Tilbakemeldingstråd for VACN Våler 2018

Anbefalte innlegg

Var dere tenkt å kjøre samme tidsprogrammet på Rudskogen? Et lite tips er å kanskje å flytte kl.3 bilene til siste 20.minuttet, og da slipper man å miste mye kjøretid pga. pauser og førermøter som vanligvis gjennomføres hver hele time.

Iogmed at det er i klasse 3 det er flest biler?

Vi fikk nok av kjøretid og vel så det. Men det var jo tidvis stille ei stund med vanlige gatebiler.

 

Eller snakker jeg bare for meg selv her? :)

 

Tar det med i planleggingen til Rudskogen! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det meste er nevnt tidligere, så vil bare takke for nok et godt gjennomført treff med noen svært få unntak, som nevnt i utstillingstråden.

 

Det eneste måtte være at det begynner å bli veldig mye "tomrom" på området og folk er mye spredt over alt. Har sett mindre glissent ut om man kunne ha gjort et forsøk på å samle bilene folk kommer med på et sted, og heller prøvd å samle trekk og bobiler på et annet sted. Videre savner jeg litt engasjering av medlemmene midt på dagen, om det så kunne vært en quiz, kåring longest distance, felgkasting, tautrekking mellom vw\audi-eiere, et eller annet som har trekt litt folk og fått folk litt mer engasjert i å bli kjent med klubben og bilene vi brenner for. Samlet foto på banen har nok også fått flere deltakere om det ble satt opp i programmet og annonsert, vi var en gjeng som var ute men det hadde vært moro å samle litt flere biler til et felles gruppefoto.

 

 

Ellers, meget flott gjennomført treff som vanlig. Det er noe eget med Sjarmøretappen fra Elverum til Vålerbanen en sen sommerkveld i godt vær, med takluka og ruter åpne og bare cruise seg "hjem" til campen... da kommer alltid godfølelsen etter en lang tur :) Ellers er det alltid like hyggelig å være på campen, i år var det som flere har nevnt eksemplarisk stille og fredelig på nattestid, men fortsatt god stemning på kvelden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knall treff, storkoste oss hele helgen. Litt vel varmt både for bil og sjåfør men ellers ingen ting og utsette på. Veldig gøy at man nå kunne utfordre bilen og leke seg litt uten og være redd svartflagging :) Ladda PÅ: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

 

Ellers, meget flott gjennomført treff som vanlig. Det er noe eget med Sjarmøretappen fra Elverum til Vålerbanen en sen sommerkveld i godt vær, med takluka og ruter åpne og bare cruise seg "hjem" til campen... da kommer alltid godfølelsen etter en lang tur :) Ellers er det alltid like hyggelig å være på campen, i år var det som flere har nevnt eksemplarisk stille og fredelig på nattestid, men fortsatt god stemning på kvelden.

 

67185617.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Innlegget er også flettet inn i 1.posten.

 

 

Som ansvarlig for sikkeheten for treffet og på banekjøringen så må jeg også komme med noen få ord:

 

Jeg må rekke en stor takk til alle som tok seg turen og de frivillige som stilte opp for klubben, det er flott å se masse blide mennesker og at folk møtte opp i tide til førermøte. Det kan se ut som jeg (klubben) har landet oppskriften på hvordan medlemmene vil ha det på banekjøringen og folk er fornøyd med det. Er dere fornøyde er jeg fornøyd.

- Skal jeg være misfornøyd med noen så er det at en del valgte å kjøre i t-skjorte og shorts. Du kan ikke komme og si at du trodde det gikk fint, når vi innformerer godt i forkant i alle digitale kanaler samt jeg tar det med på førermøte. Da blir jeg litt lei meg. Jeg har full forståelse for at det er varmt i bilen, men sikkerhet kommer først, alltid!

- Det var 2 ganger det ble tull med Rød-flagget og det beklager jeg veldig. Jeg/vi bruker ikke det hvis ikke det faktisk er ytterst nødvendig, spesielt siden man ikke får kjølet ned bilen. Siste gangen fikk vi derimot fort endret dette. (Svelander visste nok ikke at nordmenn med quattrobiler ikke har noen problemer med sandfeller, sånn som Svenskene har : smil : )

- Det ble også oppdaget at banemannskapet brukte flere flagg enn det vi hadde gått igjennom på førermøte, det fikk jeg ikke høre før på slutten av første dagen. Her har vi 2 valg, bruke færrest mulig flagg, eller ta med flere flagg i førermøtet. Fordelen er at man kan lettere skille hva som er årsaken. Eksempelvis kan vi bruke friksjonsflagg (stripeste rødt-gult) istedet for gul-flagg og på den måten står sjåfører friere til å ta forbikjøringer. Her tar jeg imot tilbakemeldinger ifra dere medlemmer så jeg kan forberede meg til Rudskogen.

