Diskusjonstråd VACN Våler 17 - 2-4 Juni 2017

Anbefalte innlegg

Er det lov med aggregat på campen? er det noken regla for det?

 

Er lagt opp egen strøm til campen, så du trenger vel egentlig ikke aggregat..? Utover det er det ingen regler mot det, annet enn at det skal være stille klokken 02:00 hver natt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei, nei for i fjor var det et stykke bort til strømskapet men da får vi ha med oss en del skøyteledning så vi sleppe bråket fra aggregatet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det med dusjfasilitetene, blir det i bygget ved go-kart banen...?

 

Sent fra min E6653 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det med dusjfasilitetene, blir det i bygget ved go-kart banen...?

 

Sent fra min E6653 via Tapatalk

 

Det skal være standard som før i bygget ved gokarten :)

 

Jeg kan sikkert spyle deg litt med høytrykken om du blir for skitten :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, er vel ikke noen her inne som har reservert en ekstra hytte på Elverum camping? Gi meg en lyd, Vist jeg kan overta:) Reiser med kone og barn ,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei, nei for i fjor var det et stykke bort til strømskapet men da får vi ha med oss en del skøyteledning så vi sleppe bråket fra aggregatet

 

Du har tildels rett, det er plassert ut strømskap på siden ned mot elven (samme siden som do-bygget) og til venstre nedover. Av tidligere år så har jeg observert at folk da tar med lange skjøteledninger for å kommer over til andre siden (den siden hvor man kommer inn i camp-området ned grusveien ifra hovedveien)

Høyre halvdel av campen vil da få en utfordring med tilgang med strøm, her har jeg sett folk bruke aggregat eller hatt med seg bobil/campingvogn med batteribank og inverter. Kommer litt ann på hva målet er med strømmen. Det er plenti av kapasitet til å lade mobiler, pc'r, actionkameraer og enkelte har også tatt med musikkanlegg. Det som blir utfordringen er større strømkrevende apparater som varmeovner, varmtvannsberedere og lading av el-bil.

 

 

For å svare på dette med aggregat så finnes det er stort spekter av utførelse, noen er veldig stillegående, andre er åpne typer som støyer vesentlig mer.

Det viktigste for oss er sikkerhet, deretter komfort. Sålenge du har kontroll på drivstoffet, du opererer aggregatet normalt oppegående og ikke tydelig beruset samt tenker på at eksosen ikke kan sive inn hvor folk oppholder seg. Står aggregatet trygt, ikke-brennbart og vekk ifra personer og telt så er mye gjort, er det av typen som ikke støyer av stor karakter heller, så er vi happy.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir det teknisk på torsdags kvelden som på subzero? Isåfall, når og hvor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir det teknisk på torsdags kvelden som på subzero? Isåfall, når og hvor?

Regner med det, stort svart telt ved vacn banner mitt på campen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir det teknisk på torsdags kvelden som på subzero? Isåfall, når og hvor?

Henvend deg i Vacn teltet. Blir nok at vi vandrer litt rundt på campen så vi slipper mye bilkjøring på kvelden :)

 

Sent fra min EVA-L09 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sweet! :-)

I will find you and I will take teknisk on your car😂

 

Sent fra min EVA-L09 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei kan man kjøre med barnesete som er festet med isofix på banen? Så klart uten barn i. Hadde vært kjekt og sluppet og ta ut om jeg tar med familie.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei kan man kjøre med barnesete som er festet med isofix på banen? Så klart uten barn i. Hadde vært kjekt og sluppet og ta ut om jeg tar med familie.

Ta ut barnesetet du :)

 

Sent fra min EVA-L09 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er god. Har vel kommet til konklusjonen at jeg hekter på campingvogn på S4. Og tar med familien og overnatter på campen. Kjekt med praktisk kjøretøy;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I will find you and I will take teknisk on your car��

 

Sent fra min EVA-L09 via Tapatalk

 

Faen til service! :-) dette liker vi, skal sitte klar med en øl til deg! :-)

 

Får laver og låse bilen denne gangen da! Haha...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Faen til service! :-) dette liker vi, skal sitte klar med en øl til deg! :-)

 

Får laver og låse bilen denne gangen da! Haha...

 

Ja det har jeg ikke tid til denne gangen.......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Faen til service! :-) dette liker vi, skal sitte klar med en øl til deg! :-)

 

Får laver og låse bilen denne gangen da! Haha...

Øl er greit, etter teknisk er gjennomført, men ikke noe sterkere. Vi trenger han oppegående hele helga. [emoji14]

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det har jeg ikke tid til denne gangen.......

