Gruppekjøp på HOT FROG 80°C

Anbefalte innlegg

Tar på meg og organisere et gruppekjøp mot Tyskland som selger disse.

hot_frog_shop_m.jpg

 

 

 

Enheten er perfekt for banebiler i bruk på vinteren da du vil få tilnærmet 80 grader på hele motoren og ikke bare en del av den!

 

 

 

For de som ikke kjenner til hva dette er, så er det en motorvarmerenhet som kobles til 230v nettet, hvor enheten består av 2 ting, et varmeelement på 1200W og en sirkulasjonspumpe. Enheten har også en termostat som kutter varmeelementet når vannet når 80 grader, og slår inn igjen når temperaturen har sunket til 70 grader.

 

Enheten har følgende mål:

dimension.gif

Inn/utløp passer på slanger som har 16 til 20mm indre diameter

 

 

 

 

 

 

Hot Frog kommer med en IEC-60320 c14 ledning faststøpt(Bilde1), samt slangeklemmer og støpsel-ledningen(Bilde2) mest kjent ifra pc og vannkokere

100px-IEC60320_C14.jpg

images?q=tbn:ANd9GcQqn5rX4FSnLqgKtp5K_cV

 

Disse enhetene kan ikke leveres ifra fabrikk med en Defa plugg, men det er ingenting i veien for lage til noe slikt selv :)

 

 

Prisen jeg har fått oppgitt for 10 enheter er 100 euro innk. frakt inn i Norge, men eks. toll/moms

Det vil si ca. rundt 760 kr før toll/moms.

 

Jeg skal sjekke opp slik at det jeg sier/tenker er korrekt men tanken min er ihvertfall at jeg får hver ordre ifra dere shippet direkte, slik at dere betaler enhetens pris og frakt også betaler den lille restsummen når dere henter ut pakken.

 

Alternativet er at alle enhetene shippes til meg, så pakker jeg de om og sender de via posten som smartpost innk. sporingsnummer (170 kr) For meg så ser det kun ut som et fordyrende ledd.

 

Hva synes dere om den tanken?

 

 

 

Prisen er veiledende og ikke endelig!

Legg merke til at prisen vil være den jeg og alle andre på dette gruppekjøpet betaler, jeg tjener ingenting på dette.

Jeg vil også påpeke at jeg tar meg ikke av ansvar for evt. returnering ved garanti

 

 

Merk: Vannvarmere kan kjøpes andre steder og i andre utgaver og utforminger til en billigere penge, men jeg har ihvertfall valgt å gå for disse da de virker solide i byggkvaliteten og leverandøren er ifra Tyskland, skal også sjekke opp om de også faktisk produseres i Tyskland eller ei.

 

 

 

Håper vi når 10 stykk fort, da jeg vil ha en fort som bare det : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse lages nok i kina de og.. Kontakten din i tyskland tjener nok gode penger på disse da de koster 35$ pr stk ved kjøp av 10 stk direkte fra fabrikken. Bare så sørgelig synd at fabrikken ikke ville selge direkte til meg da de allerede har en eneleverandør i norge. Han tar forøvrig rundt 1600kr stk.. www.eloc.no Finn anonnse

 

Litt info her og:)

 

Bare til opplysning.

 

Når det er sagt så tror jeg nok at jeg er med på 1 jeg og :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang shipping: Om hver enkelt pakke shippes direkte kan en risikere å få tollbehandlingsgebyret på toppen av moms og frakt, såfremt det ikke sendes som gave og en er heldig i tollen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal man koble denne inn på motorens kjølesystem ett sted? Hvordan blir det med flow på det punktet da? Når motoren starter og kjølevannet skal passere denne enheten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åssen skal ein få varmen inn i coupeen da? Vil det virke å sette klimaen på full varme før ein slår av tenninga? Eller korleis bør ein koble den¿

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men korleis gjere ein dette i praksis på ein nyere bil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Montere den på en av slangene som kommer ut av vannkassa? Nå vet jeg ikke helt hvor ny bil du snakker om men..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men korleis gjere ein dette i praksis på ein nyere bil

 

tenker du på "heating valve" ? er det ikke slik at den ikke eksisterer på nyere biler da, og det kun er el. styrte luftspjell som regulerer varmen?

 

Kunne tenkt meg en slik en selv jeg! må bare sjekke ut om det finnes noen grei plass i et ellers trangt motor rom å koble denne inn på :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En liten oppdatering vedr. opprinnelsen til enheten:

hot frog are a german trademark , assemble in germany

 

Når det gjelder shipping så mister jeg den rabatten jeg har forhandlet meg til sålangt med å sende en og en pakke ifra tyskland, så da gjør jeg det slik at alle sendes til meg også sender jeg de videre til dere. Mulig jeg også kan hjelpe til med å bytte støpsel til defa-ledning for de som ikke er så handy av seg om det er ønskelig.