- Det er alltid noen som skal tøye strikken ift. hva som er regnet som kontrollert sladd, men de som tok den altfor langt fikk også konsekvenser. Ellers skal dere ha skryt for å ha tatt til dere tilsnakk. Det var ingen problem å se at dere gjorde tiltak etter at svartflagg var blitt gitt.

- Kommentar om støy som er blitt nevnt, første utfordring er når det kommer 5-6 biler i klynge. Det neste er at det er naturlig forsinkelse i støymåleren på Vålerbanen. (Jeg tror det har med overføringen av verdiene) så tårnet se verdiene forsinket. I en klynge da så er det vanskelig å skille bilene. Det neste er at en klynge er med på å dra opp støyen. Det neste er at samme bil kan ha forskjellige verdier utifra om eksosen er varm, vindretning og evt. refleksjoner ifra en annen bil som kaster lyden tilbake. Det kan også være oss i tårnet som er usikre, men der skrev vi heller ikke opp en advarsel. Generelt så jeg at alle biler hadde høyere verdier enn tidligere. Min bil som har hatt 0 endringer siden ifjor gikk opp 4dB. Det er ikke så mye vi får gjort, annet enn å håpe at grensen økes.

- Når det gjelder ingen overnatting i depot så er det rett og slett klubbens historie som setter en stopper for dette. Vi får ikke lov av Vålerbanen og da gjør vi det enkelt å følger dette. Det ble ekstra håndhevet nå som det var kommet elektronisk bom og området ble avstengt, de aller fleste fikk dette med seg når vi gikk ut med info tidlig og jeg lagde dette som et ekstra uthevet punkt i forkant. Hvorfor noen bruker energien sin på å prøve å få det omgjort samme kvelden som treffet er, det skapte bare dårlig stemning.

 

 

Når det gjelder campen så er det litt morsomt å se kommentaren på musik/motorrusing. Aldri skjønt hvorfor alle har bilene avslått etter at de kommer ned på camp, men skal starte den etter kl.24. Låter den bedre om natten? Spill høy musikk og rus ifra dere før kl.24, det er stort sett 5 timer man har på seg etter endt banekjøring :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klubbens historie som gir oss nekt på soving i depot, den må du utdype. Jeg kan så vidt huske at det var èn rute på en hjullaster eller hva det var som ble knust for 12-13 år siden. Er det det som ligger til grunn?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott innlegg Chris-William.

Dere er gode på å tilrettelegge og ordne med ønsker fra medlemmer.

Takk til dere alle.

 

Ift flagg så tenker jeg litt i de baner som Rema, det enkle er ofte det beste.

For oss som har kjørt en del på bane å kjenner både flagg og annet godt så er det kurrant med litt viderekommen flagging, men for en som ikke har fullt så mye erfaring skaper det kanskje mer forvirring enn annet.

Den litt enkle flaggingen vi alltid har hatt har fungert fint i mine øyne, så mine tanker er å råde til fortsettelse av dette.

 

Når det gjelder kommentaren med rusing så ser jeg at jeg har glemt å nevne at jeg siktet til før midnatt.

Ikke mega gira på død-rusing kl 03 jeg heller hehe.

 

"Depot soving er bare vas", mer selskap på Campen. Det er jo så gøy å få samla oss :D

 

 

Innlegget er også flettet inn i 1.posten.

 

 

Som ansvarlig for sikkeheten for treffet og på banekjøringen så må jeg også komme med noen få ord:

 

Jeg må rekke en stor takk til alle som tok seg turen og de frivillige som stilte opp for klubben, det er flott å se masse blide mennesker og at folk møtte opp i tide til førermøte. Det kan se ut som jeg (klubben) har landet oppskriften på hvordan medlemmene vil ha det på banekjøringen og folk er fornøyd med det. Er dere fornøyde er jeg fornøyd.

- Skal jeg være misfornøyd med noen så er det at en del valgte å kjøre i t-skjorte og shorts. Du kan ikke komme og si at du trodde det gikk fint, når vi innformerer godt i forkant i alle digitale kanaler samt jeg tar det med på førermøte. Da blir jeg litt lei meg. Jeg har full forståelse for at det er varmt i bilen, men sikkerhet kommer først, alltid!

