Anbefalte innlegg

Har litt sinkslipp på bagasjeluka oppunder med skiltlysa og var inn til møller(berge) for å høre om det gjekk på garanti, han var 99% sikker på at det ikkje gjekk på garanti, men sendte det no inn sa han og skulle gji beskjed om det gjekk på garanti, kor lang tid vil det ta å få svar om det lar seg gjere? har venta 2veke no meina eg!

 

Er det ikkje slik at sinkslipp skal bli tatt på garanti, uansett?

ikkje veit eg derfor eg spør!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er det vel en aldersbegrensning på 5 år.

 

Hva for en bil har du? Når er den førstegangs registrert??

 

VAG har jo 12 års garanti for gjennomrust, så om skaden din er virkelig ille, og det er lite diskutabelt at det er en designfeil/produksjonsfeil, så er det mulig de vil gå med på en 30/70 deling. Du tar 30% av kosten for å fikse det, de tar resten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde dette på min Touran. Rust var ikke synlig, men lakken boblet rundt skiltlysene. Gikk på garanti, men jeg var innom før bilen ble fem år.

 

Hos meg skiftet de hele bakluka. Tror den nye luka hadde noen dreneringshull nederst som ikke var på den gamle. Kan i hvert fall ikke huske at de var på den gamle luka.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

5 år på sink fra reg.dato er det vel. Kan gå mnd før du får svar, gjorde det i mitt tilfelle.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde dette på min Touran. Rust var ikke synlig, men lakken boblet rundt skiltlysene. Gikk på garanti, men jeg var innom før bilen ble fem år.

 

Hos meg skiftet de hele bakluka. Tror den nye luka hadde noen dreneringshull nederst som ikke var på den gamle. Kan i hvert fall ikke huske at de var på den gamle luka.

 

Akkurat luka på Touran går på utvidet garanti/produksjonsfeil, og regnes som rust fra innsiden, og det er det 12 år på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen blei lagd(førstegangs reg. sommer 2002 men er ein 2003 men er vel 10-12 år på dette ellers hadde han vel berre sagt at dette er det ikkje garanti på lenger?:)

 

Bilen er ein bora, er bobler på kvar side fleire plasser opp under med skilte, men ikkje der skiltlysene sitter.

Om det tar mnd å få svar så venter dei vel til bilen er for gammal for så å ikkje gjere noko med det? Kan dei gjere det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke ha for store håp. Har sinkslipp på bakluka på min, og den er registrert 05.2004. Og fikk beskjed om at det ikke var vits å sende inn søknad engang :/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sink blemmer nederst på døra mi, var innom for å snakke med de på møller. De tok inn bilen og forklarte at jeg ikke fikk dette dekt. Fikk de da til å skru av listene nederst på døra (s-line) og der fant de rust rundt skrue hullene. Han mente da at jeg fikk dekt dette men de måtte sende det inn, 4-5 uker å vente på svar. Må også da betale 30% selv evt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bare å ta en telefon til Berge, å høre med de om det vet noe mer om saken din.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fekk tilbakemelding i dag, det går på garanti men må betale 30% sjølv, men vart litt dyrt synst eg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk for et par år siden lakkert taket på min 2001 a6, det gikk på garanti pga bobler ved rails (veldig små). Den var da 8,5år gammel

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk for et par år siden lakkert taket på min 2001 a6, det gikk på garanti pga bobler ved rails (veldig små). Den var da 8,5år gammel

 

 

Interessant. Kanskje det er verdt for meg å sjekke da. Det hadde kommet en boble i ene dørterskelen tydeligvis, som nå løsnet med rust under. På samme dørterskelen er det flere "stjerner" - dvs. det er en liten prikk med flere små mindre prikker rundt. Mistenker at dette vel er sinkslipp. Litt spent, for dette er døra hvis det nok har vært mest trafikk - og unger som trør på terskelen når de skal inn. Men ser også i andre dørterskeler at det er disse "mønstrene" og andre ujevnheter.

 

Bilen er litt over 6 år og noen måneder. Gått ca. 85k. Så garantien er jo egentlig ute....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk dekt taket 70% i fjor på 2001modell og helt nytt panser 100%dekning

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var innom min forhandler i dag med bilen som ble kjøpt i januar 2006. De var for så vidt raskt ute med å si at det var 5 års garanti på sinkslipp, men ble likevel satt opp med en time for at de skulle få tatt en titt, ta bilder og gjøre vurderinger. Var imidlertid ikke kapasitet hos dem for å gjøre dette før i september - altså 4 mnd :-\ Men det er jo da uansett håp om at de kanskje vil gjøre noe med det.

 

Har i hvert fall vært veldig fornøyd med forhandleren jeg har brukt så langt, så håper de får fikset dette også. Element her er jo egentlig også at jeg fra før har skiftet en forskjerm og bakluke - og da mens tegnene på at noe var galt var såpass små at jeg vil anta at "folk flest" ikke ville ha lagt merke til det. Det er vel for så vidt en stund siden jeg så noen slike "stjerner", men var da ikke klar over hva det var. Det kunne nesten se ut som det var et "stempel" i metallet som var lakkert over. Var så symetrisk de "stjernene" at trodde at det var noe laget maskinelt. Men nå bobler noen av disse...

 

På den siden der boblene har sprukket opp er det en del trafikk - der to av ungene går inn. Men på andre siden har det omtrent ikke gått unger. Siden bilen var ny har det på den siden vært bakovervendt stol, så den har blitt brukt av barn som ikke kan gå opp i setet selv. Med andre ord minimal slitasje. Men også i terskelen på fordørene er det noen "stjerner".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det medlemmer med nyere erfaring rundt dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen fasit på dette, varierer ut fra hva det reklameres på. Garanti er 3 år på lakk og 12 år på rust (fra innsiden av hulrom-f.eks kanal). 3 års lakkgaranti blir i praksis 5 år grunnet norsk forbrukerkjøpslov.

 

På kjente svakheter kan det være at fabrikken har en utvidet dekning, enten helt eller delvis. Manglende vedlikehold, skader, steinsprang etc. er årsaker som kan føre til avslag på garanti.

 

Det står beskrevet i instruksjonsbok at man skal vaske og vokse bilen jevnlig, og at eventuelle sår i lakken må behandles umiddelbart for å unngå større skader. 

 

Steinsprut langs kanal/skjermer, som kunne vært forhindret med bruk av skvettlapper er typisk noe som man får avslag på. Samme med innstegsskader på terskler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.