Gatebil treffet 8-10 Juli på nye Rudskogen!

Anbefalte innlegg

Wannabe tror jeg nok du vet like godt som meg at jeg ikke er : klø : Haha

 

Jeg tror nok også at denne kombinasjonen av årets fyllafest og bilkjøring er noe som faller så veldig mye i smak hos de som for tiden mener at sikkerheten og rammene rundt banetreffa må forsterkes betraktelig og friheten må kuttes ned på. Du satt jo 2 meter fra meg på førermøtet på våler Håkon, og hørte akkurat det som ble sagt med mindre du sov. Frisak og de gutta der er jo ikke akkurat positiv i sin innstilling til gatebil og hvordan sikkerheten og kjøringen er der. Da kan du jo tenke deg hvordan disse morro-dreperne og ikke-bilinteresserte folka som sitter på makta ser på gatebil.

 

Ting er nødt til å skje der, enkelt og greit.

 

Mvh,

Hans Frederik "Wannabe" Bjarkøy

 

Jeg har vært på alle Gatebiltreffene de siste ti årene. Jeg tror det er viktig å skille mellom det som foregår på banen og det som foregår på campen og på festivalområdet. For de av oss som bare er på banen så er det lite fyll og damer å se.

 

Når det gjelder sikkerhet så er Gatebil langt fremme og har pålagt seg selv mer enn VW-Audiklubben. Organiseringen av kjøringen, teknisk kontroll, føreropplæring, beredskap etc. er meget bra på Gatebil. NBF organiserer Time Attack og er tilstede på hvert eneste arrangement. Som en del av etableringen av et nytt regelverk sammen med NBF er Gatebil frivillig med for å prøve ut dette. Kjøringen på Gatebil er nok mer brutal enn på VW-Audiklubb treffene, men skjer allikevel i kontrollerte former. Det er gjennomført en rekke kontrollmekanismer i de siste årene og spesielt i år. Dette vil fortsette og jeg tror faktisk Gatebil vil sette standarden for det som vil gjelde alle biltreff i Norge i årene som kommer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.