Anbefalte innlegg

Får til det meste. Også på nye biler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Custom parts, og annet som du ikke får ordnet på ordinære verksted.

 

Sveiser, tegner, maskinerer og kan bygge om ledningsnett. Feilsøking på vanskelige elektrofeil.

 

Fikser det meste.

Sjekk prosjekttråd for erfaring...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er slett ikke så ille med vag-com, men er higen etter å teste ut nye ting.

 

Selv om jeg driver firma så frykt ikke. Er bilen din fin er det mer enn nok betaling å få titte litt, og juge litt bil samtidig :P

 

Tid er kanskje ikke det jeg har mest av, men i helgene har jeg alltids noen minutter å avse :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Custom parts, og annet som du ikke får ordnet på ordinære verksted.

 

Sveiser, tegner, maskinerer og kan bygge om ledningsnett. Feilsøking på vanskelige elektrofeil.

 

Fikser det meste.

Sjekk prosjekttråd for erfaring...

Her var det mye fristende. : sikle :

Du sier du maskinerer, betyr det at du kan dreie i alu?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden det er en del mekke folk her så slenger jeg ut et spørsmål som dere kanskje kan svare på. 20.000 kr for å ettermontere webasto på min Audi A4 2010, blir jeg lurt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg ikke prisen i hodet, men jeg hadde en kunde for litt siden som hadde fått en Møller mekaniker til å gjøre dette 'utenom'. Drøyt 1/2-prisen tror jeg. Kanskje mekanikeren finnes her? Hvis ikke kan jeg sikkert skaffe deg navn og nummer :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg ikke prisen i hodet, men jeg hadde en kunde for litt siden som hadde fått en Møller mekaniker til å gjøre dette 'utenom'. Drøyt 1/2-prisen tror jeg. Kanskje mekanikeren finnes her? Hvis ikke kan jeg sikkert skaffe deg navn og nummer :)

 

Hadde satt stor pris på navn og nummer til kontakten :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Custom parts, og annet som du ikke får ordnet på ordinære verksted.

 

Sveiser, tegner, maskinerer og kan bygge om ledningsnett. Feilsøking på vanskelige elektrofeil.

 

Fikser det meste.

Sjekk prosjekttråd for erfaring...

 

X2 + konstruksjon og beregning

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden Svendsens eksos ikke vil/kan og John-Arne ikke har mulighet for tiden, går spørsmålet hit. Er det noen av dere som har tilgjengelig TIG-sveis og plass til bil for fabrikkering og påmontering av to haler?

 

Det må tas utgangspunkt i to 4" rør som kappes på langs og sveises sammen så de blir små nok til å passe. Dette skal iflg folk som kan det være mulig å få pent.

 

Som man ser av dette bildet (ikke mitt anlegg, mitt sitter på), ser man at det ikke er mye plass til bends og overganger. Dette må da tas hensyn til. Jeg ønsker ikke at endene skal stikke 20 cm utenfor bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden Svendsens eksos ikke vil/kan og John-Arne ikke har mulighet for tiden, går spørsmålet hit. Er det noen av dere som har tilgjengelig TIG-sveis og plass til bil for fabrikkering og påmontering av to haler?

 

Det må tas utgangspunkt i to 4" rør som kappes på langs og sveises sammen så de blir små nok til å passe. Dette skal iflg folk som kan det være mulig å få pent.

 

Som man ser av dette bildet (ikke mitt anlegg, mitt sitter på), ser man at det ikke er mye plass til bends og overganger. Dette må da tas hensyn til. Jeg ønsker ikke at endene skal stikke 20 cm utenfor bilen.

 

Jeg sveiser rustfritt med tig ;) Har både plass samt tilgang på alt av rustfrie rør og bend.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sveiser rustfritt med tig ;) Har både plass samt tilgang på alt av rustfrie rør og bend.

Det er jo helt fantastisk. : smil : PM underveis.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sveiser rustfritt med tig ;) Har både plass samt tilgang på alt av rustfrie rør og bend.

 

Så du kan evt mekke eksosen for meg også du da ved nærmere avtale?: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bare takke Thomas Christiansen, Andreas Haugland og Jonus Racing!

 

Har vært hos Thomas for å fikse en vifte (på radiatoren) og en spylevæskepumpe.

