TESLA S prøvekjørt i dag

Anbefalte innlegg

Fy faen for noen sutrekopper. "Jeg ble lovet 700hk men alt jeg fikk var 578.."

 

Folk skal nå få det de betaler for, men de har vel 700 hk, bare ikke alle på en gang.

Og 4wd har normalt større drivverkstap slik at målt effekt ved hjulene blir lavere enn med 2wd, alle 4wd biler har derfor mindre effekt enn de ble "lovet". Hverfall om de sammenligner med 2wd biler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

helt innafor å være misfornøyd med dette mener nå jeg.

 

EL-biler har ikke samme drivvekstap som en bil med fossilt drivstoff :) så det kan ikke direkte sammenlignes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal trå forsiktig her siden jeg ikke har en P85D selv, men jeg heller mot å være enig med Jonatan.

 

Det som er sikkert her er at Tesla har gjort en tabbe i kommunikasjonsarbeidet sitt, og oppgitt total summen for kombinert maksimal motoreffekt. Denne er nok ca. 700HK, men siden motorene er giret ulikt når de ikke makseffekten samtidig, og havner ut med 550-560-ish Hk. Dette begrenses også av battriet og strømforsyningen. Til sammenligning har de fått dette rett på 85D som først ble oppgitt med begge deler. De har fjernet det nå, men tidligere stod det 422hk (som er det den yter) + maks motoreffekt pr. motor.

 

Min mening er uansett at de som nå klager har feil fokus. HK har som kjent ingen praktisk betydning i det daglige, det er kun et tall man liker å skryte av satt på spissen. Fokuset burde vært på at bilen ikke presterer oppgitt akselerasjon. 3,3 sek på 0-100 er med roll-out, noe det aldri har blitt opplyst om. I praksis er det ikke mulig å få det særlig raskere enn 3,7-3,8 fra stillstand. Skal man klare det må man ha en P90D Ludicrous. Skjønner at det kan virke surt å ha betalt 150.000,- ekstra for 0,5-0,6 sek raskere akselerasjon kontra 85D som faktisk klarer oppgitt tall på 4,4. Sågar målt av mannen i gata med GPS-utstyr til 4,2-4,3..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den testen er tydeligvis dokumentert med såkalt roll-out.

Tesla-P85D-Insane-vs-Sport-Mode-Graph.jpg

 

Referer egentlig bare til de som faktisk eier en, og som sier at dette ikke er mulig med dagens softwareversjon. Det er en del dansker som har gjort flere tester av ulike P85D, og måler stort sett 3,8-4,1sek, mot oppgitt 3,3sek. Nærmer seg sekundet, og knapt raskere enn 85D. Det som visstnok skal ha skjedd er at bilene leverte bedre tall med en gang de kom, deretter har akselerasjonen droppet etterhvert som nye SW-versjoner er sluppet. Antakelig for å spare ett eller annet.

 

Bare en forklaring på saken. Jeg synes klagerne overdriver, og at Tesla burde og kunne håndtert det bedre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, om Tesla vedvarende legger inn at bilen skal gå dårligere og dårligere så har vel klagerene en god sak, det er jo noe helt annet enn avvik fra rullende landevei til oppgitt effekt.

 

Om det er så at bilen som gjorde 0-60mph på 3.17 (noe den jo gjorde i følge vboxen) nå er (stille og rolig) strupet i effekten så den bruker 20% lenger tid på samme run, så er jo ikke det helt OK for å si det sånn..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hører og med til historien at klagerne først har stilt spørsmål til Tesla om disse tingene. De har ganske enkelt bedt om en forklaring, noe de ikke har fått. Svaret har vært "Det er ingenting i veien med bilen din, alt fungerer som det skal."

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hørte en "hvine" lyd i dag og 300m borte så jeg en bil. var i et nabolag så det gikk sakte 20-30 km/t. var en tesla. en forferdelig stygg ulyd fra den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare si fra om du vil høre mer av den. Kan oppdrives på kommando på undertegnedes S85 :P

 

hørte en "hvine" lyd i dag og 300m borte så jeg en bil. var i et nabolag så det gikk sakte 20-30 km/t. var en tesla. en forferdelig stygg ulyd fra den.

