Audi E-Tron Quattro concept, bilder, info og spekulasjonstråd!

Anbefalte innlegg

Her tror jeg du tar feil. Siste info fra belgiske forumer er startpris på 65000euro inkludert tysk moms som blir ca 500nok. Så bør ligge greit inn forbi prisen på jaguar i Norge og iallefall ikke over prisen av jaguar

 

Tør vi å håpe på det? Det sitter jo en norsk importør som sikkert vil ha en finger med i spillet på prisingen her også...?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg blir overrasket om prisen på e-tron blir så lav som 500k.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg blir overrasket om prisen på e-tron blir så lav som 500k.

 

Kanskje ikke 500, men ikke bli overrasket hvis den blir priset under 600 selv etter importøren har tatt sitt. Hvis prisen generelt er lav utforbi Norge, vil det bli stor parralel import som igjen vil skade importør. Nei tror denne bilen blir overraskende billig i Norge, fordi vi har sære avgifter på alt utenom el.biler. Husk at i Tyskland hvor de har 80 millioner innbyggere og man kan få en Sq7 til rundt 700 uten moms så kan man ikke prøve å selge en elbil som er mindre til mer pris. Så i Norge blir den særs gunstig i forhold til alt annet. Sterke indikasjoner på at denne bilen blir meget gunstig. Har dere ikke reservert så anbefaler jeg å gjøre det nå! Før visning og lekkasje av mer gunstig info fra produsenten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg tittet også litt på tyske priser på forskjellige modeller for å sammenligne/spekulere.

Hvis en tar for seg Golf så koster e-golf (36k EUR) det dobbelte av billigste utgave (18k EUR), og midt i mellom GTI (30k EUR) og R (41k EUR). GTE (hybriden) koster 37k EUR. Q7 e-tron koster 82k EUR dvs 660k NOK uten moms og SQ7 740k NOK såvidt jeg kunne se. e-tron quattro er som du sier en mindre bil (omtrent som i-pace kanskje?). Jeg vil gjette på en pris på rundt 600k. Så kommer 200k i ekstrautstyr i tillegg ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig du har rett. Men husk at Audi har kommunisert gang på gang at folk kommer til å bli overrasket over hvor billig den blir. Håper at Audi kan overbevise positivt på pris og utstyr denne gangen.

De har også sagt at det ikke er viktig å tjene penger på den første elektriske bilen fra Audi, de satser på masse produksjon og produktutvikling isteden.

Dersom de begynner over 600 er det ikke overraskende billig, selv om jeg fint tror man kan legge på mye utstyr.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her kommer flere bilder:

 

- - - Updated - - -

 

Den er med letthet den fineste elektriske suv på markedet spør du meg: rock :

FB_IMG_1520274580876.jpg

FB_IMG_1520274588101.jpg

FB_IMG_1520274584661.jpg

FB_IMG_1520274591844.jpg

FB_IMG_1520274595102.jpg

FB_IMG_1520274598610.jpg

FB_IMG_1520274602604.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den konkurerende audi klubben har lagt ut en fin artikkel med både bilder og video, kanskje vacn og burde få ut noe?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merker at det frister å reservere en plass på denne bilen... :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Følger med i spenning på prisen men blir overrasket om man kommer under 700k med minimum av utstyr man bør ha på en slik bil :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ut i fra enkelte bilder her:

https://www.audi-mediacenter.com/en/photos/album/audi-e-tron-prototype-1094

 

Så ser det ut som den har en LIDAR enhet i luftinntaket nede slik som nye A8, dvs det er en mulighet for at denne også får avanserte assistanse systemer med begrenset selvkjøring etter hvert.

 

Blir veldig overrasket om de ikke kan tilby dette med tanke på hvor lenge Tesla har promotert slike systemer. Ser ingen grunn til at det skal bli mindre på Audi.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner vel personlig ikke poenget med at biler skal være selvkjørende, da forsvinner jo nesten all moroa..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audi kan nok om de vil, men slik jeg har oppfattet det så har de en annen filosofi enn Tesla på dette området.

