En grønnskolling trenger desperat hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Er det noen her som kan hjelpe meg å få bilen min mer lettstartet? :)

Må kinne LENGE før den får knist..

Tror seriøst selv at det er en bagatell men trenger hjelp ifra en som har litt mer peiling på dette.

Bilen er en 87' Audi Coupe GT, KV motor med 2.3l topp og innsug :)

 

kan også kontaktes på 91186486.

 

Mvh Olav G.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tips: Søk litt rundt på forumet, så finner du veldig mye om disse motorene!

 

Men får coilen strøm? i så fall, klarer du å trigge den manuelt? Orker den noe særlig "hopp" i fri luft for å finne jordinG? (pass fingra)

Er dette i orden så kan de være hal feks.. bare å måle deg frem til om den gir signal når du drar bilen på startern.. den skal variere mellom strøm eller ikke... litt lettere å se hvis du drar motorn rundt manuelt...

 

vel.. du kan starte med de så ser vi hvor du ender opp henn :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tips: Søk litt rundt på forumet, så finner du veldig mye om disse motorene!

 

Men får coilen strøm? i så fall, klarer du å trigge den manuelt? Orker den noe særlig "hopp" i fri luft for å finne jordinG? (pass fingra)

Er dette i orden så kan de være hal feks.. bare å måle deg frem til om den gir signal når du drar bilen på startern.. den skal variere mellom strøm eller ikke... litt lettere å se hvis du drar motorn rundt manuelt...

 

vel.. du kan starte med de så ser vi hvor du ender opp henn :)

 

Tusen takk for tips! :)

Da har jeg gjort det, og ledningen som er grønn med hvit stripe gir pulserende strøm.

Har du flere tips? hehe ;):)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kjenner nok ikke til hvilken ledning det er, men om det er den som går inn på coilen det ikke kommer gnist fra coilledningen om du holder den ved noe jorda gods, så ville jeg nok vurdert å bytta coil/ manuelt testa coilen litt bedre.

 

sjekk at andre ledninga er jorda eller har + btw...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg måler hallgiveren så får jeg jo pulserende spenning, men spenning er på ca 10,5 V.

Kan spenningen da blir for liten når starteren også skal ha sitt? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.