 

Var hos Andreas igår og han fikk turtallsmåleren til å funke! Endelig! Dette var noe som S-sentrum mente var helt umulig. Andreas fikset det på 1 time!! Her har vi skikkelig blanding av elektronikk: Audi A8 2,8 V6 instrumentpanel, Audi RS2 motor, S6 motronic, Autronic SM4 hiddensprut!

 

Jonus er alltid behjelpelig når jeg lurer på noe med bilen. En som står bak tingene han selger! Bruker Jonus når større ting skal gjøres med bilen, da det er 2 timer å kjøre. Regreim osv. Alltid bra service å få hos han!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her har vi skikkelig blanding av elektronikk: Audi A8 2,8 V6 instrumentpanel, Audi RS2 motor, S6 motronic, Autronic SM4 hiddensprut!

 

Og nå endelig litt Polo deler ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og nå endelig litt Polo deler ;)

 

Yepp, og plussa på med litt kabler fra A3;)

Jævlig bra drag i den sleeperen forresten: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kompis av meg i Oslo har en 2006 A6 med drosjeteak-interiør (treverk) og vil bytte dette ut med alu. Han har delene liggende, men er redd for å ødelegge noe under byttingen.

I tillegg er led-bremselyset i bakluken defekt, og bør byttes. Dette innebærer visstnok at trekket på bakluken må av.

 

Om noen kunne tenke seg å stille opp, er det bare å ta kontakt på tlf. 93472444, så blir dere nok enige om kompensasjon også.

Han er ikke på forumet, så må kontaktes pr tlf.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kompis av meg i Oslo har en 2006 A6 med drosjeteak-interiør (treverk) og vil bytte dette ut med alu. Han har delene liggende, men er redd for å ødelegge noe under byttingen.

I tillegg er led-bremselyset i bakluken defekt, og bør byttes. Dette innebærer visstnok at trekket på bakluken må av.

 

Om noen kunne tenke seg å stille opp, er det bare å ta kontakt på tlf. 93472444, så blir dere nok enige om kompensasjon også.

Han er ikke på forumet, så må kontaktes pr tlf.

 

sender han en melding i kveld jeg knut arne :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott Arve. :) Setter pris på det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var jeg hos John-Arne igår for litt mekkehjelp på bilen.

 

Han fikset releet og ledningene ved batteriet. Nå ser alt kjempe bra ut, og releet blir ikke lunkent-varmt en gang. Før ble reelet SYK varmt.

 

Han ordnet også kontaktene til starteren (da disse hadde begynt å tulle) og til slutt satt han på bensinlokket i bagasjerommet med custom made hevere/brakketter slik at lokket ikke hviler rett opp på bensinslanger/ledninger!

 

Kjempe effektiv og gjør det for en veldig fair pris! Takk John-Arne!

 

Takk må gå til Andreas og som sendte meg videre til John-Arne (da han ikke hadde tid å hjelpe meg før om noen uker). Han sendte også alle skjemaene til John-Arne som han eventuelt kunne trenge. Takk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare hyggelig å skru på en A8 med riktig combo : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sveiser rustfritt med tig ;) Har både plass samt tilgang på alt av rustfrie rør og bend.

Siden det ser ut til at vi nå gir tilbakemeldinger på jobber her også, så har jeg følgende å komme med:

 

Forrige helg var jeg hos Ole og fikk tatt av gamle og fabrikkert og satt på nye haler. Det ble meget bra!

 

Jeg må si at jeg er meget fornøyd med både respons, arbeid og pris. (Samt det jeg lærer underveis.)

 

Anbefales! Mange stjerner og fete terningkast osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger litt hjelp og bistand med bytta av Turbo.

 

Send meg gjerne en PM :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger hjelp til å rense sil, evnt bytte oljepumpe på en A6 1.8 TQ 2003-modell.

 

Oljelampa begynte å lyse i går og oljestand er bra. Har i dag byttet olje og filter, kjørt motorrens (Omega 907), deretter skiftet olje og filter på nytt. Etter en liten kjøretur kommer det tre pling og lampa begynner på nytt å blinke...

 

Og ja...forrige eier har fulgt serviceheftet og byttet olje etter Longlife(-not)-intervallen.

 

Noen som kan ta jobben i nærheten av Skedsmokorset?

 

Mvh

Ken

Kontakt meg enten på pm eller 46409879.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ikke noe særlig bilmekking kyndig så lurte derfor på om noen i Oslo området kunne hjulpet med å montere skvettlapper på min A4 B8. Skal bare ha dette på under vinteren. Har hørt at det er enkelt hvis man kommer seg under bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.