Tråden for oss som er med i S.L.L.L. verksted

Anbefalte innlegg

Her e toppetasjen, legg hode på skakk eller snu PCen ;) (prøvde snu filmen i ett program men filmen gjekk mye fortare ittepå så det blei bare surr...

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulikt for kem som helst å hiva seg på her? Konne tenkt meg et lokale som doningen å meg konne kost oss i :) 105000 i året e jo ingenting på 10 mann :)

 

ikke hvem som helst, bare folk vi kjenner. Så en kompis av en kompis = no way

Jeg kjenner deg desverre ikke. Leser første gang noe fra deg.

 

Høres bra ut Søren! gudd work

 

Kanskje det er håp for vr6'en min......

 

Jeg var så trist når du sa at du vurderer å flytte ut fra meg at jeg måtte finne på noe nytt. Håper motivasjonen er tilbake da!? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser bra ut Petter & Sören!

 

Ser behovet for ekstra oppvarming i vintermånedene ja ;)

 

Hvordan er knekkene på låvebrua, går det greit å komme seg opp med senka bil ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lite tips. Mva på leie av lokaler er frivillig. Er ikke leietaker mva-registrert, kan ikke utleier kreve mva på leien.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser bra ut Petter & Sören!

 

Ser behovet for ekstra oppvarming i vintermånedene ja ;)

 

Hvordan er knekkene på låvebrua, går det greit å komme seg opp med senka bil ?

 

Ganske slakk vinkel på låvebruå, så meine på at det ska gå ganske så greit med lav bil :)

 

Setta inn ei brakka så har me oppvarma kaffirom ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ganske slakk vinkel på låvebruå, så meine på at det ska gå ganske så greit med lav bil :)

 

Setta inn ei brakka så har me oppvarma kaffirom ;)

 

du som er i oljebransjen har ikke du tilgang til kasserte brakker som selges billigt. ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du som er i oljebransjen har ikke du tilgang til kasserte brakker som selges billigt. ?

 

Lite av det, e vel heller byggebransjen det måtte vert aktuellt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lite tips. Mva på leie av lokaler er frivillig. Er ikke leietaker mva-registrert, kan ikke utleier kreve mva på leien.

 

Takk for tipsen!

 

Han tar mva for reperasjoner etc. men prøver å forhandle litt om det. Kanskje vi kommer på 15% istedenfor 25% :)

Eller at han fikser strøm (ikke mange kontakter der inne) + kanskje bukk for oss. Lite aktuelt å betale full pris hvis vi må begynne å investere med en gang.

Bukker jo ikke must have med en gang, men strømkontakter var der ikke mange.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipsen!

 

Han tar mva for reperasjoner etc. men prøver å forhandle litt om det. Kanskje vi kommer på 15% istedenfor 25% :)

Eller at han fikser strøm (ikke mange kontakter der inne) + kanskje bukk for oss. Lite aktuelt å betale full pris hvis vi må begynne å investere med en gang.

Bukker jo ikke must have med en gang, men strømkontakter var der ikke mange.

 

hvis det blir aktuelt så kan jeg hjelpe til med elektriker arbeid, trenger ikke plass til å skru, men tar gjerne imot hjelp når jeg trenger hjelp med noe på a6 min :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipsen!

 

Han tar mva for reperasjoner etc. men prøver å forhandle litt om det. Kanskje vi kommer på 15% istedenfor 25% :)

 

Poenget er at om leietaker ikke er mva-registert, ( noe jeg antar at dere ikke er som privatpersoner, om der ikke tar leiekontrakten på et firma som er mva-registrert) har ikke utleier rett/lov til å fakturere leien + mva.

 

Konsekvensen av at leietaker ikke er mva-registrert er dette for utleier: Hab får redusert sitt eget mva-fradrag for tilsvarende prosent som det areal dere leier av totalen i bygget. I dette tilfellet ca. 1/3 om jeg har forstått dette riktig.

 

Skal utleier gjøre store utbedringer på eiendommen er det derfor lite attraktivt å ha leietakere som ikke er mva-registrert. Sier seg jo selv om man skal påkoste f.eks 500.000 eks mva i nytt tak, elektrisk, ventilasjon, fasade el. at fullt mva-fradrag for utleier er å foretrekke.

 

Det er vanlig praksis i denne bransjen at leietaker (om de ikke er mva-registrert) må kompensere dette for utleier med noe høyere leiesum, f.eks 10-15% økt leie.

 

Når det er sagt, håper jeg for deres del at dere får tak i lokalet, det kommer til å bli rett så sosialt og hyggelig!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løftebukk er klar for henting. Pris 4000 bare : rock :. 1982 modell. Har selv brukt den mange ganger. Synes den er kjempe god! : vinke :

 

Må hentes snarest dog. : eek :

04052011062.JPG

04052011063.JPG

04052011065.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor er denne bukken? Hvis ikke dere tar den vil jeg ha den. Kan hente i dag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høyland. Mellom Bryne og Nærbø. Men skulle ikke denne has i skru lokalet ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Poenget er at om leietaker ikke er mva-registert, ( noe jeg antar at dere ikke er som privatpersoner, om der ikke tar leiekontrakten på et firma som er mva-registrert) har ikke utleier rett/lov til å fakturere leien + mva.

 

Konsekvensen av at leietaker ikke er mva-registrert er dette for utleier: Hab får redusert sitt eget mva-fradrag for tilsvarende prosent som det areal dere leier av totalen i bygget. I dette tilfellet ca. 1/3 om jeg har forstått dette riktig.

