Hvordan få bedre lys på A6 4F?

Anbefalte innlegg

Synes lyset på min A6 2006 (4F) er for dårlig.

Med xenon kjørelys og lyskurven bare løfter seg når fulltlys bli satt på.

Forslag til hvordan jeg kan få bedre lys?

 

Er det mulig å bytte ut halogenpæra med xenon? tenker på denne pæra her: 37211233.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ikke helt poenget med det, da den er en dagskjørelyspære.. og ikke er på sammen med nærlys uansett. Den er kun aktiv om lyssensoren "ser" at det er dagslys ute, eller om lysbryteren står i 0. Men den er ikke aktiv sammen med de orginale xenon lysene, annet enn muligens sammen med bruk av lyshornet på dagtid. Faren min har en 08 a6 allroad med adaptive xenonlys, og denne har helt supert fjernlys.. kjørt mye med den på ubelyst landevei på natten selv. Denne har dog gått under 30k.. så misstenker at det er matte glass eller matte linser (ja disse blir matte på innsiden med tiden, som gir dårlig lys), for nytt så lyser disse bilene helt bra.. bedre fjernlys på min fars allroad enn på min golf med bi-xenon som har fjernlys i både xenon og egen H7 pære i egen reflektor som ekstra fjernlys orginalt...

 

Monter små tusen-metere bak grillen under skiltet feks..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det mulig å ta ut linsene og polere de opp? Mine ser matte ut fra utsiden, men de skal kanskje det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Monter små tusen-metere bak grillen under skiltet feks..

 

Hvilke tusenmetere får man som passer bak grillen? Er det lovlig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stian: Tanken var om det er mulig å koble bort den der dagslyspæra og sette inn xenon.

Ser egentlig ingen god funksjon for den halogenpæra.

 

Lyset blir jo ikke sterkere med fjernlys idag, bare litt "høyere".

 

Men så er jeg vant til kjørelys på 35w xenon, 100w halogen fjernlys og 2x70w xenon ekstralys på min A6 2000.

Vil helst unngå å sette på ekstralys da det ødelegger den fine fronten så veldig...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vert snadder å fått ei xenonpære som passa der den p21 pæra står og kobla ballasten via et rele fra fjernlyset. Er skremt over kor dårlig disse lysene er.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har i dag skifta Xenon pærene og det kom seg noke, men er fortsatt ikkje bra...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte pærene av Amnd Einstad her på forumet. bytta til 6000K. Billig og kjapp levering.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det eg lurte på. Er det ikkje mulig å skifte pærene og ballastene til 55W xenon?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt bilen på storservice i dag hos Audisenteret. Fekk dei samtidig til å sjekke dei sa.....ns dårlige lysene. De var innenfor krava når det gjelder styrke og høydejustering var korrekt. Desverre ingenting de kunne gjøre med det.

De sa at de har fått mykje klager på lys på 4f. Lurer no på om eg skal investere i nye typen lykter eller om eg kan gjere noke med dei eg har. Har jo lurt på å fjerne dagskjørelyspæra og sette inn ei ekstra xenon fjernlyspære, men nærlyset blir jo ikkje bedre av den grunn...... Noken som har ein ide? Bytte bil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har ein god ide her vel? Må jo vere fleire som er plaga med dårlig lys....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har ein god ide her vel? Må jo vere fleire som er plaga med dårlig lys....

 

Har tenkt på den pæra som ikke gjør noe nytte for seg i mørke jeg også! noen som har montert xenon pære isteden?

Er di "nye" lyktene (led) bedre og hva evt. koster di?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sliter med elendige lys på A6 en min og. Samme modell. 4F 2006. Fant du ut noe? Måtte du bytte lykter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke Xenon pærer er det som står i orginalt?

Kan man bytte ut disse til sterkere pærer?

 

Er heller ikke noe spess imponert over lysene på 4f og har i tillegg bixenon..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg byttet til pærer til 6000k uten at det hjalp noe særlig. Har også bixenon. Vurderer faktisk ekstralys, selv om jeg ikke synes det er noe særlig pent.

