Diskusjonstråd VACN Subzero (Vintertreff) 8-10 Februar 2018

Anbefalte innlegg

Kjørte 1081km til forrige treff jeg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer for funesdalen, men Tretten går det og, så lenge det finnes overnatting :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har sett banelayout på Losna?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har sett banelayout på Losna?

 

Vet ikke hvordan det er i år, men sånn så det ihvertfall ut ifjor.

2DD127E2-6E1E-4438-89E0-7F972B79A673.jpeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Losna banen i fjor så jo fet ut, ev. rette banen på funas. ikke sånn minibane vi hadde for et par år siden

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir dato den samme?
Vi jobber rundt den datoen i alle fall.

 

Mer info vil komme utover uka.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sist jeg var på vintertreff var oppmøtet fra andre steder enn Møre og Trøndelag særdeles dårlig, derav den kommentaren. Forøvrig skjønner jeg at man må ha vært på treff i Fünasdalen i glanstiden for å forstå hvorfor denne banen frister så mye mer enn f.eks Losna. Det har med en totalopplevelse å gjøre, ikke bare selve kjøringen.

 

Når det angår avstand var jeg selv på helgetur til Rudskogen i sommer (1152km tur/retur) så det har ikke så mye med det å gjøre, men med logistikken et vintertreff fører med seg. Det blir noe annet når man kan kjøre på bar asfalt på lyse sommeren, mot å kjøre på kvelden midt på vinteren med trekkbil og henger på slep. En time fra eller til høres kanskje ikke mye ut, men når man allerede har 5 timer på baken og det er sent på kveld vil man gjerne ha så kort vei som mulig, og kjøre på en så god bane så mulig. Når det er sagt kommer jeg ikke til å droppe et treff på Losna hvis det blir løsningen, men heier mye heller på Funäsdalen hvis jeg kan velge.

 

Nå venter jeg bare i spenning på hvor det blir, så jeg kan gjøre en ny booking på overnatting :-) Treff blir det uansett, om jeg så må kjøre 4motion passat på isen : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Losna banen i fjor så jo fet ut, ev. rette banen på funas. ikke sånn minibane vi hadde for et par år siden

 

Kjørte på Losna i fjor. Og jeg syns ikke det var noe bra. Det var vel minst 4 baner som du ser og banene var alt for korte. Ble mest banking på 2. gir og lite kjøling når det går så sakte på høyt turtall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte på Losna i fjor. Og jeg syns ikke det var noe bra. Det var vel minst 4 baner som du ser og banene var alt for korte. Ble mest banking på 2. gir og lite kjøling når det går så sakte på høyt turtall.

 

Alt ser jo fett ut ovenfra når en ikke har prøvd banen og/eller har lettere iskjøringsabstinenser :) Men ja en litt raskere bare er jo å foretrekke

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Visst mulig på Losna....slå sammen to baner så man får EN bane med grei lengde på da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer for Funas jeg også, som Vidar sier , totalopplevelsen spiller en stor rolle :)

 

Men , når det er sagt , så skal vi stille med bil uansett hvor treffet havner !:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne bør vær ett must om det blir Losna.

 

- - - Updated - - -

 

Visst mulig på Losna....slå sammen to baner så man får EN bane med grei lengde på da?

 

Denne bør vær spikra. Ingenting anna er bra nok i mine øyne om dei e like korte som fjorårets.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funes hadde vert knall. Leie banen til vidar da ? han har treff helga før, eventuelt høre med jens og petter som brøyter innenfor gyllende bocken ? de er rimelig gira og greie når det kommer til og lage bane:-) Brøytet femtedag jul da drevsjø ikke åpnet, selv om jeg ikke spurte før midt på fjerde dag jul : rock : Men er med uansett der klubben finner det greit og ha treff :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funes hadde vert knall. Leie banen til vidar da ? han har treff helga før, eventuelt høre med jens og petter som brøyter innenfor gyllende bocken ? de er rimelig gira og greie når det kommer til og lage bane:-) Brøytet femtedag jul da drevsjø ikke åpnet, selv om jeg ikke spurte før midt på fjerde dag jul : rock : Men er med uansett der klubben finner det greit og ha treff :-)

 

Vi ser på mange alternativer, og utelukker ikke noen enda :)

 

Vidar ønsker primært kun kjøring annenhver helg for å få lagt mer is etter gutta med ispigg.

En annen faktor her er sovesteder. Funäs har begrenset med hotell og sålangt ser alt stappa fullt ut.

 

Personlig så foretrekker jeg Funäs og, men smør dere med tålmodighet, vi håper å ha noe spirket veldig snart!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til alle: Vi har dialog med alt som kan krype og gå av baneansvarlige på isbaner i både Norge og Sverige, så alle alternativer sjekkes for at vi skal få til noe. :) Vi klarer dessverre ikke å belage alle iht. banelayout og avstander siden vi er i en ekstremt vanskelig situasjon nå som Vurrusjøen ikke ble noe av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stiller uansett hvor det blir så lenge bilen er hel. Skal kjøre på ICE Event helga før så håper alt holder der. Med 01E nå så bør 3. gir holde også :o

Banene på Losna så svært korte ut så håper de slår sammen et par slik som nevnt tidligere hvis Losna blir alternativet. Venter i spenning på hva som blir alternativet :) (bare ikke legg det til samme helg som ICE Event i Funasdalen......)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe mer info???
Dessverre ingenting mer konkret akkurat nå. Gi oss minst helgen før vi kan komme med noe. Vi jobber ræva av oss for å få til treff til dere. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Losna er vel uaktuelt for 90% av deltakerne pga avstand og m manglende mulighet for overnatting?

Masse overnatting innafor 10-20km fra Losna

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og der er det plass til alle? Litt av sjarmen er jo aftertracken :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan dere som har kjennskaper til liv og røre i Engerdal se på denne og dytte den videre om dere kjenner noen med utstyr/tid:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan dere som har kjennskaper til liv og røre i Engerdal se på denne og dytte den videre om dere kjenner noen med utstyr/tid:
Delt både privat og Drammen Lokallag

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

E det slik at det blir prøvd Vurrusjøen til det lengste? NBF må vell også godkjenne bana om den blir oppe å gå. Og når har dere en deadline?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

E det slik at det blir prøvd Vurrusjøen til det lengste? NBF må vell også godkjenne bana om den blir oppe å gå. Og når har dere en deadline?

 

Vi prøver alt. Når det kommer til godkjenning er det to NMK-avdelinger som er med å jobber for å få opp banen, så akkurat det er nok det minste av problemene.

Deadline er ikke bestemt, men vi må lande noe ganske så snart.

 

Jeg beklager at vi ikke kan være mer konkret, men vi har flere baller i luften og gjør det vi kan for at vi skal få dette til.

 

Viktig å bemerke seg: Vi vet ikke enda om det blir Vurrusjøen, så ikke ta det for gitt enda! Det kan bli en annen plass altså.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.