 

Tesla har siden slutten av 2016 utstyrt bilene med hardware som (de tror) skal støtte et høyt nivå for selvkjøring, men bilene var tilnærmet uten programvare til å begynne med. De har så kommet ut med programvareoppdateringer jevnlig (som bilene laster ned selv) som har gitt bilen gradvis bedre og bedre assistanse funksjoner. Tesla sine biler er fortsatt på nivå 2, dvs føreren er ansvarlig for kjøringen selv om bilen har blitt ganske kapabel på en del områder.

 

Dette med nivåer for selvkjøring er definert/forklart her:

https://www.sae.org/binaries/content/assets/cm/content/news/press-releases/pathway-to-autonomy/automated_driving.pdf

 

Audi har en annen fremgangsmåte hvor de leverer bilen med ferdige funksjoner (men heller ingen/veldig få oppdateringer i ettertid).

De har også organisert det slik at de skiller mellom assist funksjoner og pilot funksjoner.

Assist funksjonen er litt begrenset og er der for å hjelpe føreren, men ikke gjøre all jobb for føreren, mens med pilot funksjoner så tar bilen ansvar for kjøringen (også juridisk når det blir mulig). Nye A8, A6 og forhåpentligvis e-tron vil kunne leveres med 'traffic-jam pilot' (nivå 3 selvkjøring) i enkelte markeder hvor bilen tar ansvar for kjøringen i opp til 65 km/t på motorvei (dvs rushtrafikk). Føreren trenger ikke følge med på veien, men kan f.eks ikke sove, føreren må være klar til å ta over på ca 10 sek varsel.

 

Skjønner vel personlig ikke poenget med at biler skal være selvkjørende, da forsvinner jo nesten all moroa..

 

Veldig behagelig i rush/køkjøring og andre kjedelige transportetapper synes jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner vel personlig ikke poenget med at biler skal være selvkjørende, da forsvinner jo nesten all moroa..
Jeg ønsker meg gjerne en selvkjørende bil for den megakjedelige turen til/fra jobb 1t hver vei. Samme med enkelte andre kjedelige turer. Skal jeg kjøre på morsomme landeveier tar jeg heller bil nr2 for mer inspirert kjøring :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, ja.. Kan jo se at andre kjører kjedelige veier, selv har jeg 12-13 minutter til jobb, er mange ganger jeg bare møter to-tre biler på veien dit.. :P

Enkelte dager i ferier og slikt har jeg faktisk ikke sett en bil før jeg krysser E18..

Dere finner vel automatgir nyttig også dere da, tenker jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siste nytt er denne artikkelen i autobild utgitt i dag:

http://www.autobild.de/artikel/audi-e-tron-2018-vorschau-technik-sitzprobe-preis-6054877.html

 

Høydepunkter er pris fra 66000 euro inkludert moms og toppmodell vil få lang rekkevidde. Det spekuleres i forskjellige batteri størrelser men det tror jeg personlig ikke kommer grunnet rekkevidde argumentet Audi har sagt er veldig viktig.

Dersom dette stemmer ligger det an til en norsk fra pris på:

 

520000+importør tillegg og ekstrautstyr!! Hvis dette stemmer har Audi kuppet hele segmentet!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vell kommet noe mer info her samt noe pressemeldinger. Ligger du etter Brøvig?? : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er tredje foraet jeg holder på å diskutere denne bilen;) Så henger litt etter her;)

 

Nyeste infoen er:

 

Audi-konsernet i Tyskland indikerte i dag en tysk pris på 80.000 Euro for Audi e-tron. Dette er en tysk prisindikasjon som inkluderer 19 prosent moms, noe det nå er elbil-fritak for i det norske markedet. Merk at dette kun er en indikasjon. Derfor kan det komme endringer før vi åpner for bestilling. Samtidig er vi trygge på at tallet som ble delt i dag gir en god pekepinn på prisnivået for Audi e-tron.