 

Skal utleier gjøre store utbedringer på eiendommen er det derfor lite attraktivt å ha leietakere som ikke er mva-registrert. Sier seg jo selv om man skal påkoste f.eks 500.000 eks mva i nytt tak, elektrisk, ventilasjon, fasade el. at fullt mva-fradrag for utleier er å foretrekke.

 

Det er vanlig praksis i denne bransjen at leietaker (om de ikke er mva-registrert) må kompensere dette for utleier med noe høyere leiesum, f.eks 10-15% økt leie.

 

Når det er sagt, håper jeg for deres del at dere får tak i lokalet, det kommer til å bli rett så sosialt og hyggelig!

 

Har dobbeltsjekka i "lov om merverdiavgift" og det Mr. East skrive stemme på ein prikk :)

 

Men kor mange e me nå så SKA vær med? (ikkje kanskje, burde, eller muligens...)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høyland. Mellom Bryne og Nærbø. Men skulle ikke denne has i skru lokalet ?

 

Jo, men med tanke på at lokale ikkje e i havn eingang, så tror eg handling av bukk i dag ikkje e heilt aktuellt desverre : gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

E vel disse som e seriøst interesserte..

 

Søren S.

Robin A.

Thomas J.

Petter L.

Lasse N.

Joakim H.

 

Klare vel og å få med Andrè Svarstad og Eivind Windspoll og Mads Amundsen?

Eivind sa vel at han var med så lenge det var løftebukk der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja eg e me hvis me bler såppass mange at prisen pr mnd ikkje overstige 1000kr :) Tror nok de bler glae då ja hehe

 

E det noe forskjell på 1000 og 11-1200 sånn egentlig? :P (Doffer, ikkje dra fram ett regnestykke nå eller noe sånn...;))

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

E vel disse som e seriøst interesserte..

 

Søren S.

Robin A.

Thomas J.

Petter L.

Lasse N.

Joakim H.

 

Klare vel og å få med Andrè Svarstad og Eivind Windspoll og Mads Amundsen?

Eivind sa vel at han var med så lenge det var løftebukk der.

 

Har allerede sendt Eivind ein meldig, svare han ikkje snart så ringe eg og mase :P

 

André e du me? : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

E vel disse som e seriøst interesserte..

 

Søren S.

Robin A.

Thomas J.

Petter L.

Lasse N.

Joakim H.

 

Klare vel og å få med Andrè Svarstad og Eivind Windspoll og Mads Amundsen?

Eivind sa vel at han var med så lenge det var løftebukk der.

 

André har ikke noe valg, rett og slett, han MÅ :)

 

Løftebukk ordnes når vi har fått plassen. Men blir vel bruk av egenkapital da. Eiern er sikkert ikke interessert å betale det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, iche uten hjul/oppheng på drittbilen! Pluss har eg e egentlig fint der eg e nå, bare 1 min ifra Hellestøstranden der eg kan gå ned å ha piknik med meg selv å se på solnedgangen og reflektere over livet mitt. En plass eg kan sitte i stillheten og trekke parallelle synsvinkler i det utstrakte rom, bare sitte å tenkte over ka meningen med livet e.

 

Men det sosiale blir nok konge så....hmm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det mulig å låne litt plass der hvis man f.eks skal bytte bremseklosser eller en fjær, i bytte mot at man kjøper inn 5kg filterkaffe??

 

Ja så lenge noen er med som leier der er det sikkert mulig og bare på egene biler for folk som ikke leier.

 

____

 

 

Btw. synnes husregler er veldig viktig. (siste som går slå av lyse, sjekker gasflasker etc. etc.)

 

____

 

 

Skal ta kontakt med eiern snarest da og få gang på det. Han er nok bare tilgjengelig via epost pga. jobb men han svarer egentlig alltid veldig rask.

 

Kanskje dere ønsker noe spesielt jeg skal spør om?

 

____

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

So, the big question, kem tar på seg å leiga lokalet og styra framleige te resten av gjengen? : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foreslår i grunn at du som er lokallagsleder kunne tatt det? Men hvis du ikke vil, så er det helt ok, da må vi bare finne noen andre:)

 

Gjerne jeg kan gjøre det. Men det bærer jo en viss risiko med tanke på hvis noen ikke betaler plutselig...

Det bør skrives en skikkelig kontrakt mellom "hovedleietaker" og den som leier av førstnevnte...

Dessuten bør det også stå i kontrakten med utleier at han godtar fremleie slik vi har planer om å ordne det.

 

Og hvordan var det for "hovedleietaker" med tanke på skatt på leien han "drar inn"?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan tar jobben som Führer hvis det er greit for alle.

 

De som kjenner meg nærmere vett at jeg er litt (for) nøye med ting og regler og blir rask irritert. Men tror at vi er en god gjeng og respekterer andre skrugutters ting og tang og spør før vi tar eller leie noe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foreslår i grunn at du som er lokallagsleder kunne tatt det? Men hvis du ikke vil, så er det helt ok, da må vi bare finne noen andre:)

 

Gjerne jeg kan gjøre det. Men det bærer jo en viss risiko med tanke på hvis noen ikke betaler plutselig...

Det bør skrives en skikkelig kontrakt mellom "hovedleietaker" og den som leier av førstnevnte...

Dessuten bør det også stå i kontrakten med utleier at han godtar fremleie slik vi har planer om å ordne det.

 

Og hvordan var det for "hovedleietaker" med tanke på skatt på leien han "drar inn"?

 

Einaste måten å få vekk den risken e å ha ein buffer på konto aka. depositum, og så ein skikkelige kontrakt der alle e gjensidig ansvarlig for å dekka hovedleiekontrakten (leie+strøm). Samt offentlig uthenging av dei så ikkje betale for seg :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.