TOMT! GRUPPEKJØP - Skikkelig motorvarmer! (Vannvarmer m/pumpe - 80°C)

Anbefalte innlegg

Haavard:

 

Jeg har ihvertfall tatt bilder av enheten og hvordan den elektriske biten ser ut i denne posten: http://forum.vacn.no/showthread.php?229336-Gruppekj%F8p-p%E5-HOT-FROG-80%B0C&p=2511757&viewfull=1#post2511757

 

Jeg har "konvertert" flere enheter med defa-kabel, kjappe bilder her: http://forum.vacn.no/showthread.php?229336-Gruppekj%F8p-p%E5-HOT-FROG-80%B0C&p=2525627&viewfull=1#post2525627

 

 

 

Se om det hjelper litt også sier du ifra om det er noe mer du lurer på.

Angående start av klima så ville jeg tro det er mulig å legge en eller annen kabel i en kontrollmodul til +12v eller jord for å simulere start av webasto?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Hvordan har dere håndtert det dersom røret ut fra varmeveksleren er for stort i forhold til niplene på HotFrogen? Kan jeg bruke fugemasse e.l rundt niplene, og teite ordentlig til med rørklemmer?

 

Det er ikke snakk om mye, men det er ikke perfekt fitment..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Niplene er 18mm OD så de skal passe for slangene som stort sett er imellom 16-20mm ID, er det større slanger på din altså?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det er 20mm på dem, men det virket som om HotFrogen satt så løst inni dem..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å ha noe fug/lim rundt niplene er litt risky, om du strammer klemmen såpass at det tyter ut på innsiden (noe du ikke har mulighet å se når slangen alt er på) og dette blir med ut i systemet så er jo det mildt sagt ikke bra.. En annen løsning er å tre en tynn slange utenpå nippelen, og så 20mm slangen utpå der igjen. som en overgangshylse.

 

Ingen som hadde bilder av innstallasjon på 1.8t motor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takk :-)

 

Hvordan finner jeg ut hvilken som er tur, og hvilken som er retur fra varmeveksleren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar gjerne en til om u har igjen enda :)

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takk :-)

 

Hvordan finner jeg ut hvilken som er tur, og hvilken som er retur fra varmeveksleren?

 

Slik jeg fant det på min bil var å få bilen varm, kjøre på full varme og full vifte i bilen og kjenne på hvem av slangene som var varmere/kaldere.

 

Tar gjerne en til om u har igjen enda :)

 

Jan Brede

 

Mener jeg har 3 igjen ja, sjekker opp!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle solgt, tråden blir forøvrig åpen om det skulle være noe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Audi 20vt motorer - 3B og AAN, samt Audi 10vt motorer med after-run pumpe. Denne løsningen har jeg valgt på min egen bil.

 

Jeg skrudde løs slangeklemmene til after-run pumpen og byttet den ut med Hot Frog`en. Koblet bare ifra den ene pinnen på termobryteren som sitter på vannrailen og kontakten ifra after-run pumpen, så ikke den kretsen er aktiv.Tar under 5 minutter å gjøre, og er fullt reversibelt.

 

 

hva gjør den after run pumpa? blir det ikke no konsekvenser av at jeg fjerner denne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva gjør den after run pumpa? blir det ikke no konsekvenser av at jeg fjerner denne?

 

Den sørger for sirkulasjon av kjølevannet etter at motoren stopper. Kjekt på varme sommerdager etter banekjøring eller tilsvarende. Normalt ikke problem å fjerne denne, da 80% av de allerede er defekte. Kjent problem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den sørger for sirkulasjon av kjølevannet etter at motoren stopper. Kjekt på varme sommerdager etter banekjøring eller tilsvarende. Normalt ikke problem å fjerne denne, da 80% av de allerede er defekte. Kjent problem.

