Anbefalte innlegg

Er vell noen på hifihuset Bærum som eier denne, de har butikk rett ved der bilen står.

Veldig synd at den står slik å forfaller, hadde vert morsomt prosjekt om man kunne få den billig, men desverre blir det vansklig med et slikt prosjekt nå mtp. plass i heimen.

 

Har noen ganger tidligere kontaktet folk etter å funnet eiernen på bilen som står å forfaller i håp om å kunne skaffe seg et prosjekt til en grei pris, men ofte har dem en plan for bilen i uviss fremtid, og ikke er det minste intresert i å selge.

Har ikke snakket med eieren av denne bilen, så vet ikke om det er slik her, men det er uansett ganske hårreisende og trist å la en slik bil stå å forfalle.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lå bak en sølvgrå RS4 med klubbplater i dag. Eier er Bjørn Ole Knudsen.

Så ut som en fin bil :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dødt miljø her i området syns jeg. Ser sjeldent klubbiler

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes jeg har sett fler og fler jeg. :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg som kjører feil strekninger da :P ser sjeldent noen :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ikke så mye jeg heller. Hører med til sjeldenheten.

Tror jeg hadde en klubbil bak meg på tirsdag, en brun passat 3gb (?), var hvertfall senket og stylet. Synes jeg så noen merker i ruta.

Også passerte det en svart passat, 3gb eller nyere, jobben. Den hadde merker på siderutene bak, og spoiler på bakluken.

Så den når jeg satt å stirret ut i luften ett kort øyeblikk.

 

-Thelle-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er vell som Aardal, kjører feile strekninger.. : bh : Ikke ofte jeg legger merke til folk. Nå er jo min bil ganske så "standard", og kun klubbmerke bak, så skal jo litt til for at man blir lagt merke til da.. Men har ZZ på skiltet og "US-blinker", det er det eneste som skiller meg ut fra resten av A3 mengden :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det vel gjerne slik at det er høy befolkningstetthet i området, og få av disse "potensielle" eierene bryr seg mindre om merkesklubb - altså en lav andel i trafikkbildet. Men, det betyr jo ikke at jeg ikke kan ha lagt merke til fler stykk enn tidligere for det! :)

 

Senere tiden har jeg fått med meg følgende som fikk min oppmerksomhet:

  • Octavia mk 2 RS, XK 13-reg
  • Passat 3B, grønn med klubbmerker og "senket bil" grafikk i siderut - stod utenfor legekontoret på Bleiker da vi var der med minsten. Denne har jeg sett litt i morgentrafikken i Asker, mener den har facelift baklamper, senk og hjul.
  • A4 DTM edition med klubbmerker, DL 29-reg
  • Touran facelift med gule grøfter og senk og hjul
  • ene medlemmet her inne med B5 og tre bøttelykter er jo sett endel ganger real bydriv...
  • Scirocco mk3 i tomatsuppefarget folie, VH 14-reg
  • Passat 3C blå, DL 45-reg retning Drammen
  • Golf 2 rød, klubbplater KF 37-reg
  • Abt A5 S-line KH 61-reg
  • Golf V sort, klubbplater på vei fra Rud Hauger mot Sandvika

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er lakk på den røee Sciroccoen. Ikke folie. Bygget av Morten Bekkelund (tror ikke han er medlem lengre)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det vel gjerne slik at det er høy befolkningstetthet i området, og få av disse "potensielle" eierene bryr seg mindre om merkesklubb - altså en lav andel i trafikkbildet. Men, det betyr jo ikke at jeg ikke kan ha lagt merke til fler stykk enn tidligere for det! :)

 

Senere tiden har jeg fått med meg følgende som fikk min oppmerksomhet:

  • Touran facelift med gule grøfter og senk og hjul

 

2014-12-23 14.04.19.jpg

 

Denne men med gule grøftere du har sett?

 

-Thelle-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var kanskje modellskille på dem når kantete bakluke kom? Snakker om den etter disse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er facelift, den nyere er en ny modell.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ikke så mye jeg heller. Hører med til sjeldenheten.