 

Aprops drepe-videoen.

Egentlig ikke Tesla-relatert. Blir oppgitt av sånne som han amerikaneren i videoen over. Det står spesifikt i release notes at funksjonen er utviklet for flerfelts motorvei, og at man må være svært forsiktig med å aktivere funksjonen på 2-feltsvei. Nok av tullinger her på berget som har vært ute å testet på vei uten midtstripe, det går jo bra, not..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De burde legge inn sperre for dette i kartsystemet, den vet jo om det er to eller fire felt.. Ikke bra for Tesla at den kan aktiveres i det hele tatt, spør du meg, amerikanerne er jo 'verdensmestre' i å feiltolke, misbruke og saksøke på idiotisk grunnlag.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så sant så sant :)

 

Winnebago winner?

"This year's runaway First Place Stella Award winner was Mrs. Merv Grazinski, of Oklahoma City, who purchased a new 32-foot Winnebago motor home. On her first trip home, from an OU football game, having driven on to the freeway, she set the cruise control at 70 mph and calmly left the driver's seat to go to the back of the Winnebago to make herself a sandwich.

"Not surprisingly, the motor home left the freeway, crashed and overturned. Also not surprisingly, Mrs. Grazinski sued Winnebago for not putting in the owner's manual that she couldn't actually leave the driver's seat while the cruise control was set.

"The Oklahoma jury awarded her – are you sitting down? – $1,750,000 plus a new motor home. Winnebago actually changed their manuals as a result of this suit, just in case Mrs. Grazinski has any relatives who might also buy a motor home."

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha, så dette komme igrunn. og verre blir det nok. Det er alt for mange idioter i verden til at en slik funksjon kan rulles ut uten at det blir livsfarlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haaahahahaaaa!!!!!

Dette blir ON-TOPIC altså..

 

For i dag har jeg vært å prøvekjørt P90D i Ludicrous mode, HAAAHAHAHAHAHAAAA!!!!

 

Nei jeg skal ikke ha en slik, men om jeg kunne tenkt meg en? Yes please!

Aner ikke hvor mye dekk vi brukte på den halvannen time lange runden, men det var nok litt.. Heldig var jeg nok som traff på en teknisk ansvarlig fra hovedkontoret og ikke en vanlig selger, for jeg fikk inngående forklaringer og demonstrasjoner av alt.

Brukte også autopilot, og det fungerte helt strålende!!

 

For min del så forsvant mye av skepsisen til elbil når jeg kjørte e-golf tidligere i år, men etter å ha prøvd P90D, åh herre det var innafor!! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det jeg sa. Heldigvis mye mer Nm på P85D så akselerasjonen er fremdeles like fin, men selvfølgelig kjedelig å ikke kunne skryte av 691hk. Bare 100hk mer enn meg nå plutselig : cool :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja vet ;) men tvilsomt om det har skjedd så mye

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja vet ;) men tvilsomt om det har skjedd så mye

 

Det har det nok.

 

Solli Supercharger = gratis for Tesla (10 ladepunkter, maks 120kW)

 

Fortum:

Chademo - 2,50 pr. min om man har Chademo-adapter (gir inntill 50kW) = inntil 250 km ladet på 1 time

22 kW AC - 1 kr. min Lader 11kW (55km/t) eller 22kW (110km/t) avhengig av om bilen er levert med enkelt eller dobbeltlader.

 

Pris for "påfylling" koster altså:

11kW lading = Fra. kr. 5,50 pr. kWh, og ca. 11 kr. pr. mil

22kW lading = Fra kr. 2,72 pr. kWh, og ca. 5,50 pr. mil

Chademo lading = Fra kr. 2,5 pr. kWh, og ca. 5 kr. pr. mil

Tesla supercharger - kr. 0,- pr kWh og pr. mil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

11,- per mil:O det er mer enn jeg betaler på A6'en.

150,- for 250km rekkevidde på Chademo er vel rundt dit jeg kommer på Diesel til 11,-/l og det fyller jeg på ca 2min...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.