Kjøpe E-Golf nå eller vente?

Anbefalte innlegg

Ooh, virtuel cocpit! den fikk jeg lyst på nå :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Greit å vente litt for de som skal ha seg e-golf nå ja :) Leste tidligere at den skulle få 163hk, men de må ha blandet tallene, sier han ikke 136hk i klippet her?

 

http://www.tv2.no/a/8332857/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns han sier 135. Er det satt noen dato for levering/bestilling av den nye?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi kjøpte en Renault Zoe, som barnehage-tralle. Vi har prøvd absolutt alle elbiler (utenom BMW i3), og Zoe var den kjærringa likte best. Fikk inn en Emaljunga vogn i bagasjerommet, uten å måtte sage den i småbiter.

Og så tok vi "Supercharge"-utgaven, da den 11KW laderen kan lade Teslaen også. :D

 

Nå kan man bestille den nye Zoe...

https://kampanje.renault.no/kampanjer/zoe-forhandsbestilling/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jan Henrik, siden du har zoe, kan du gi riktig svar ang hurtiglading?

Kan den hurtiglades på lik linje som leaf, e-golf og div med 50kwt? Noen sier ja, andre sier nei. Forhandler sa nei men noen andre mente bestemt at den har:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jan Henrik, siden du har zoe, kan du gi riktig svar ang hurtiglading?

Kan den hurtiglades på lik linje som leaf, e-golf og div med 50kwt? Noen sier ja, andre sier nei. Forhandler sa nei men noen andre mente bestemt at den har:p

 

Tenkte jeg skulle prøve hurtigladeren på Circle K, og lade med 43KW AC Type 2. Men, mine opplysninger er at den ikke kan utnytte mer enn 22KW. Men, jeg skal prøve.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette burde jeg surfet på via Tor og falskt brukernavn..

Men jeg driver å sniffer litt på eGolf eller annet selv for tiden.

eGolf blir egentlig litt for dyr i forhold til konkurrentene, er veldig spent på hvor Opel Ampera havner prismessig, leste litt om den i går og det så jo lovende ut på papiret. Men den var selvfølgelig ikke like pen som Golfen da.. Jeg liker golfens utseendet veldig godt vertfall!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når e-golf nå kommer med lengre rekkevidde vil dette gi et greit prisfall på første generasjons el bil.

 

Hvor mye det nye statsbudsjettet vil ha å si for salget (nytt og brukt) vil tiden vise.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glemt og oppdatere her gitt...

 

Kjørte bort til forhandleren, og koblet meg til 11kw boksen hos dem. Den viste 2t 30min til fulladet. Kjørte så til Circle K og satt på Type 2 AC lading. Der viste det 1t 25min. Det virker som om den ikke kan utnytte mer enn 22kw ladeeffekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for oppdatering =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle prøve hurtigladeren på Circle K, og lade med 43KW AC Type 2. Men, mine opplysninger er at den ikke kan utnytte mer enn 22KW. Men, jeg skal prøve.

 

Det er helt korrekt. Dagens Zoe - og den nye med stort batteri som straks er klar for salg - støtter ikke mer enn 22 kW. Årsaken til dette er at det omtrent ikke er noen 43 kW-ladere i Norge. Nedover på kontinentet florerer det av 43 kW-ladere, og Renault har valg å gå for denne løsningen kontra hurtiglading (50 kW), men i annerledeslandet Norge er man altså stuck med 22 kW når man kjøper Zoe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet når extended range eGolf er bestillbar og leverbar?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lansering er planlagt rett over nyåret levering i løpet av juni mener jeg å huske.

 

jeaste

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags "extended range" snakker vi om da?

 

Edit: 200 km etter EPA. Grei forbedring, men ikke mye mtp Renault Zoe og ikke minst Opel Ampera-E.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags "extended range" snakker vi om da?

 

Edit: 200 km etter EPA. Grei forbedring, men ikke mye mtp Renault Zoe og ikke minst Opel Ampera-E.

 

Ca 48% økt rekkevidde, totalt ca 300km :)

 

http://www.tv2.no/a/8332857/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper VW kommer til å komme med rundt 400 km på E-Golfen som blir lansert etter nyttår.

 

Om de lanserer den med 300 km er den allerede utdatert mtp nye Zoe med 400 km og Ampera-E med 500 km, samt at Tesla Model 3 blir lansert neste år med opp mot 400 km rekkevidde om jeg ikke husker galt.

 

Det ville vært et stort steg tilbake for VW, og da blir valget ganske enkelt for kunder å velge en annen konkurrent...

 

De har garantert teknologien for å lansere dette nå... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er 2017 modell av e-golf reservert da de åpnet for reservasjon fredag morgen. Bilen har teoretisk avstand på 300 km og skal ha mer standardutstyr enn dagens e-golf. Utover dagens versjon er det små visuelle endringer som støtfangere og noe rundt frontlysene så vidt jeg har fått med meg.

 

Registrerer at flere mener at e-golf allerede har tapt mot Zoe og Ampera men disse to er uansett ikke aktuelle for meg selv om de hadde gått 10000 km på en lading.... Opel er ikke min greie og Zoe blir for liten med tre barn på 16 mnd (barnevogn) samt to lange på 10 og 13 år. Vi skal bruke e-golfen som bil nr 2 til og fra bussterminalen (maks 20 km per dag) samt til håndballkamper innen 50 km maks hver veg og annen småkjøring for å kjøpe melk og liknende så e-golf holder i massevis.

 

Regner med at bilen bestilles med utstyr i løpet av des - jan og at den står på tunet i april / mai. Produksjonsstart er vistnok i februar.

 

Så får vi se hvilke farger VW fabrikken kan tilby når kontrakten skal settes opp. Hadde jo håpet på tornadorød men det skal vist ikke tilbys på e-golf.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet når extended range eGolf er bestillbar og leverbar?

 

I går kl 1000, leveres i april - juni 2017

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva kommer din på prismessig, Eirik?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke, VW har ikke åpnet prislistene sine enda. Men det er spådd 10-20% prisøkning men mer standardutstyr som i dag er ekstra. Så vi får se hvordan dette blir.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om jeg har forstått rett så kommer det også en e-Golf 7.5 om ikke så lenge? Man kan jo sitte på gjerdet til evig tid.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om jeg har forstått rett så kommer det også en e-Golf 7.5 om ikke så lenge? Man kan jo sitte på gjerdet til evig tid.....

 

Faceliften er offisielt på plass den:

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

E-golf 7,5 er den man får om man bestiller nå - det er den som har 300km rekkevidde, virtual cockpit etc..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir vel ikke 2018 modell når de regner med første bilene er ferdig produsert 1 halvdel av 2017 ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.