262.jpg

 

28.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av bilbilder tror jeg dette må være en av favorittene:

 

_DSC2161.jpg

 

Nikon D70S, Sigma 10-20mm

10mm F/4 1/50 sek ISO 200

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

veldig kult bilde. men er det helt genuint eller er ørnen limt inn etter på..?

 

Sammensetning av flere bilder det ja :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bildet er tatt med følgende:

(samme for begge bildene forøvrig)

ISO 100

18mm

f5.0

1/60sec

linse 18-125mm

 

iflg metahidden som kom opp på bildene

 

Bra og se at det er noen som kan hente frem infoen:o Bare tittet på linsen som stod på kamera i går jeg og glemmte helt at jeg har en linse til liggende og at det faktisk var den som var brukt på de bildene:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det originale bildet er kraftig undereksponert...

 

men nå ser ikke det bilde så jævlig ut på skjermen min sånn i grunn. men nå har ikke jeg justert fargene på skjermen min i det hele tatt da..så det kan jo selvsagt ha en innvirkning!

 

 

:P

 

Forresten, så sliter jeg JÆVLIG med å få til bilder med pene farger o.l.. aner bare ikke hvorfor, men de fleste bilder jeg tar blir i grunn jalla pga dette :(.. points er fint :P

 

Lek litt med hvitbalansen. Det har hjulpet meg i en del bilder. Ofte er auto det som funker best.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har noen blinkskudd men er ikke noe stor fotograf av den grunn, ingen av mine bilder har fått noe som helst behandling i ettertid og er litt der etter. Driver å lærer meg photoshop disse dager!

Bruker et Nikon D80 med kit objektivet(18-70), en sigma 10-20 og en nikkor 70-300.

 

Her er noen få:

28.jpg

 

Dette var utrolig stiligt bilde! Havner faktisk som bakgrunn på hiddenen as we speak...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen bidrag fra meg og da ;)

 

b_310047.jpg

Kamera: Canon EOS 1D Mark II N

Objektiv: Canon EF 70-200 F/2.8

ISO: 50

Blender: f/8

Lukker: 1/60s

Brennvidde: 200mm

 

 

b_308531.jpg

Kamera: Canon EOS 1D Mark II N

Objektiv: Sigma EX 4,5-5,6/12-24 DG C/AF

ISO: 100

Blender: f/4.5

Lukker: 1/3200s

Brennvidde: 12mm

 

 

b_334015.jpg

Kamera: Nikon D2X

Objektiv: Nikon 70-200mm F/2,8

ISO: 200

Blender: f/2.8

Lukker: 1/100s

Brennvidde: 105mm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.