Siste nytt om elektrohybriden Audi A3 e-tron

Anbefalte innlegg

Sikker på at det ikke bare er 7.5m ladekabel du har med i kontrakten? Vet "alle" selgere legger den inn.. Dette er isåfall bare en lengre kabel til den medfølgende laderen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Produksjon av E-tron bestilt med adaptiv cruise starter uke 11 :) Fått info på det nå

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Produksjon av E-tron bestilt med adaptiv cruise starter uke 11 :) Fått info på det nå

 

Hmm. Jeg har fått bekreftet produksjon i uke 14 og fått beskjed om at det er første mulige for biler med ACC. Mon tro hva som stemmer ...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Infoen jeg fikk var rett fra importør.. Men virker som det svinger veldig:) Har ikke fått dato enda jeg :/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm. Jeg har fått bekreftet produksjon i uke 14 og fått beskjed om at det er første mulige for biler med ACC. Mon tro hva som stemmer ...

 

Jeg har nå fått produksjonsuke 31:P lenge å vente!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at det ikke bare er 7.5m ladekabel du har med i kontrakten? Vet "alle" selgere legger den inn.. Dette er isåfall bare en lengre kabel til den medfølgende laderen.

 

Beklager sent svar, bruker Tapatalk trodde det ville gi beskjed når det var nye svar på tråden.

Uansett, har fått med type 2 lader.

 

Har nå hatt bilen i litt over 24 timer, nesten brukt opp tanken med bensin som kom med bilen. Enhver anledning til å kjøre bilen brukes, som når vi ikke hadde melk til frokost, man kan da ikke gå 300 meterene til butikken når man har en splitter ny bil man kan kjøre bort :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bestilte meg selv også en Audi A3 e-tron i uke 9.: smil :

Jeg tok med det "meste" av utstyr, blant annet ACC. Så jeg er veldig spent på når jeg får leveringsuke.

Når jeg bestilte bilen, fikk selgeren opp uke 14/15 for tidspunktet når jeg skulle få vite produksjonsuke. Så satser på jeg får vite noe nå til uken. Selger antydet levering i Juli når jeg bestilte, og forhåpentligvis tideligere. Men når jeg leser her, blir jeg litt skeptisk på det.: rolleyes

 

Men uansett så gleder jeg meg sinnsykt til å få bilen.:)

Som de flesete her bekrefter, var e-tron en drøm å kjøre på prøvekjøringen. Så for meg som ikke har behovet for stor bil, er den midt i blinken. En premium bil som er fremtidsrettet, mer miljøvennlig, drivstoff besparende, masse utstyr, godt med HK og ser veldig bra ut. Kan man be om mer?;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, man kan kjøpe en GTE til 100k mindre med like mye utstyr ca..

 

Noen som vurderer å utsette levering litt på e-tron for å få med hengerfeste da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, man kan kjøpe en GTE til 100k mindre med like mye utstyr ca..

 

Potatoes - tomatoes ? : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, man kan kjøpe en GTE til 100k mindre med like mye utstyr ca..

 

Noen som vurderer å utsette levering litt på e-tron for å få med hengerfeste da?

 

Hengerfeste er ikke aktuelt for meg i hvertfall. Var ikke det første jeg tenkte på når jeg bestilte meg Audi A3 e-tron.

 

Ellers så får du vel utstyrs messig med en del mer på standard GTE, enn på standard e-tron til sammen startpris. Totalt sett synest jeg at e-tron gir mer av det utstyret jeg ønsker enn GTE`en, og blir selvfølgelig derfor en del dyrere på pris når alt er med. Ca. 100 000 som nevnt. Men det koster å kjøre premium....;) Uansett tenker jeg at om man velger GTE eller e-tron, så gjør man et godt valg!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg endelig fått produksjonsuke. Det ble Black Jack og produksjon i uke 21. Det begynner å bli en stund siden 12. august....

 

_DSC1522pe_zpsd7a0c0f9.jpg

 

Hvor lang tid tar det før bilen er i Norge?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg endelig fått produksjonsuke. Det ble Black Jack og produksjon i uke 21. Det begynner å bli en stund siden 12. august....

 

Hvor lang tid tar det før bilen er i Norge?

 

Min ble produsert i uke 13, og jeg fikk den denne uka her, så det tar litt tid.

 

a3etron-olekvi-1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har nå fått produksjon i uke 21, og bestilte 6. Desember 2014.

 

Det åpnes også for hengerfeste nå, etter uke 22. 1400kg hengervekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min ble produsert i uke 13, og jeg fikk den denne uka her, så det tar litt tid.

 

Jeg ser vi er på de samme forumene....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har fått bil som har noen forbrukstall (bensin) å komme med?

