Audi E-Tron Quattro concept, bilder, info og spekulasjonstråd! - Side 5

Audi E-Tron Quattro concept, bilder, info og spekulasjonstråd!

Anbefalte innlegg

Litt OT: Med førerkort klasse B og tung (2200 kg) bil pluss 500 passasjerer og bagasje, og 750 kg henger så blir førerkortet fort en begrensning, og ikke hengeren? Noen som vet hvor mange % som mangler B96 eller mer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Litt OT: Med førerkort klasse B og tung (2200 kg) bil pluss 500 passasjerer og bagasje, og 750 kg henger så blir førerkortet fort en begrensning, og ikke hengeren? Noen som vet hvor mange % som mangler B96 eller mer?

For B og B96 er det totalvekt som gjelder. B kan bil og henger kun ha godkjent total vekt på tilsammen 3500kg (med unntak) og B96 (campingvogn lappen) maks 4250kg. B96 kom for en del år siden pga utfordring med flere campingvogner som kun fikk 30-40kg nyttelast for å gå under 750kg regelen.

For BE er det aktuell vekt som gjelder, i tillegg til bilens totale hengervekt. En Q7 har feks 3500kg hengervekt, men man kan trekke en tilhenger som er godkjent med 10tonn så lenge aktuell vekt er under 3500kg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Skrevet (endret)

I-pace har egenvekt på 2,2 tonn, totalvekt på 2,7 tonn og maks 750kg henger.

Model X har egenvekt på ca 2,4 tonn (avh av batteristr), totalvekt på ca 3 tonn og 2250 kg henger.

Jeg vil tro at e-tron også vil befinne seg her et sted vektmessig. Da vil en med B kunne trekke ca 750 kg, B96 i området 12-1500kg, og har en behov for mer så er det BE som gjelder.. (uansett veldig greit å ha BE pga aktuell vekt regelen).

Endret av Bjørn Badowski

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Trenger da ikke 2t for det [emoji14] en vanlig a6 har jo 1800kg.

Vanlig A6 har 2000kg;) A6 allroad har 2500kg av en eller annen grunn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vanlig A6 har 2000kg;) A6 allroad har 2500kg av en eller annen grunn.
Kommer helt ann på motor det :) mulig din 211 har det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se der ja! Det var mer en jeg visste :) Måtte sjekke på Audi og ser det varierer fra 1700 til 2100kg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det så jo veldig lekkert ut.

Litt skeptisk til rattet eneste.

jeg liker å hvile hendene nede på sidene når jeg durer avgårde på langtur, så enten er rattet fullklaff fordi det blir en behagelig hvileplass eller så er den litt feilplassert og den blir en stor irritasjon :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tegn medlemskap i VACN eller logg inn for å poste et innlegg

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Tegn VACN-Medlemskap

Det er enkelt å melde seg inn for å bli med i diskusjonen!

Bli medlem

Logg inn

Er du allerede medlem? Logg inn her.

Logg inn nå

VACN 2018 Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.