Gruppekjøp nr3: Sveiseapparat MIG, Plasmakutter og TIG m/plasmakutter

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg har en eske ståendes igjen i kina fra forrige gruppehandel, å siden det er lite ekstra jobb ta med flere apparater så åpner det seg for en gruppekjøpsmulighet til.

 

 

Det som er aktuelt er:

* TIG 200 amp kombi apparat acdc, puls, pinnesveis og plasmakutter (50-60amp) ca 7000kr.

* MIG 200 amp ca 5000kr

* Plasmakutter 50amp, kutter ca 15mm stål ca 3000kr

 

Dette er ca priser utifra de 2 forrige bestillingene og vi korrigerer de etter valutaen som nærmer seg.

bestillingsfrist blir en gang midt i februar, og innbetaling innen utgangen av februar måned.

 

Prisene er inkl frakt til norge/oslo. frakt innenlands kommer i tillegg om du ikke kan hente her.

det blir sjøfrakt og derpå må vi belage oss på litt ventetid dog, ca 5uker fra innbetaling. (desverre kan frakten være uttilregnelig, så det kan ta dobbelttid)

 

Det er 1års fabrikk garanti, og alt som trengs for å begynne (foruten flaske, manometer og gass) følger med. jeg tar ikke personlig ansvar for garantien, det blir som ett privatbrukthandel, men jeg ytrer mitt beste for å være behjelpelig uansett.

 

bare for å sjekke interesse, noe som kunne tenkt seg dette?

 

 

 

Det jeg har i vente på meg i kina er automatisk blendbar sveisemaske, wolfram til TIG og sveisetråd 15kg til mig.

dette er ikke dyregreier så mulig å få med noe slik om en ønsker.

OBS.. jeg kjenner ikke til kvaliteten enda, men jeg har bestilt for å teste selv iallefall :)

 

 

Tig kombi 200amp:

Jan Erik Rasmussen

Stig Marius Øverbø

Thomas Kristiansen Hammer

Freddy Jønholt

Kristian Røtne

 

 

MIG 200amp (220v, 1fas eller 380v 1fas) :

Rune Andre K.

Kristian Røtne

Knut morten

 

Plasma50amp:

Isak Fagerli

 

Sveisemasker

haugevis :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mer info:

 

disse selges jo i mengder på ebay virker det som.

iallefall maskinen er utseendes messig lik som denne, bare rød

Bildene er hentet fra en ebay annonse!

på ebay ligger denne til 856dollar pluss 398dollar i frakt fra Kina.

 

kjøper vi 5 maskiner så betaler vi kr 690dollar per maskin + 100dollar i frakt

det høres for meg ut som en god deal iallefall.

OBS.. fortollingsgebyr/havnegebyr kan komme i tillegg litt usikker på satser for dette, men det skal jeg finne utav.

 

sist gang ble dette ca 300kr på hver. ergo kostet denne maskinen 7000,- levert i oslo

 

 

6a25_1.JPG

9204_1_sbl.JPG

 

 

specs. på den jeg evnt bestiller blir som følger :

 

1.High frequence soft switch changeover,high efficiency,small volume,light weight;

2.Provided with pedal control interface for safe operation;

3.Sound control performance,multiple purpose and easy operation;

4.Use of passive power factor for correnction,high power factor;

5.Easy arc striking,smooth electric arc and dependable welding;

6.Complete accessories:welding torch,welding cable,earth clamp,welding holder,cutting torch,carton box

 

 

Mosfet inverter technlogy optimizes Arc preformance in lightweight package.AC or DC output for A wide veriety material types and thicknesses. three modes: DC TIG, AC TIG, DC MMA pulse frequency Adjustable 2 steps and 2 steps control function. digital display.

 

The main technique parameters of SUPER series inverting type AC/DC welder are showed in the form below:

 

TECHNICAL PARAMEER SUPER-200P

Power voltage AC220±15% 50/60Hz

Input current 26A

Power capacity 5.2 KVA

Output current 20 ~ 200 A

Arc force current 0 ~100 A

No-load voltage 58V

Operating voltage 32V

Pre-flow (S) 0 ~ 2

Cleaning width (%) 20 ~ 80

The damping time (S) 0 ~ 5

Basic current (%) 10 ~ 90

Pulse frequency (Hz) 5 ~ 200

SP (%) 10 ~ 90

Foot Pedal YES

Arc strike HF

Efficiency (%) 85

Duty cycle (%) 60

Power factor 0.93

Insulation grade B

Protection Grade IP21

Max Weld Thickness (mm) 10

Max Cutting Thickness (mm): 16mm

Dimension (mm) 500 x 320 x 330

Gross Weight 35 KGS

 

 

 

 

bilde av mig200a

attachment.php?attachmentid=132966&stc=1

 

bilde av plasmakutter 50a

attachment.php?attachmentid=132967&stc=1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

pris på en slik maske? god kvalitet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har jeg notert deg med Isak. ( vær obs på at plasmaen på Tig-apparatet dit kan være noe kraftigere enn denne løse enheten, men er oppgitt til å skjære 15mm som det tykkeste) bare som info om du skulle teste dem opp mot hverandre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

pris på en slik maske? god kvalitet?