 

Vi er samtidig trygge på at vi vil få svært god tilgang til biler i det norske markedet, noe som gjør at vi vil kunne ivareta kundene våre og møte etterspørselen på en god måte.

 

Audi e-tron blir en fullblods SUV. I forbindelse med pressevisningen av prototypen ble det bekreftet at bilen får en hurtigladekapasitet på 150 kW, at den kommer med fem seter og at hengerfeste blir tilgjengelig. Rundt 250 prototyper av Audi e-tron testes nå verden over, under alle slags ekstreme kjøreforhold, før man starter masseproduksjonen.

 

Audi e-tron quattro concept er utstyrt med et batteri på 95 kWh og for konseptutgaven viser man til over 500 km rekkevidde etter NEDC-syklusen. Endelige tall for prototypen og etter hvert den produksjonsklare utgaven er ikke oppgitt ennå.

 

Den produksjonsklare utgaven av bilen får sin verdenspremiere 30. august i Brussel, byen hvor bilen også skal produseres. Deretter vil de første utstillings- og pressebilene ankomme Norge i desember. Rett over nyttår planlegges det for utlevering av de første kundebilene. Endelig leveringstid for din bil vil avhenge av flere forhold, blant annet det utstyrsnivået du velger. Mer konkret informasjon om dette kommer i forbindelse med at vi åpner for bestilling til høsten

 

Vær oppmerksom på at det kan komme endringer underveis. Vi vil holde deg løpende oppdatert fremover og vi gleder oss til å kunne dele enda mer informasjon om Audi e-tron i tiden som kommer.

 

Dvs en norsk pris på ca 640000kr forhåpentligvis minimum 95kwh, noe som må sies og være en bra pris. Nå er det bare å krysse fingrene for at største navipakken pluss en del annet er på plass allerede som standard.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer til å selge godt! Flott bil, og så sykt herlig med eldrift

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ifølge siste utgave av autobild har lanserings utgaven av E-Tron 95kwh til 80000euro, rekkevidde 600km og 0-100 på 3,5sek. Toppmodellen over 100 tusen euro med 105kwh batteri, 650km rekkevidde og 0-100 under 3sek:) kommer også billigere innstegsvarianter etter hvert under 70000 euro inkludert tysk moms, da har den 70kwh batteri og 500km rekkevidde. Regner med rekkevidde er basert på gamle standard og ikke nye wltp. Så noe optimistiske tall, men meget imponerende.

 

Effekt 313hk( 230kw) basis, effiency 360hk(265kw) til 435hk (320kw) på E-TRON sport og inkludert boost effekt inntil 500hk.

 

 

FB_IMG_1521189441207.jpg

 

Sent fra min Moto G (5) via Tapatalk

FB_IMG_1521189436193.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bentein: Du har ikke lyst å skrive en artikkel vi kan publisere på vacn.no om dette? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bentein: Du har ikke lyst å skrive en artikkel vi kan publisere på vacn.no om dette? :)
Jo det hadde vært morro[emoji106] hvem skal jeg evt sende utkastet til? Kan få det til i løpet av i dag eller i morgen[emoji41]

 

Sent fra min Moto G (5) via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo det hadde vært morro[emoji106] hvem skal jeg evt sende utkastet til? Kan få det til i løpet av i dag eller i morgen[emoji41]

 

Sent fra min Moto G (5) via Tapatalk

 

Sender deg en PM med info. Tusen takk! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo det hadde vært morro[emoji106] hvem skal jeg evt sende utkastet til? Kan få det til i løpet av i dag eller i morgen[emoji41]

 

Sent fra min Moto G (5) via Tapatalk

 

Stillingen som elbilansvarlig i TP er også ledig :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg liker vanligvis ikke utseende på disse el-bilene. Men denne er megagrom!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.