 

Når det kommer til garanti på disse enhetene så er det 2 års garanti på de. Dvs. både varmeelement, pumpen og termostaten :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal man koble denne inn på motorens kjølesystem ett sted? Hvordan blir det med flow på det punktet da? Når motoren starter og kjølevannet skal passere denne enheten.

 

Sitat frå Eloc sine sider: Denne varmeren har fri passasje igjennom seg når kontakten ikke er plugget i (230 volt) Det er derfor ingen redusering på kjølevanns-sirkulasjonen med denne varmeren montert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En liten oppdatering vedr. opprinnelsen til enheten:

 

 

Når det gjelder shipping så mister jeg den rabatten jeg har forhandlet meg til sålangt med å sende en og en pakke ifra tyskland, så da gjør jeg det slik at alle sendes til meg også sender jeg de videre til dere. Mulig jeg også kan hjelpe til med å bytte støpsel til defa-ledning for de som ikke er så handy av seg om det er ønskelig.

 

Når det kommer til garanti på disse enhetene så er det 2 års garanti på de. Dvs. både varmeelement, pumpen og termostaten :)

 

Hyggelig om de er produsert i tyskland, men noen har kopiert noe ihvertfall :) Ikke akkuratr ulike..:P

1227511035.jpghot_frog_shop_m.jpg!BgmsBm!!2k~$(KGrHqMH-EMEsLOjOFwdBLF8dSi

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En liten oppdatering vedr. opprinnelsen til enheten:

 

 

Når det gjelder shipping så mister jeg den rabatten jeg har forhandlet meg til sålangt med å sende en og en pakke ifra tyskland, så da gjør jeg det slik at alle sendes til meg også sender jeg de videre til dere. Mulig jeg også kan hjelpe til med å bytte støpsel til defa-ledning for de som ikke er så handy av seg om det er ønskelig.

 

Når det kommer til garanti på disse enhetene så er det 2 års garanti på de. Dvs. både varmeelement, pumpen og termostaten :)

 

Kor du får tak i Defa plugg å montere på denne? Er interesert i ein slik men må ha Defa plugg og ha den montert i bilen før februar:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så vi snakker 100 euro (760kr) x 1,25 (moms) + 10% av fortollingsgebyret (ca 200kr delt på 10) + 170kr (frakt i norge) = 1140kr

 

Om jeg handler 1 stk: 120 euro (912kr) x 1,25 (moms) + fortolling (200kr) = 1340kr

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kor du får tak i Defa plugg å montere på denne? Er interesert i ein slik men må ha Defa plugg og ha den montert i bilen før februar:p

 

Tanken var en butikk som forhandler disse også klippe den ene enden:

kabel-802.png

 

Da får man ledningen i den lengden man vil ha

 

Når det gjelder gjennomføring så får du tak i en slik en også:

 

kabel-815-3D-venstre.png

 

Så vi snakker 100 euro (760kr) x 1,25 (moms) + 10% av fortollingsgebyret (ca 200kr delt på 10) + 170kr (frakt i norge) = 1140kr

Om jeg handler 1 stk: 120 euro (912kr) x 1,25 (moms) + fortolling (200kr) = 1340kr

 

Joda, såklart forskjellen er ikke stor, men det er bedre enn ingenting og som jeg skrev tidligere var at det er mulig å få disse på andre veier og til helt andre priser. Jeg gir bare folk en mulighet her, ingen tvang :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja nei ingen tvang selvfølgelig:-) Var bare for å få litt konkrete tall jeg satte opp den der. Om man skal ha 2 eller flere eller 2 stk som bor nært hverandre skal ha så du kan sende flere i samme pakke så blir det straks mere lønnsomt for alle. Og mindre jobb på deg:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skriv meg opp og, jeg vil prøve en hot frog. Jeg glemte jo selvsagt å montere motorvarmeelement når motoren var ute og i biter #¤¤%#"¤ :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg og vil ha ein slik. Med defa plugg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jeg helt enig i, med de kriminelle prisene på post i Norge så gjelder det å spare der det går ann. Enhetene er sikkert også fine for folk i familien som fortjener en varm motor. (gaveide?) :)

 

Når det gjelder det å ha enheten i serie med slangen så er det sagt at Hot Frog-enheten er en sentrifugal og skal derfor ikke ville utgjøre noe trykkfall.

 

Nyere biler har som regel fri flyt hele tiden og derfor heller ingen ventil. Jeg kjenner ikke til den tekniske biten hvordan dette styres men var ihvertfall ikke et problem

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da blir det til at jeg skal ha 2 stk:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.