Diskusjonstråd VACN Våler 17 - 2-4 Juni 2017

Anbefalte innlegg

Kommer det til å bli noen aktører med stands på treffet?

 

Muligheter for kjøp av kjøreutstyr, bilpleie el andre ting?

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjem det til å ver muligheit for å legge om dekk der ? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan har dere tenkt å legge opp banen? Skal dere kjøre den store banen og bane 3 sannen som en bane?

 

Jeg forstår ikke helt problemet med å drifte på bane 3. Den er jo normalt sett ikke forbundet med hovedbanen, så det påvirker hverken kjøretiden eller mengden dekk rester på banen. Jeg har sett frem til dette treffet lenge, men da lar jeg heller bilen stå i garasjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan har dere tenkt å legge opp banen? Skal dere kjøre den store banen og bane 3 sannen som en bane?

 

Det blir kjøring på alle tre sløyfene som en bane. Drifting utgår.

 

Hvis baneeier tillater noe leking vil dette kun være aktuelt på bane 3 hvor hastigheten er lavere enn for resten av banen.

Understreker at dette er opp til baneeier og trafikk på banen osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg forstår ikke helt problemet med å drifte på bane 3. Den er jo normalt sett ikke forbundet med hovedbanen, så det påvirker hverken kjøretiden eller mengden dekk rester på banen. Jeg har sett frem til dette treffet lenge, men da lar jeg heller bilen stå i garasjen.

 

Problemet er at det er ikke nok oppmøte av driftere til å forsvare å redusere banekapasiteten for disse.

I tillegg medfører dette en del ulemper for sporkjøring med gummirester osv.

Det er også en større rydde jobb for baneier som er en kostnad som ikke kan forsvares av oppmøtet i denne klassen.

 

Klubben har derfor besluttet å ikke tillate drifting på alle våre treff av nevnte grunner.

På den måten har vi ingen forvirring blandt medlemmer og forutsigbarhet for de som ønsker å lufte bilen sin på bane.

 

Synd at du må la bilen stå pga dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil det si at det ikke blir drifting på Rudskogen heller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer det til å bli noen aktører med stands på treffet?

 

Muligheter for kjøp av kjøreutstyr, bilpleie el andre ting?

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

 

Vi har kontaktet diverse partnere som har stillt på treff før. OCT tuning kommer, evnt andre blir informert om fortløpende. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjem det til å ver muligheit for å legge om dekk der ? :)

 

Ingenting i regi av klubben nei, dessverre. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Jeg forstår ikke helt problemet med å drifte på bane 3. Den er jo normalt sett ikke forbundet med hovedbanen, så det påvirker hverken kjøretiden eller mengden dekk rester på banen. Jeg har sett frem til dette treffet lenge, men da lar jeg heller bilen stå i garasjen.

 

NBF krever at biler i samme klasse er ute på banen sammen, noe som betyr at vi må følge klassene. Vi kan ikke blande klasser oppe på sløyfe 3. De som evnt da sladder (la oss kalle det det, da vag aldri vil kunne klasse inn som driftebil uten større ombygninger) på sløyfe tre må da vinkes av med resten av heatet. Dette krever egen flaggpost oppe på sløyfe tre så vi får vinket av alle samtidlig.

 

Vi må også da vente med å sleppe på neste heat til alle biler i pågående heat har fått beskjed og satt retning mot depot. Det kan potensielt bety mer venting mellom heat, evnt at vi må flagge av tidligere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal ikke kjøre i år så jeg skal ikke skrike høyt, men synd og se at sladding ikke er lov lengre:(

Vet om mange som ser fram til vag treffa da det er variert og se på.

Hadde detta kommet fram før hadde jeg bygd meg bil av anna merke men nå har jeg begynt å bygge ny Vw Polo (vag konsept) beregna for sladding, den blir nok ikke og se på noe vag treff da desverre:(

 

Jeg må bare krysse fingrene for at det kan snu igjen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vis jeg har forstått dette riktig, så går det greit at vi med VW/Audi kan dra en skrens no og da? Siden dette ikke kan katoriseres som drifting.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vis jeg har forstått dette riktig, så går det greit at vi med VW/Audi kan dra en skrens no og da? Siden dette ikke kan katoriseres som drifting.

