Rydding i 'lokallag'-kategorien på forumet

Anbefalte innlegg

Vi har det litt rotete og uoversiktlig her inne i lokallag-delen av forumet, så det trengs en liten opprydding. Jeg har tatt på meg dette.

 

Jeg har planer om å gjøre følgende rydding:

  • flytte alle de klistrede trådene om lokallag ned til underforumet for det enkelte lokallag (Utført)
  • bidra til at alle lokallag har klistrede ajourholdet tråder som trengs for nye medlemmer (utføres primært av lokallaget)
  • dersom jeg skulle oppdage at det burderyddes eller gjøres noe annet innenfor det enkete lokallag så melder jeg fra til lokallagsmoderatorene. Alternativt så legger jeg ut en tråd i lokallaget.
  • flere poster om samme tema blir smeltet sammen
  • poster som pga innhold hører hjemme i andre deler av forumet eller nede i et lokallag blir flyttet (påbegynt...og det viser seg at minst 50% hører hjemme i lokal lag)

 

Dersom noen har noen innspill til det jeg har planer om, eller har forslag til flere tiltak som burde gjøres så post det i denne tråden.

 

Jeg starter med ryddingen en vakker dag jeg får lyst.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvert lokallag bør ha minst to klistrede tråder:

- oversikt over lokallagsstyret, herunder lokallagsmoderator (som alle lokallag bør ha)og adresse for post/materiell

- informasjon om klistremerker og skiltplater

 

Hensikten med de to trådene er:

- gi god informasjon til nye medlemmer

- sørge for at Treffpunkt kan få tak i oppdatert informasjon om styret

- sørge for at administratorene kan vedlikeholde korrekte rettigheter på forumet til lokallagsmoderatorer

- gi styret mulighet til å sende målrettet informasjon i form av epost eller PM til hele eller deler av lokallagsstyrene.

 

De to trådene bør vedlikeholdes av lokalaget selv, ved den som har startet tråden og/eller lokallagsmoderator. Første post bør hele tiden være ajourholdt.

 

Jeg har nå flyttet en haug med klistrede tråder fra denne delen av forumet og ned på det enkelte lokallag, dette var i hovedsak slike tråder som etterlyst. Problemet er at en del av dem kan se litt gamle ut, uten at jeg vet om de fortsatt er korrekte eller ikke.

 

Jeg anmoder lokallagsmoderator/lokalt styre om følgende:

- at dere sørger for å ha to slike klistrede tråder med ajour info

- at dere avklistrer og stenger tråder som ikke er ajour.

- at dere melder fra med en post i denne tråden når dette er utført.

Mangler dere rettigheter til dette så si fra så hjelper jeg dere.

 

NB - mest mulig kommunikasjon om dette ønskes her i denne tråden fremfor PM (da har jeg kontroll på det og har det lett tilgjenglig når jeg rydder her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også planer om en klistret tråd med info om kategorien 'lokallag'. Denne posten er stikkord/kladd til slik tråd. Alle innspill til slik tråd er velkomne:

 

 

Les først - Bruk av kategori 'lokallag'

 

Formål:

Denne kategorien skal benyttes til:

- diskusjoner vedrørende lokallagene som berører flere lokallag

(hjelp meg, er det kun dette som selve 'lokallag' kan nyttes til?)

- (evt også??) alt mulig som naturlig ville ligget under lokallaget i de tilfellene man ikke har eget godkjent lokallag men har lokal aktivitet, feks som i Førde(?)

 

Diskusjoner innen det enkelte lokallag tas i respektive underkategori.

 

Ansvar:

Den enkelte lokallags leder er ansvarlig for at eget lokal lag:

  • har klistret en klistret tråd med oversikt over lokallags styret (statutter for lokallag i post 3: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=2322107post2322107
  • ved endringer i styret ajourholder nevnte tråd og samtidig (skaff/lag prodsedyre for å melde fra til styret/forum teknisk...)
  • har klistret og ajour tråd medhvordan få tak i klistremerker og skiltplater
  • at en i lokallagsstyret også er moderator, og at det er angitt i oversikten hvem dette skal være

 

Spørsmål vedrørende lokallagsdrift kan stilles til lokallagskontakten. Oversikt over styret her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=206530 (huske å legge inn info i den tråden om at den må videreføres ved fremtidige styrer pga linker.....)

 

 

 

Tråden bør skille på bruken av toppnivået og lokallagene under, også gi retningslinjene for de lokale lag. (eksemel er 'erfaringer rundt forhandlere' som legges en del lokalt og en del i egen kategori på forumet. (alle bør logisk flyttes i riktig kategori, alternativt alle flyttes ut derfra og den kategorien fjernes men det blir ulogisk ift forhandlere som sender over hele landet. Mulig man kan skille på forhandlere og verksteder...?)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville vært fint med litt respons fra hvert enkelt lokallag om dere har de nødvendige klistrede tråder ajour eller ikke, samt evt annen reaksjon på det jeg ahr skrevet over her.

 

Uten noe engasjement, så tror jeg at jeg snart sier meg fornøyd med ryddingen som er gjort.:o

 

EDIT:

Da sier jeg meg fornøyd med ryddingen.

Hvis noen ser noe som bør gjøres så rapporter det på vanlig måte ved å klikke skiltet for "rapporter til moderator" i tråden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.