Noen som har erfaring med Plastidip her?

Anbefalte innlegg

Jeg kunne godt tenkt meg litt plastidip på bilen min, og lurer litt på om det er noen som kunne tenkt seg jobben? Hadde tenkt til å ta hele grillen.

 

Ser mange på forumet har gjort dette, så da tenkte jeg det var verdt et forsøk å høre om det er noen fra lokalområdet som også driver litt med dette. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke noen kunst. Vask godt før du sprayer. Spray flere lag. min 3.

er masse videor på youtube

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og blir det ikke bra, er det bare å dra av igjen og prøve på nytt.. Dette fikser du selv kjapt, Dag! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare husk å legg nok dip på, altså mange lag. Ellers er det et helvette å dra av :) men prickbort funker bra når det skal av. Kjøp sprayboks med egen dyse som spruter mer og legg lag med 10-15min mellom hvert lag. Så lar du det tørke og herde i romtep/garasjelunk i f.eks 12 timer, så er det nok bankers. Bare hold nok avstand og spray rolig sånn at du ikke får dråper :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor godt sitter dette egentlig? Tenker på f.eks felger forsvinner det ved bruk/vask?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor godt sitter dette egentlig? Tenker på f.eks felger forsvinner det ved bruk/vask?

 

Jeg dippa felgene mine på poloen, de overlevde høytrykk ofte. Bare ikke ha avfetting på bil/felgene, så tåler de vask. Selvfølgelig ikke max bar 2cm fra felgen da :) Er mer holdbart om du legger nok lag :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legg tynne lag. Jeg tok 5 lag på min grill og det ble ganske bra. Har hatt det på både felg og grill siden mai mnd og enda sitter det etter MYE vasking!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg dippa felgene mine på poloen, de overlevde høytrykk ofte. Bare ikke ha avfetting på bil/felgene, så tåler de vask. Selvfølgelig ikke max bar 2cm fra felgen da :) Er mer holdbart om du legger nok lag :)

 

Tåler faktisk avfetting og :) Har dippa grillen på begge bilene, samt speilkappene på min og de går igjennom selvvask med gjevne mellomrom. Men må være forsiktig på Statoil hvor de bruker patroliumsbasert avfetting, da begynner dippen å renne. (gjelder også pickbort) Tåler også trykk fra svært kort avstand, selv det høye trykket i selvvaskene.

 

Legg tynne lag. Jeg tok 5 lag på min grill og det ble ganske bra. Har hatt det på både felg og grill siden mai mnd og enda sitter det etter MYE vasking!

 

Bare det første laget som trenger å være tynt, etter det kan du sause greit på, men selvsagt unngå rennespor. Mange lag er viktig i forhold til fjerning senere, var litt tynt på poloen så når jeg skulle dra av, så ble det litt knot.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sjøl dippa felgene på bilen min, og de tåler avfetting og relativt høyt vanntrykk.

 

Det er som de fleste sier her, pass på å få nok lag.

 

Dette fikser du fint sjøl :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg hadde nok helt sikkert fikset det fint selv, men jeg har hverken garasje, tolmodighet (til slikt) eller noe som helst "sprayerfaring".

 

Var derfor jeg tenkte at jeg heller kunne betalt noen en liten slant for jobben. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg hadde nok helt sikkert fikset det fint selv, men jeg har hverken garasje, tolmodighet (til slikt) eller noe som helst "sprayerfaring".

 

Var derfor jeg tenkte at jeg heller kunne betalt noen en liten slant for jobben. ;)

 

"Sprayerfaring" trenger du ikke, bare test dip noe annet, så får du feelingen først. :) Men garasje eller en tørr plass er kjekt. Du kjenner ingen med parkeringsgarasje i tillknyttning til jobb? For det skal også funke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.