 

Alt blir som det alltid har vært. Dårlige dekk og mye motor vil alltid by på litt hjul spinn og vi ser at de fleste aksepterer at man leker litt.

 

Men slik det var på Våler treffet i fjor var det kun en bil som kjørte drifting og hadde hele bane 3 for seg selv store deler av helga.

Å ta bort så stor banekapasitet og bruke så mye kostnader knyttet til det kan rett å slett ikke klubben ta på seg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg lurer på da er :var du på Våler i fjord???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vis jeg har forstått dette riktig, så går det greit at vi med VW/Audi kan dra en skrens no og da? Siden dette ikke kan katoriseres som drifting.

Det er biler som tydelig er skrudd sammen for og brukt i motorsport grenen drifting vi ikke ønsker på våre treff. Så det er korrekt.

 

Sladding på alle fire er ikke drifting.

 

Som Finni skriver så slår vi ikke ned på om du får skrens i sving, men mannen i tårnet er raskt ute med svartflagget om han synes det går over styr.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg lurer på da er :var du på Våler i fjord???

Mye av tiden var det en supra som koste seg der alene. Men om det var hele helga er nok å ta i. I forhold til totalt antall biler var det nok ikke store andelen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var der i fjord og kjørte, blei desverre ikke så mye før motoren raste.

 

Sladding på alle fire er ikke drifting, legger med film fra i fjord.

 

Lov detta da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gikk det greit på skogen i fjor gjorde det ikke sånn reint økonomisk sett? Tror jeg veit svaret, og folk skjønner hva jeg vil fram til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal bane3 brukes? Skal den "kobles" på racingsløyfa, slik at det kjøres som en bane eller er det kun racingsløyfa som skal brukes til sporkjøring?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gikk det greit på skogen i fjor gjorde det ikke sånn reint økonomisk sett? Tror jeg veit svaret, og folk skjønner hva jeg vil fram til :)

Fiks av bane, feiiing, nytt gress pga folk hadde vært utafor asfalten og avgift for alle dekkene som lå igjen i depot pga det er spesialavfall gjorde at vi gikk mer i minus en vi hadde budsjettert med. Men om man ser bortifra det så var treffet bra økonomisk sett.

 

Av 240 biler på banen var 65-70 nonvag om jeg ikke husker feil. Uten de ville nok underskuddet vært ganske betydelig.

 

Alt i alt ganske komplekst å budsjettere for treff da været og en del sånne faktorer spiller inn. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal bane3 brukes? Skal den "kobles" på racingsløyfa, slik at det kjøres som en bane eller er det kun racingsløyfa som skal brukes til sporkjøring?

Om du leser over her så vil alle tre sløyfer brukes sammen. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var der i fjord og kjørte, blei desverre ikke så mye før motoren raste.

 

Sladding på alle fire er ikke drifting, legger med film fra i fjord.

 

Lov detta da?

Mannen i tårnet (innleid med kobling til NBF, ikke en fra styret) som styrer svartflagg osv. I sløyfe 3 vil man akseptere hardere sladding en resten av banen.

 

Til syvende og sist er det hans avgjørelse, vi kan komme med føringer, men han har ansvaret for å tolke hva som er trygg kjøring og hva som er "over evne".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke mulig å få til så lisensierte/klasse 3 biler kun kjører racingsløyfa?

Vurderer andre arrangement den helga, så hvis det er avgjort at det blir slik så tror jeg vi skipper vacn til fordel for Sverige den helga.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke mulig å få til så lisensierte/klasse 3 biler kun kjører racingsløyfa?

Vurderer andre arrangement den helga, så hvis det er avgjort at det blir slik så tror jeg vi skipper vacn til fordel for Sverige den helga.

Vi vil bruke alle tre sløyfer, men kan vurdere å avgrense om det er ønske om det fra førere i en klasse på førermøter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det lov med aggregat på campen? er det noken regla for det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.