Tror jeg hadde en klubbil bak meg på tirsdag, en brun passat 3gb (?), var hvertfall senket og stylet. Synes jeg så noen merker i ruta.

-Thelle-

 

Det er en fare for at det var meg - dersom den så slik ut:

SYcrN0N.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke umulig at det var denne

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan til stadighet se meg ture rundt i Bærums gater med disse to i hvertfall :P

Holder til inne i Lommedalen :P

 

Snekkertralla som jeg kjører i jobben : rock :

 

2014-08-15 17.37.16.jpg

 

A3'n har fått nye felger som måtte testes i vinter, har bare ikke fått tatt noe nytt bilde av bilen enda : bh :

 

2014-12-19 21.49.30.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte å gi bilen en liten høst/vinterrunde i helgen, men ser jeg mangler pads for å bruke på maskinen med 5" plate.

Er det noe produkter som kan anbefales å få tak i i nærheten?

 

Ser for meg grundig vask med Iron S osv, og Chemical Glaze før voks, så trenger vel noe for Glazen og noe for å gnukke voksen...og kanskje noe clay.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan sterkt anbefale Shell som ligger på Rud (transportsentralen Bærum) de har masse av de "proffe" produktene som man sjelden får kjøpt over disk I vanlig bilrekvisita butikker.

Akurat utvalg av voks og slikt er jeg ikke sikker på, men såper, avfetting og slikt har dem bra utvalg av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har liten bag med swisswax, og tenkte preppe bilen med CG Glaze fremfor "skikkelig" poleringsmiddel før Swisswax Onyx voksen.

Bagen har pads for manuell jobb, men med Krauss maskin burde jeg jo selvfølgelig kjøpt pakken med midler og puter først som sist...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var jeg en av de heldige i statistikken, og ble kjørt på parkert rett før jul på nybilen.

Er det noen som er å anbefale av lakkerer i området? Er så lite interessert i nyanse og strukturforskjeller, da jeg fikk tatt bakdør og hjulbue.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var jeg en av de heldige i statistikken, og ble kjørt på parkert rett før jul på nybilen.

Er det noen som er å anbefale av lakkerer i området? Er så lite interessert i nyanse og strukturforskjeller, da jeg fikk tatt bakdør og hjulbue.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På jobben bruker vi Bærum Lakk og karosseri. Det er de som lakkerer for Møller.

De er veldig gode på VAG. Ikke så bra på bilene vi leverer. Fått noen klager, men det skal sies at noen av strukturene vi driver med er litt vanskelige.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På jobben bruker vi Bærum Lakk og karosseri. Det er de som lakkerer for Møller.

De er veldig gode på VAG. Ikke så bra på bilene vi leverer. Fått noen klager, men det skal sies at noen av strukturene vi driver med er litt vanskelige.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjipt det der!

 

 

Bekkestua Billakkering ved Furubakken:

 

Har jeg i hvert fall en god erfaring med. Jeg vet ikke hvor dårlig resultatet ble første gang, men de ringte i hvert fall å beklaget seg at bilen ikke var ferdig til avtalt tid. Resultatet på lakkeringen var ikke blitt bra nok, så de måtte gjøre jobben på nytt. Da bilen ble levert ut, var resultatet upåklagelig.

 

 

Star Auto Sandvika:

 

Gjør en god jobb, disse lakker også for Møller. Har fått flere god skussmål av NAF/Gjensidige. Hadde en bil der engang som fikk en liten lakkskade mens bilen var hos dem. Er petimeter og bilen ble vasket som det siste jeg gjorde før den ble levert. Jeg er 250% sikker på at "skaden" ikke var der da bilen ble levert hos dem, men den ble påvist før jeg kjørt der i fra. Dem KUNNE quickfix reparere den for meg, men quickfix reparering på noe som beviselig faktisk KAN (mest sannsynlig) ha kommet av jobben dem gjorde på bilen, det er ikke helt godt nok i mine øyne. Lakk og karosseri arbeid som ble utført var veldig bra!

