Noen som har noen detaljer om nye el-golfen?

Anbefalte innlegg

Noen som har noen detaljer om nye el-golfen?

Den kommer vel på nyåret mars/april i Tyskland som 2014 modell?

Kunne gjerne tenkt meg å vite litt mer detaljer om denne, da jeg kan se for meg at den vil være et godt alternativ til Nissan Leaf.

Personlig har jeg ikke spesielt sansen for Golf, men Leafen er langt verre og tysk er vel generelt sett langt bedre enn japansk :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eGolfen blir nok veldig bra når den kommer; jeg gleder meg til å prøve den. Det ser ut til at den kommer om drøyt et års tid, se

http://www.greencarreports.com/news/1079096_will-2014-vw-golf-electric-hybrid-share-carbon-gtis-lightweight-construction

 

Her har du noen fakta om bilen, litt godt ned på elbilforennens sider

http://elbil.no/kjope-elbil/merker-og-modeller/111-elbiler-som-kommer#VW%20eGolf

 

Og her er litt teknisk om bilen, på Møllers sider

http://www.volkswagen.no/content/medialib/vwd4/no/pdf/diverse/tekniske-hidden-e-golf/_jcr_content/renditions/rendition.file/e-golf.pdf

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Golf Blue e-Motion lanseres i juni 2014 med 85KW el.motor og rekkevidde på minimum 175 km. Prisene blir konkurransedyktige vis a vis Nissan Leaf :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kommer bilen min 31 juli :-) Blir stas...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kommer bilen min 31 juli :-) Blir stas...

Du får ha gi tilbakemelding på denne kjærra. Kunne vært intressant å få høre noen tilbakemeldinger. .....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får ha gi tilbakemelding på denne kjærra. Kunne vært intressant å få høre noen tilbakemeldinger. .....

 

Det skal jeg gjøre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vår skal hentes hos forhandler i morgen :) na-na-na-na-na-na

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vår skal hentes hos forhandler i morgen :) na-na-na-na-na-na

Blir vel noen bilder etterhvert vel.....

Da kommer jeg innom og tar en prøvetur :): vinke :

 

Er spent på bagasjerommet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir vel noen bilder etterhvert vel.....

Da kommer jeg innom og tar en prøvetur :): vinke :

 

Er spent på bagasjerommet.

 

Skulle vel la seg ordne :)

Jeg hadde meg bare en tur med demobilen her for et par uker siden, og det er lenge siden en bil med 115hk fikk meg til å trekke på smilebåndet for å si det slik. En utrolig morsom bil å kjøre og jeg kunne ikke på kjøreturen finne noen "feil" med bilen i forhold til tilsvarende med bensn eller dieselmotor. På 0-60km/t tror jeg nesten den slår GTI, men sakker litt akterut fra 80-->100, men det pleier sjelden være noe problem. Vi spekket blien med det meste av utstyr (inkl Oryx perlehvit og sort sportskinn) og da kom den på rette siden av 300-tallet.

 

Er vel ikke så mange som med hånden på hjertet kan si at dem kjøper elbil kun sett fra en miljøhensyn :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok du med varmepumpe også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok du med varmepumpe også?

 

Nei, når vi bestillte var ikke det et tilvalg og jeg hadde uansett ikke lyst å vente 1/2år til før den dukket opp. VP har størst effekt fra -10 til 0 grader og i vinter har vi nesten ikke sett minusgrader i det hele det tatt her på jæren så jeg tror ikke det blir noen problem uansett. Kona pendler 7mil til dagen så vi sliter ikke med rekkeviddeangst her på vinterstid

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig spent på når den produseres med varmepumpe og ikke minst om det blir MVA over nyttår. Detter er jo ting som virkelig påvirker Elbilene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kom denne på tunet igår :-)

 

[ATTACH=CONFIG]213982[/ATTACH]

 

Kjørt 10 mil, og meget fornøyd med bilen. Kjenne sprek, kjapp og ligger godt på veien. Bilen virker solid sammenskrudd og ser meget bra ut.

 

Etter 10 kjørte mil, så var det fremdeles 58km igjen på telleren da jeg parkerte på jobb idag. Så meg masse testing, bla motorvei kjøring osv osv, så ser det ut som bilen holder det den lover om en realistisk rekkevidde på 15mil om sommeren.

 

Kommer med mer etterhvert.

 

NB! Lading ser ut som det tar litt lang tid. 8 timer+ fra 58km til fullt føles lenge. Dette er da i vanlig stikk på jobben...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde den bare kommet i stasjonsvognutgave med trekk på alle fire, og minimum 40mil rekkevidde. Da hadde jeg vært solgt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde den bare kommet i stasjonsvognutgave med trekk på alle fire, og minimum 40mil rekkevidde. Da hadde jeg vært solgt!

 

Gi VW ett par år, så dukker det nok opp noe sånn. Vekt blir ikke så mye anderledes, og med tanke på batteriene så er jo utviklingen stor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.