Legg gjerne til hvordan kjøremønster du har :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal komme med dette straks jeg får min;) Har den innen 14 dager forhåpentligvis

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine kjørerturer er som regel mellom 150km og 250km. Med fullt batteri når jeg starter ender jeg stort sett alltid opp på ca 50 / 50 mellom "fuel" og "emission free"

 

På fredag kjørte jeg 225.6 km, mye av det med adaptiv-cruise på 90 km/t, resultatet ble 49% 'emission free' og 51% 'fuel' og 4km igjen på batteriet da jeg kom fram. Forbruk for hele turen var 4.2 l / 100km i følge kjørekomputeren. Det siste regner jeg med at vil gå litt ned etterhvert som blien blir innkjørt (forhandler mente også det).

 

Totalt for mine snaut 1000 km, som nesten utelukkende er kjørt i 'hybrid auto', så ligger jeg på 4.0 l / 100km i følge kjørekomputeren. Har ikke fyllt bensin annet enn dagen jeg kjøpte bilen, så usikker på om forbruk i kjørekomputeren er korrekt eller ei.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du kjørte 225,6km og hadde igje 4km rekkevidde, hadde du lagt inn destinasjonen i navigasjonen da? (Har du navi plus?)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du kjørte 225,6km og hadde igje 4km rekkevidde, hadde du lagt inn destinasjonen i navigasjonen da? (Har du navi plus?)

 

Har Navi Plus, men hadde ikke lagt inn destinasjon. Kan ikke si jeg har klart å se at det blir noen forskjell hvorvidt jeg gjør det eller ikke heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har Navi Plus, men hadde ikke lagt inn destinasjon. Kan ikke si jeg har klart å se at det blir noen forskjell hvorvidt jeg gjør det eller ikke heller.

 

Okay:) Den skal ihvertfall prøve å fordele energien så godt den kan, så lenge den vet hvor den skal.. Men hvor bra det fungerer i praksis, gjenstår å se;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay:) Den skal ihvertfall prøve å fordele energien så godt den kan, så lenge den vet hvor den skal.. Men hvor bra det fungerer i praksis, gjenstår å se;)

 

Ja, men jeg synes i grunn ikke det virker som det fungerer. Det jeg kanskje tror, og som selger også hintet litt om, er at man etterhvert som bilen blir kjørt en del kan få bruke litt mer strøm fra batteriet og dermed komme seg ned mot 0 km i rekkevidde.

 

Forøvrig er det jo ikke gitt at man kan lade når man kommer fram til navi-destinasjonen, så det burde i det minste vært et valg man kunne gjøre, synes jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi får se om 0,4-ish er standarden. Om det er realistisk er det bare for folk flest å hive seg rundt om de ønsker seg hybrid. Før eller siden vil mer realistisk forbruk bli lagt til grunn for avgiftsberegning, og da spretter prisene til værs...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fullt hus og stormende jubel hos MøllerBil Forus. 8e6630822a9c9ec54c0a582a989c26a1.jpg

 

Var innom for å høre hvor min var... Hadde fått Prod.uke 21, men bilen hadde fremdeles status assemblyline nå på tirsdag i uke 23...

 

Selger kunne opplyse om at Norge la beslag på 35% av produksjonen av A3 etron.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gadd ikke vente på nybil, og kjøpte derfor en parallellimport fra Tyskland isteden. Den har jeg hatt i snart tre uker, og jeg har kjørt til sammen 313km KUN på el-drift /EV-mode (med unntak av 2km da jeg gikk tom). Skal på noen lengre turer senere i juni. Så til mitt kjøremønster, er denne bilen perfekt! Meget fornøyd!

 

MEN; Det som imidlertid bekymrer meg litt, er alt for høyt el-forbruk. Min bil bruker i snitt 30kwh/100km og er innimellom helt oppe i 60kwh/100km(!) Audis offisielle tall er 14,7kwh/100km på blandet kjøring.

Det hjelper lite å slå av klima, bruke forvarming etc. Bilen har LED hovedlys (som skal være litt energibesparende). Står parkert i en lukket privat garasje. Jeg kjører relativt flate strekninger, med ca. 30-40km/t i snittfart (litt kø), er altså forsiktig på gassen. Har originale 18" hjul på.

Til sammenligning har jeg en kompis med Tesla P85D (firehjulstrekker'n) og han ligger i snitt på rundt 20kwh/100km og en annen kompis med el-golf ligger på ca. 15kwh/100km i snitt. At A3 e-tron skal bruke over 30% mer strøm enn en svær og tung Tesla 4x4 virker veldig snodig!

Dette gjør at jeg aldri kommer stort lenger enn 20-25km per lading i praksis (har gått helt tom to ganger). Dvs. under halvparten av de "opptil 50km" som Audi skryter av. Forventer selvfølgelig ikke 50km, men 30-35km burde jo være realistisk under normale forhold.

 

Jeg mistenker at det er noe galt med min bil (en "strømtyv" ett sted?), og har derfor meldt dette til Møller som en feil på garanti. De hadde ikke hørt om lignende tilfeller, men skulle undersøke, og komme tilbake til meg da de også synes dette hørtes rart ut. Bilen har allerede rullet hele 15000km, så den er uten tvil innkjørt.

 

Så artig med kommentarer fra dere andre på rent el-forbruk.... Vanskelig å finne erfaring rundt dette på nett enda.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.