 

 

Drammen lakk og karosseri:

 

Har jeg hørt flere har pratet positivt om, har aldri prøvd dem selv.

 

 

Haug karosseri Asker:

 

Hadde en varebil jeg kjøpt billig, for fiks av noen småbulker som Haugs hadde en super god pris på. Hentet bilen der kjører den hjem på egen privat gårdsplass. Dagen etter kjører jeg bilen rett på merkeverksted for ekspress service. Da bilen står utenfor porten på tomgang og jeg venter på mekanikeren, oppdager jeg at det er en relativt rett ripe i klarlakken over hele den ene bakskjermen.

 

Så etter service så reiser jeg til Haug karosseri og viser dette, de mener det er umulig at det har skjedd mens bilen var hos dem, men at de likevel skal fikse det. Fint tenker jeg, UTROLIG god service! Kan jo faktisk ikke bevise at ingen i løpet av natta har kommet på min gårdsplass og laget en ripe i lakken på bilen, selv om jeg ikke føler dette er overveiende sannsynlig i en liten blindvei på privat gårdsplass litt opp fra veien. Vi blir også enig om at bilen kun skal våtslipes og at de må våtslipe minst mulig, for at bilen ikke skal måtte lakkeres, bare våtslipe så ripa blir "usynlig".

 

Får en telefon hvor jeg får beskjed om at bilen var klar, men at de hadde våtslipt igjennom lakken, så de måtte lakke opp bakskjermen. Vi fikk bli enig om betaling når jeg kom.

 

Så kommer jeg for å hente bilen og går bare en runde rundt bilen før jeg går inn for å hente nøkkelen. Da oppdager jeg at akkurat i senter på det området ripen på bakskjermen var, så er det en p-bulk. Går inn for å hente nøkkelen og han lurer optimistisk på hvor mye jeg mener lakkeringsjobben han har gjort på bakskjermen er verdt? Som jeg sa at vi ble vel enig om at du skulle våtslipe forsiktig så vi unngikk lakkering? Jo, vi hadde jo pratet om det, men var jo veldig fort gjort å komme igjennom.

Jeg sa at NÅ er det jo uansett en parkeringsbulk akkurat der hvor du har lakkerte, så hva det dreide seg om?

Etter litt diskusjon så måtte jeg gjerne forklare han hvordan han kunne laga en p-bulk med slipepapir og lakksprøyte. Som jeg sa så har det vel skjedd litt både før og etter lakkering med bilen her, men greit vi gjør ikke noe mere med den bulken, vi glemmer den. Men jeg er ikke interessert i å betale for at bakskjermen ble lakkert UTEN at jeg ble informert OG at vi var enig om at det ikke skulle slipes så hardt at det gikk igjennom. Ikke minst så er jeg veldig klar på at den bulken ikke var der da bilen ble levert rett før stengetid kvelden i forveien. Samt at jeg undres over at dere i så fall ikke ringte meg og spurte om jeg ville betale for retting når bilen UANSETT skulle i lakkboksen.

 

Da fikk jeg bare beskjed om at jeg kunne ta med meg bilen og komme meg LANGT bort der i fra. Han skulle ikke ha noe betaling, men han ønsket ALDRI og se eller høre noe mere til meg, for slike kunder trenger han ikke.

Så Haugs Karosseri i Asker kan jeg ikke anbefale for noen dessverre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjipt det der!

 

 

Bekkestua Billakkering ved Furubakken:

 

Har jeg i hvert fall en god erfaring med. Jeg vet ikke hvor dårlig resultatet ble første gang, men de ringte i hvert fall å beklaget seg at bilen ikke var ferdig til avtalt tid. Resultatet på lakkeringen var ikke blitt bra nok, så de måtte gjøre jobben på nytt. Da bilen ble levert ut, var resultatet upåklagelig.