 

jeg må leite fram mailen min for å finne det ut.. men ikke dyrt.

kvaliteten veit jeg ikke siden min ble glemt igjen sist. : mad :

spørr jeg kineseren så bare bukker og nikker han uansett :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei RA.

 

Jeg vil være med på gruppekjøpet. Et Tig 200 amp kombi apparat til meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spør gjerne igjen denne gangen siden jeg var litt seint ute sist gang;)

Er det mulig å få med reint TIG apparat? Og eventuell pris på det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går fint the Bjørn-Tore, fikk du ikke svar på PM-din angående det og pris?

hmm... jeg må finne tilbake mailen, men mener å huske at det ikke var sånn veldig mye billigere.

men ikke noe problem å få det. :)

skal sjekke opp for deg etterpå

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette samme MIG apparater som har blitt solgt på forrige gruppekjøpene?

-Hvor mange ble solgt da? Kommet noen tilbakemeldinger på disse, brukervennlighet og ellers performance ved sveising av forskjellig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette samme MIG apparater som har blitt solgt på forrige gruppekjøpene?

-Hvor mange ble solgt da? Kommet noen tilbakemeldinger på disse, brukervennlighet og ellers performance ved sveising av forskjellig?

 

det ble bare ett apparat som jeg bestilte til meg selv. har desverre ikke kommet så langt å testet dette enda. men skal se om jeg får tid i kveld.

har kun tatt det utav esken så langt :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det ble bare ett apparat som jeg bestilte til meg selv. har desverre ikke kommet så langt å testet dette enda. men skal se om jeg får tid i kveld.

har kun tatt det utav esken så langt :o

 

okidok... bare lurte siden det er endel forskjeller ute og går og. Noen apparater er knallgode å sveise flusstråd med, mens helt umulig å få til å fungere skikkelig med rustfri og gass.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kommer nok ikke til å teste med flusstråd, bare vanlig tråd og gass

lenge siden jeg brukte slik tråd men husker at det var ubehagelig å bruke på mitt lincoln apparat.

fordelen var det eneste som veide opp om en ikke kunne drasse med på gassflasken

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okidok... bare lurte siden det er endel forskjeller ute og går og. Noen apparater er knallgode å sveise flusstråd med, mens helt umulig å få til å fungere skikkelig med rustfri og gass.

 

hei. jeg fikk desverre ikke testet mitt idag. fant ut at jeg har bestilt/fått feil. jeg skulle hatt 220v maskin men har fått en 380v :(

 

Denne er da forøvrig tilsalgs om noen har behov :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekka at du ikke kan "bygge om" ved å bare ta av bakplata og flytte over et par lasker mellom polene?

Slik var det på sveiseapparatene vi hadde på jobben vertfall, men det var apparater i en annen prisklasse.. Men det er verdt å sjekke..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekka at du ikke kan "bygge om" ved å bare ta av bakplata og flytte over et par lasker mellom polene?

Slik var det på sveiseapparatene vi hadde på jobben vertfall, men det var apparater i en annen prisklasse.. Men det er verdt å sjekke..?

 

jeg har tenkt på det og sendt mail til fabrikken og spurt om dette. Tviler litt men håper jeg er heldig.

takk for forslaget :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er disse TIG aparatene i bruk? greit nok til å lære seg på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er disse TIG aparatene i bruk? greit nok til å lære seg på?

 

jeg er fersk, men så langt har det ikke vært lett å lære :o

åssen det er i bruk må en som kan tig'e svare på evnt, kommer nok noen tilbakemeldinger snart :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

funnet info om masken samt pris?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

TIG delen fungerer ivertfall utmerket. Jeg har begynt og sveise bord til appaertatet i Alu, og det går så det suser. Jeg har tig sveist en del tidligere, og dette apperatet står ikke tilbake for det jeg har sveist med før. Jeg har ivertfall gjort et kupp.

30012010019.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lager du bord på bestilling :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan lage et pre kapp, så sveiser du alt sammen selv? God trenging det. Alu er gøy:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tips angående bord / tralle til apparatene, Jula selger tralle med hyller i tre etasjer og plass for gassflaske for rund 500kr. (kjøpte mitt på tilbud for 300kr :) ) helt ypperlig til disse apparatene:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet jula hadde for jeg skulle handle ett, men de er utsolgt og vet ikke om den kommer inn igjen :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.