 

Den skal være åpen, lover :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Øl er greit, etter teknisk er gjennomført, men ikke noe sterkere. Vi trenger han oppegående hele helga. [emoji14]

 

Hehe, øl er veldig greit, står ikke noe om hvor mange og vi rekker en hel del før teknisk stater fredags morgen :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som orker å ta meg gjennom "Banekjøring For Dummies - How Not To Break Your Car Edition"?

 

Første gang jeg kjørte rundt Vålerbanen måtte jeg kjøre de tusen kilometerne det var å kjøre hjem med ordentlig kast i bremseskivene.

Hvordan kan jeg kjøre fortest mulig rundt banen, uten å ødelegge kjørbarheten til bilen min? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som orker å ta meg gjennom "Banekjøring For Dummies - How Not To Break Your Car Edition"?

 

Første gang jeg kjørte rundt Vålerbanen måtte jeg kjøre de tusen kilometerne det var å kjøre hjem med ordentlig kast i bremseskivene.

Hvordan kan jeg kjøre fortest mulig rundt banen, uten å ødelegge kjørbarheten til bilen min? :)

 

Kjør hardt, kjør stil, ta skikkelig sats og klin til!

Neida, har kjørt på både Våler og Rudskogen med Passaten min uten å få kast eller noe som helst annet. Planlegg spor, få en som har kjørt Våler før til å sitte på som kan si når du skal bremse og gasse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nytt for dette treffet er fargekoding. Alle som skal på banen, førere og passasjerer, må ha registrert seg i sekreteriat (grønt) og deltatt på førermøtet (rødt). Skal du kjøre egen bil må denne også innom teknisk (gult). Skal du bare stille ut bilen din (på lørdagen) så finner du utstillingsgruppa ved blått banner.

 

Beachflag_fargekoding.PNG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som orker å ta meg gjennom "Banekjøring For Dummies - How Not To Break Your Car Edition"?

 

Første gang jeg kjørte rundt Vålerbanen måtte jeg kjøre de tusen kilometerne det var å kjøre hjem med ordentlig kast i bremseskivene.

Hvordan kan jeg kjøre fortest mulig rundt banen, uten å ødelegge kjørbarheten til bilen min? :)

 

Kast i skivene er vanligvis pga du ikke har latt ting kjøle seg ned før du svinger av banen og parkerer. Rull to rolige runder før du kjører av banen og la ting kjøle seg ned, så er nok sjansene større for at skivene holder seg bra.

 

Er det regn under treffet (får virkelig ikke håpe det) så hold deg unna de største vanndammene om du har varme bremser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette blir en knall helg.

Håper dere er litt strengere i år med tanke på villmannskjøring og først inn i svingen prinsippet. I fjord var det ved flere anledninger stygg kjøring med 3 i bredden i svingen. Det som også var skummelt var at det ofte var biler med masse krefter og høy prisklasse. Disse kan skremme nybegynnere og ulykker kan skje. Dette har normalt ikke hvert et problem på disse treffene. Alt har hvert trykt og godt slik det skal være. Desverre var det ikke slik i fjord.

Husk at dette skal være en fin helg for entusiaster som ønsker å teste bilene på bane. Det er ikke et race mot tiden og sidemannen.

Vi sees

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette blir en knall helg.

Håper dere er litt strengere i år med tanke på villmannskjøring og først inn i svingen prinsippet. I fjord var det ved flere anledninger stygg kjøring med 3 i bredden i svingen. Det som også var skummelt var at det ofte var biler med masse krefter og høy prisklasse. Disse kan skremme nybegynnere og ulykker kan skje. Dette har normalt ikke hvert et problem på disse treffene. Alt har hvert trykt og godt slik det skal være. Desverre var det ikke slik i fjord.

Husk at dette skal være en fin helg for entusiaster som ønsker å teste bilene på bane. Det er ikke et race mot tiden og sidemannen.

Vi sees ��

 

Det deles opp i tre klasser, klasse 1 for mindre motorsterke biler, klasse 2 for motorsterke biler og klasse 3 for biler med bur og bøttestol.

 

Nybegynnere kan da ta det pent i klasse 1 heat til å begynne med, selvom de kjører en klasse 2 bil.

 

Ønsker man dette sier man bare ifra på teknisk og får merket bilen med klasse 1.

 

Vi vil følge med på heatene og biler som kjører veldig raskt i klasse 1 vil flyttes til 2 og omvendt.

 

Når det gjelder oppførsel på banen blir det informert om på førermøte.

 

Har du opplevd å ligge tre i bredden i sving så er ikke nødvendigvis alltid de to andre sin feil (dette som en generell observasjon). :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.