Fant noen led ekstralys som virket spennende....

 

http://www.ekstralys.no/categories/sr-serien

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor er det så svake lys?

 

Jeg hadde org xenon nærlys og ettermontert xenon fjernlys på min gamle 4b og den lyste mye bedre...

 

Har bestilt meg facelift lamper,håper det gir bedre lys..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en her inne som har montert ekstralys bak grillen, de synes nesten ikke og gir vesentlig bedre lys ifølge han...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor er det så svake lys?

 

Jeg hadde org xenon nærlys og ettermontert xenon fjernlys på min gamle 4b og den lyste mye bedre...

 

Har bestilt meg facelift lamper,håper det gir bedre lys..

 

Hvordan ble resultatet med facelift? evt. hvilken facelift.. orginale?? pris?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette lurer jeg også på, for jeg føler litt på at jeg kjører med bind for øynene når det er mørkt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse lyktene fra audiled har jeg også kjøpt!

For det første er prisene pr. par, så det holder strengt tatt å klesse 700 EUR på bordet... ;)

For det andre er det ikke DRL som får H7. DRL er (kun) LED stripen. Fjernlysene derimot, får både H7, DRL LED og Xenon samtidig. Så fjernlysene blir MYE bedre! Så vidt jeg har skjønt har alle disse 4F lyktene H7 montert, men kun til lyshornet. Dette fordi det tar for lang tid å få "løftet" xenon når man bare skal blinke med lyset. Audiled seriekobler disse også på fjernlyset. Dessuten er jo DRL LED uansett mye bedre enn de gamle halogenpærene også, på dagtid som kjørelys.

 

MEN vær obs på at dette er ombygde (les hjemmesnekra) originallykter. Dvs. lyktene er originale, men LED etc. er aftermarket. Jeg har hatt disse i 1,5 år nå, og de fungerer greit. Men når jeg fikk de, fungerte ikke nivåreguleringen på den ene i det hele tatt. Audiled sendte ny "servo" og det fikset problemet. Men disse kommer fra Polen tror jeg det var, og var bare middels godt pakket. Så de får hard medfart på vegen hit.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har sjekket spenningsfallet fram til lykta her ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse lyktene fra audiled har jeg også kjøpt!

For det første er prisene pr. par, så det holder strengt tatt å klesse 700 EUR på bordet... ;)

For det andre er det ikke DRL som får H7. DRL er (kun) LED stripen. Fjernlysene derimot, får både H7, DRL LED og Xenon samtidig. Så fjernlysene blir MYE bedre! Så vidt jeg har skjønt har alle disse 4F lyktene H7 montert, men kun til lyshornet. Dette fordi det tar for lang tid å få "løftet" xenon når man bare skal blinke med lyset. Audiled seriekobler disse også på fjernlyset. Dessuten er jo DRL LED uansett mye bedre enn de gamle halogenpærene også, på dagtid som kjørelys.

 

MEN vær obs på at dette er ombygde (les hjemmesnekra) originallykter. Dvs. lyktene er originale, men LED etc. er aftermarket. Jeg har hatt disse i 1,5 år nå, og de fungerer greit. Men når jeg fikk de, fungerte ikke nivåreguleringen på den ene i det hele tatt. Audiled sendte ny "servo" og det fikset problemet. Men disse kommer fra Polen tror jeg det var, og var bare middels godt pakket. Så de får hard medfart på vegen hit.

 

Åja, konge :)

 

Så de bygger disse på H7 lyktene? Nivåregulering på xenon og bevegelser ved oppstart er lik. Er det et billig xenonkit som står på H7 delen?

 

- - - Updated - - -

 

Det er en her inne som har montert ekstralys bak grillen, de synes nesten ikke og gir vesentlig bedre lys ifølge han...

 

Mulig det er meg du mener. Det lyser mye bedre ja, med Hella Micro xenon bak grillen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.