Poste restante (infotråd) (FAQ)

Anbefalte innlegg

har handlet mye fra usa så beregning av mva er greit :)

 

men da får jeg like gjerne sende til norge.. Men hva er billigst å bruke på frakt fra USA? UPS jeg fikk pris på av var 350$!! Syk pris!

JetCarrier er et godt alternativ, fra USA.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

JetCarrier er et godt alternativ, fra USA.

 

brukte de på noen felger, men er ikke alle selskap som levere til slike adresser har jeg skjønt?

 

hvis noen har tips on fraktselskaper som leverer til jetcarrier hadde det vært bra!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

brukte de på noen felger, men er ikke alle selskap som levere til slike adresser har jeg skjønt?

 

hvis noen har tips on fraktselskaper som leverer til jetcarrier hadde det vært bra!

 

Er du sikker på det? Har fått tilsendt saker og ting til min adresse der både fra fedex og UPS. Eneste problemet jeg har hatt er om den amerikanske butikken jeg ønsker å handle hos har restriksjoner på om de godtar utenlandske kredittkort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du sikker på det? Har fått tilsendt saker og ting til min adresse der både fra fedex og UPS. Eneste problemet jeg har hatt er om den amerikanske butikken jeg ønsker å handle hos har restriksjoner på om de godtar utenlandske kredittkort.

 

han kunne ikke sende til post box.. :( Så da blir det 350$ i frakt!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

han kunne ikke sende til post box.. :( Så da blir det 350$ i frakt!!

JetCarrier er ikke post box adresse. Det er folk der som tar imot og signerer for pakken. Eneste problemet jeg har hatt ifbm JC, er noen få selgere som KUN sender til kredittkort-adressen, evt krever Confirmed adresse på PayPal.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er det ja! men skjønner ikke hvorfor han sa nei da.. hmm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm er det mulighet til å få confirmet jetcarrier adresse hos paypal?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er den korrekte adressen til Strømstad Postcenter ? Finner div. adresser når jeg søker på nettet på posten.se : rolleyes Regner med den adressen som står først i tråden her ikke er riktig lenger.....eller ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ditt navn

Poste Restante

S-45201 Strömstad

 

Har hentet flere pakker der og på bussgods.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å ta opp denne igjen.

 

Jeg har sendt en pakke til vare lager på grensa mot trøndelag. Desverre klarte selgeren å sende den via DHL post og ikke dhl bud.

 

Ved sporing på dutche post så viser den standard regla, hentet i tyskland, ankommet sverige

 

30.04.10 10:01 h

--

 

Shipment was picked up.

30.04.10 18:20 h

Radefeld, DE

 

International shipment was processed at departure sorting hub.

01.05.10 05:46 h

Hamburg, DE

 

International shipment was processed at export sorting hub.

01.05.10 05:49 h

Hamburg, DE

 

Shipment in transportation to destination country.

04.05.10 15:38 h

SE

 

Shipment is processed at delivery depot.

04.05.10 15:38 h

SE

 

Shipment arrived at destination country.

 

Men etter dette har det vært stille, i følge DHL sverige så håndterer posten.se disse pakkene men sporingsnr fungere ikke hos dem.

 

Noen som har vært bort i dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen her som vet om det er mulig å hente pakke på bussterminalen i Strømstad på lørdag? :) Eller har de kun åpent på ukedager?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Poste restante ordningen er oppe til revurdering; vet at svært mange steder man før kunne hente varer PR ikke lenger tilbyr dette.

 

For eksempel tilbyr ikke postkontoret i Charlottenberg PR etter 01.06.2011; etter dette må man til Karlstad hvilket jo er langt.

 

Noen som vet hvordan dette er i Strømstad?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke det er noe problem i Strømstad enda.. Men du kan jo bruke bussgods.se også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I Strømstad kan du såvidt jeg vet enda hente på posten, men som nevnt så kan du hente på bussgods, har hentet der selv og de er ganske behjelpelige (tar dog kun cash) :) Ellers så har DHL avtale med Statoil Skee, funker også veldig bra :) Men det hjelper vel mest oss som bruker Svinesundsbrua..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar begge to!

 

Bussgods.se gjelder vel bare om man kjøper varer i Sverige? Kan vel ikke bestille varer fra f.eks. engelsk eller tysk ebay og få det levert med bussgods? Hvis man allikevel kan gjøre dette, er det noen som vet hva det koster?

 

Har samme spørsmål når det gjelder Statoil Skee... kan godt bruke svinesundbrua hvis jeg må.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg hentet på bussgods hadde jeg kjøpt fra Stockholm (felger) som kom med bussen. Hvordan de er fra utlandet er ikke sikker på.

Statoil tar imot alt som kommer fra DHL. Jeg fikk juserbart fra Tyskland :) De tar ingenting for det! : rock : Å sende englandsvarer til sverige er bortkastet da de ikke er med i EU, og du da må betale Svensk mva (som er det samme som Norsk) så like greit å sende hjem! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg hentet på bussgods hadde jeg kjøpt fra Stockholm (felger) som kom med bussen. Hvordan de er fra utlandet er ikke sikker på.

Statoil tar imot alt som kommer fra DHL. Jeg fikk juserbart fra Tyskland :) De tar ingenting for det! : rock : Å sende englandsvarer til sverige er bortkastet da de ikke er med i EU, og du da må betale Svensk mva (som er det samme som Norsk) så like greit å sende hjem! :)

 

Regner med du mener USA ;) England var med sist jeg sjekket

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fakk, små barn skal visst legge seg etter barnetv :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enda en PR - Poste Restante mulighet i strömstad/strømstad.

http://www.posterestantestromstad.no/

Åpent alle dager, men tar betalt.

 

- En opprydding i denne tråden hadde vært fint ;)

- All essensiell informasjon i første innlegg hadde også vært fint.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enda en PR - Poste Restante mulighet i strömstad/strømstad.

http://www.posterestantestromstad.no/

Åpent alle dager, men tar betalt.

 

 

Noen som har erfaring med disse?

Virker noe lugubert spør du meg (selv om nettsiden er seriøs nok)

 

Trenger sårt noen i strømstadsområdet som kan ta i mot en FedEx pakke for meg i løpet av uka...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De er seriøse. Har brukt de flere ganger.

NB! husk at vi fra Norge må ha med pass som ID (dette gjelder også på posten i sverige nå).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må vi ha med PASS til posterestantestromstad.no?

Ser ut som det drives fra en mer eller mindre falleferdig leilighet når jeg googler det litt godt...

 

Takk for svar, om de er seriøse så er det ingen ting bedre enn det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo sende til postkontoret i Strømstad også. Ring dit for info først. De har bare kjiipe åpningstider, man-fre i vanlig arbeidstid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke hvis det er sendt med Fedex vil jeg tro?

 

De har åpent til 1800 så ikke så ille åpningstider synes jeg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.