 

 

Star Auto Sandvika:

 

Gjør en god jobb, disse lakker også for Møller. Har fått flere god skussmål av NAF/Gjensidige. Hadde en bil der engang som fikk en liten lakkskade mens bilen var hos dem. Er petimeter og bilen ble vasket som det siste jeg gjorde før den ble levert. Jeg er 250% sikker på at "skaden" ikke var der da bilen ble levert hos dem, men den ble påvist før jeg kjørt der i fra. Dem KUNNE quickfix reparere den for meg, men quickfix reparering på noe som beviselig faktisk KAN (mest sannsynlig) ha kommet av jobben dem gjorde på bilen, det er ikke helt godt nok i mine øyne. Lakk og karosseri arbeid som ble utført var veldig bra!

 

 

Drammen lakk og karosseri:

 

Har jeg hørt flere har pratet positivt om, har aldri prøvd dem selv.

 

 

Haug karosseri Asker:

 

Hadde en varebil jeg kjøpt billig, for fiks av noen småbulker som Haugs hadde en super god pris på. Hentet bilen der kjører den hjem på egen privat gårdsplass. Dagen etter kjører jeg bilen rett på merkeverksted for ekspress service. Da bilen står utenfor porten på tomgang og jeg venter på mekanikeren, oppdager jeg at det er en relativt rett ripe i klarlakken over hele den ene bakskjermen.

 

Så etter service så reiser jeg til Haug karosseri og viser dette, de mener det er umulig at det har skjedd mens bilen var hos dem, men at de likevel skal fikse det. Fint tenker jeg, UTROLIG god service! Kan jo faktisk ikke bevise at ingen i løpet av natta har kommet på min gårdsplass og laget en ripe i lakken på bilen, selv om jeg ikke føler dette er overveiende sannsynlig i en liten blindvei på privat gårdsplass litt opp fra veien. Vi blir også enig om at bilen kun skal våtslipes og at de må våtslipe minst mulig, for at bilen ikke skal måtte lakkeres, bare våtslipe så ripa blir "usynlig".

 

Får en telefon hvor jeg får beskjed om at bilen var klar, men at de hadde våtslipt igjennom lakken, så de måtte lakke opp bakskjermen. Vi fikk bli enig om betaling når jeg kom.

 

Så kommer jeg for å hente bilen og går bare en runde rundt bilen før jeg går inn for å hente nøkkelen. Da oppdager jeg at akkurat i senter på det området ripen på bakskjermen var, så er det en p-bulk. Går inn for å hente nøkkelen og han lurer optimistisk på hvor mye jeg mener lakkeringsjobben han har gjort på bakskjermen er verdt? Som jeg sa at vi ble vel enig om at du skulle våtslipe forsiktig så vi unngikk lakkering? Jo, vi hadde jo pratet om det, men var jo veldig fort gjort å komme igjennom.

Jeg sa at NÅ er det jo uansett en parkeringsbulk akkurat der hvor du har lakkerte, så hva det dreide seg om?

Etter litt diskusjon så måtte jeg gjerne forklare han hvordan han kunne laga en p-bulk med slipepapir og lakksprøyte. Som jeg sa så har det vel skjedd litt både før og etter lakkering med bilen her, men greit vi gjør ikke noe mere med den bulken, vi glemmer den. Men jeg er ikke interessert i å betale for at bakskjermen ble lakkert UTEN at jeg ble informert OG at vi var enig om at det ikke skulle slipes så hardt at det gikk igjennom. Ikke minst så er jeg veldig klar på at den bulken ikke var der da bilen ble levert rett før stengetid kvelden i forveien. Samt at jeg undres over at dere i så fall ikke ringte meg og spurte om jeg ville betale for retting når bilen UANSETT skulle i lakkboksen.

 

Da fikk jeg bare beskjed om at jeg kunne ta med meg bilen og komme meg LANGT bort der i fra. Han skulle ikke ha noe betaling, men han ønsket ALDRI og se eller høre noe mere til meg, for slike kunder trenger han ikke.

Så Haugs Karosseri i Asker kan jeg ikke anbefale for noen dessverre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får se hva selskapet sier osv fremover... Kunne jo være interessant med en takst på skaden også...

kjipt det der!

Jepp. Har driti meg ut selv forsåvidt, men tatt endel hensyn for å slippe p-bulker, så dette var jomfruskaden. Irriterende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.