Ombygging av Golf mk1 til 16V (her er TÜV), mk1 1.8T underveis

Anbefalte innlegg

Hadde vert veldig fint å kunne brukt Qpeng sin K03 downpipe for mk1.

Ved ombygging til 02A kasse så er det uansett plass til en Biltema cat i tunellen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Downpipe er dowpipe om den har noe lik størrelse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men sett fra anna stå sted. Hadde kat vært det avgjørende så hadde jeg personlig slengt på kat uten å krangle om det for det krever mindre energi en å diskutere i kampens hete. Men jeg er interresert i å finne utav det uansett hvem som har rett ;)

 

Målet her er jo å gjøre alt så enkelt og smertefritt ved enn godkjenningstime

Jeg har også fått svar i ombyggingssøknaden min om å følge utslippskrava som bilen er typegodkjent med,og som du sier er det ikke værre enn å sette inn en kat. i værste fall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

før 1.1.74 ikke unødig mye støy og røyk

fra 1.1.74 maks 4,5 % CO

Fra 1.1.86 maks 3,5%C0

Fra1.1.89 maks 0,5% CO

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjerne cat er enkelt det vis Møller eller noen annen plass kan oppgi avgasser uten cat. Ellers kreves det nok full syklus test.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De testet co/hc på statensvegvesen når jeg viste med 9a motoren. Kun det som var krav før 88/89. Disse kravene har ikke forandret seg, Så sant motoren er orginal så skal du ikke behøve syklus test

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

edit: Statens vegvesen bekrefter at det har blitt godkjent ombygd mk1 GTI med 1.8T 150hk motorer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang. Møller sitt papir med liste over ting som må være på bilen for å få den godkjent. Hvordan løser man problemet med spoiler foran med kjøling til bremsene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gik papiret krever vel bare full mk1 gti spec på bremser.

Eg har fått god tilbakemelding på mitt valg med full Scirocco 16v spec bremsesystem. 256mm fremme, 210mm bak, 9" bfk, 22mm master og strupeventiler.

 

Blir å få inn bremsene i vognkortet om et par-3 uker.

 

16v KR helt orginal utenom grenrør og eksos blir montert når eg får tid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så Møller-papiret faller bort?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lenge jeg har kikket på disse tingene i detalje (om noensinne):

- Møller papiret tar vel for seg generell ombygging til Golf 1 GTI spesifikasjon.

- Turbopapirene er for godkjenning inntil 143hk på GTI plattform.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man kan ikke henvise til denne bilen,da denne ble godkjent med turbomotoren før de nye foreskriftene tredde i kraft.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Jeg er helt ny medlem i VACN.

Har planer om ombygging av Golf 1 Cabrio 1986 modell som nå har 112hk GTI motor.

Er det noen som vet hvor papirene for godkjenning av 1,8L turbo motoren på 150hk/210nm ligger, dvs på hvilken av Statens Vegvesen sine stasjoner dette ble godkjent? Jamfør innlegg datert 8/4-13.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du må nok anskaffe disse utenfor vegvesnet :)

 

da jeg godkjente golfen min til G60, så måtte jeg skaffe papirer selv, dette selvom disse bilene har blitt godkjent om til g60 i mange mange år. hva de hadde i systemet hjalp ikke. jeg måtte selv skaffe papirene gitt.

 

ikke for og knuse håpet ditt. men er litt byråkratisk detta der

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har disse papirene, de ligger hos svv risløkka. Ring og spørt etter roy tveitan. Han kan gi deg kopi av mine. Samme ombygging som min gikk igjennom

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå må det jo sies at jeg ikke vet om SVV sitter med en arkivert utgave av min henvendelse da Rune - ivrig på konkret tilbakemelding var de jo ikke... : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da jeg tok kontakt med Risløkka, fikk jeg bare et generelt svar om hva Golf originalt ble levert med. Jeg måtte selv legge ved dokumentasjoner og papirer på det jeg nevnte i mailene jeg sendte. Virket ikke som at personen i andre enden hadde mye peiling utifra hva jeg fikk som svar.

 

Mulig de bare skal gi generelle svar, og at alt annet skal skje på fremmøte? Ikke vet jeg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Jeg er helt ny medlem i VACN.

Har planer om ombygging av Golf 1 Cabrio 1986 modell som nå har 112hk GTI motor.

Er det noen som vet hvor papirene for godkjenning av 1,8L turbo motoren på 150hk/210nm ligger, dvs på hvilken av Statens Vegvesen sine stasjoner dette ble godkjent? Jamfør innlegg datert 8/4-13.

 

Hva slags motor skal du sette inn? 1.8 gti med turbo eller 16v?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

før 1.1.74 ikke unødig mye støy og røyk

fra 1.1.74 maks 4,5 % CO

Fra 1.1.86 maks 3,5%C0

Fra1.1.89 maks 0,5% CO

 

Er dette uavhengig om bilen ble levert med cat originalt eller ikke. Tenker da på før 1.1.89

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har planer om en G60 motor, fra en Corrado, og da bytte over skivebremsene fra denne også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen!

For at hver enkelt bileier skal slippe å måtte frembringe samme generelle dokumentasjon på sin biltype, må en bruke tidligere godkjenninger av slike biler.

Mine spørsmål er da;

Er det noen som sitter med papirer/kopier på disse, med godkjenning av f eks turbo-kit med 143hk, 1,8L Turbo motor, evtl G60-motor?

Og er det noen som har fått godkjent slike biler/motorer som kunne tenke seg å sende meg registreringsnummeret på disse (hvis en ikke ønsker legge det ut på Forumet, kan en sende det til meg som privat melding).

Dette vill være til stor hjelp for meg, og var vel noe av den tanken som ligger bak denne linken?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har iallefal godkjent min Golf 2 GT syncro om til G60 syncro :) fjernet også abs og fikk dette godkjent.

 

har også fått innvilget 16v Turbo i samme bil. motor står klar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som er villig til å dele søknadene sine ?

Skal lage søknad for 2.0 16V i Golf 2, så tips til "mal" for søknader som er godkjent hadde vært topp :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.