 

takk for svar!:)

jeg er mest ute etter varm motor .. pga e85...

hvilken vei bør pumpa da gå? og hvor tidlig bør jeg sette den på? (hvor mange timer før oppstart)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har ingen planer om å kjøpe inn fler slike..? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvilken vei bør pumpa da gå? og hvor tidlig bør jeg sette den på? (hvor mange timer før oppstart)

 

Jeg gjorde det fordi jeg føler etter-kjøring er mindre nødvendig på vinteren. Hos meg fungerer systemet helt topp men det er fordi jeg har byttet termobryteren og overhalt pumpen.

 

Slik ser forøvrig pumpen ut: http://www.agthompsonfamily.com/vw/auxwaterpump1.jpg

 

Pumpen har jeg satt min til å hente kaldt vann ifra toppslangen og sende varmt vann mot torpedoveggen (inn varmeregistret)

Lengden må du føle deg frem på men jo lengre den står jo større blir varmetapet, mer enn to timer er varmetapet større enn pumpen klarer å levere av varme.

 

Her er et par tegninger:

 

turbocool.jpg

 

 

CoolingSystemSchematicWithPNs_REV1.jpg

 

 

Du har ingen planer om å kjøpe inn fler slike..? :)

 

Nei, men av statisikk så har jeg solgt 150 pumper og 6 er det som har røket, 4 av de fordi folk skulle prøve den uten å ha vann i enheten..

Iår har jeg kjøpt hus og holder på med innflytting/oppussing og da vet som sagt alle at pengene går et annet sted.

 

Kanskje neste år..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er ifra produsenten jeg har kjøpt den av vet jeg ikke men de har jo nogelunde samme design. Vanskelig å lese lappen bakpå, mulig det er en forhandler.

 

Regner man på det så ender over det jeg solgte disse for de som forhåndspåmeldte seg (1000,-). Jeg priset meg også under til etternølere (1200,-) Prisen var ink. norgespakke.

 

800,- for pumpe

280,- i frakt

270,- i moms

1350,- / 1080,- uten moms.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, siden du ikke tar inn fler så må man jo finne alternative steder.. ;)

Men angående det med å montere en slik hvor man fra før har webasto.. Har det noe å si, eller går det problemfritt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tjaaa..

 

Kanskje kjøpe ifra produsenten, veldig grei både å handle av og få tak i reservedeler, kan engelsk greit også

 

http://shop.strato.de/epages/10116541.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/10116541/Products/0080

 

MEN!

 

skulle jeg kjørt gruppekjøp så hadde jeg prøvd meg på denne :D

Skulle være en ny og forbedret utgave, mulig den tar mer plass

http://shop.strato.de/epages/10116541.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/10116541/Products/0075

 

Bare et par kr dyrere men på hele 2200W istedet for 1200W som den jeg har solgt er på.

Nb: 2200W er 10Amp alene, så husk på hvilken kurs du setter det på og lengden på evt. skjøteledning

 

 

 

 

Hot-frog er en sentrifugalpumpe, dvs. at den lager ingen hindring når den ikke står på (ellers hadde det blitt dårlig med sirkulasjon i varmeapp.registret :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den kalles "truck" da, så jeg vil tro den er ment på litt større motorer sånn egentlig..?

 

SUV , Boat , Agricultur engines

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, men det er nok fordi den er noe større og en del mer effekt i = derav også kan varme opp større motorer enn hva den lille på 1200w kan.

 

Men det er en som kjøpte to enheter og monterte disse i parallell på en eller annen anleggsmaskin og den fungerte bra fikk jeg beskjed om.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha, good shit.

Jeg skal vurdere om det blir en slik vertfall på konebilen, åsså får jeg se om jeg kanskje setter en på A6'n også. Men først får jeg vel fikse den originale webastoen som egentlig er gull.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi deler samme syn, jeg vil også ha igang min Webasto, spørst om ikke jeg konverterer den og kjøper en timer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

The best pre-heater for heater matrix with more than 6/L coolant .

 

Står det på den 2,2kw saken, audien rommer akkurat 6L kjøleveske

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor lenge bør bilen gå før jeg starter den første gang?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikke være så lenge, bare du får vannsirkulasjon igjennom så den ikke står tom.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.