- Det var 2 ganger det ble tull med Rød-flagget og det beklager jeg veldig. Jeg/vi bruker ikke det hvis ikke det faktisk er ytterst nødvendig, spesielt siden man ikke får kjølet ned bilen. Siste gangen fikk vi derimot fort endret dette. (Svelander visste nok ikke at nordmenn med quattrobiler ikke har noen problemer med sandfeller, sånn som Svenskene har : smil : )

- Det ble også oppdaget at banemannskapet brukte flere flagg enn det vi hadde gått igjennom på førermøte, det fikk jeg ikke høre før på slutten av første dagen. Her har vi 2 valg, bruke færrest mulig flagg, eller ta med flere flagg i førermøtet. Fordelen er at man kan lettere skille hva som er årsaken. Eksempelvis kan vi bruke friksjonsflagg (stripeste rødt-gult) istedet for gul-flagg og på den måten står sjåfører friere til å ta forbikjøringer. Her tar jeg imot tilbakemeldinger ifra dere medlemmer så jeg kan forberede meg til Rudskogen.

- Det er alltid noen som skal tøye strikken ift. hva som er regnet som kontrollert sladd, men de som tok den altfor langt fikk også konsekvenser. Ellers skal dere ha skryt for å ha tatt til dere tilsnakk. Det var ingen problem å se at dere gjorde tiltak etter at svartflagg var blitt gitt.

- Kommentar om støy som er blitt nevnt, første utfordring er når det kommer 5-6 biler i klynge. Det neste er at det er naturlig forsinkelse i støymåleren på Vålerbanen. (Jeg tror det har med overføringen av verdiene) så tårnet se verdiene forsinket. I en klynge da så er det vanskelig å skille bilene. Det neste er at en klynge er med på å dra opp støyen. Det neste er at samme bil kan ha forskjellige verdier utifra om eksosen er varm, vindretning og evt. refleksjoner ifra en annen bil som kaster lyden tilbake. Det kan også være oss i tårnet som er usikre, men der skrev vi heller ikke opp en advarsel. Generelt så jeg at alle biler hadde høyere verdier enn tidligere. Min bil som har hatt 0 endringer siden ifjor gikk opp 4dB. Det er ikke så mye vi får gjort, annet enn å håpe at grensen økes.

- Når det gjelder ingen overnatting i depot så er det rett og slett klubbens historie som setter en stopper for dette. Vi får ikke lov av Vålerbanen og da gjør vi det enkelt å følger dette. Det ble ekstra håndhevet nå som det var kommet elektronisk bom og området ble avstengt, de aller fleste fikk dette med seg når vi gikk ut med info tidlig og jeg lagde dette som et ekstra uthevet punkt i forkant. Hvorfor noen bruker energien sin på å prøve å få det omgjort samme kvelden som treffet er, det skapte bare dårlig stemning.

 

 

Når det gjelder campen så er det litt morsomt å se kommentaren på musik/motorrusing. Aldri skjønt hvorfor alle har bilene avslått etter at de kommer ned på camp, men skal starte den etter kl.24. Låter den bedre om natten? Spill høy musikk og rus ifra dere før kl.24, det er stort sett 5 timer man har på seg etter endt banekjøring :)

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klubbens historie som gir oss nekt på soving i depot, den må du utdype. Jeg kan så vidt huske at det var èn rute på en hjullaster eller hva det var som ble knust for 12-13 år siden. Er det det som ligger til grunn?

 

Det var noen som knuste postkasse-stativet til gården på oversiden av campen for noen år siden også, dette erstattet selvfølgelig klubben. De ønsker nok ikke ha full fest i depoet når de selv ikke har vakter som passer på, uten at jeg vet så mye mer om det. Noen i styret har sikkert mer info. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har det noen gang vært full fest i depotet? De som har lagt seg for der har vel gjort det for å unngå akkurat det.. Ok at det blir sagt, men da bør det være en saklig grunn. Støy og bråk er iallefall det aller siste jeg kan se for meg er årsaken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har det noen gang vært full fest i depotet? De som har lagt seg for der har vel gjort det for å unngå akkurat det.. Ok at det blir sagt, men da bør det være en saklig grunn. Støy og bråk er iallefall det aller siste jeg kan se for meg er årsaken.

 

Det er ikke hva som har skjedd der, men hva som kan skje. Det har vært en del hendelser nede i campen med åra. Tipper det Vålerbanen er redd for er at om de tillater overnattting i depot så flyttes hele campen opp dit, med medfølgende bråk og herjing. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

- Det ble også oppdaget at banemannskapet brukte flere flagg enn det vi hadde gått igjennom på førermøte, det fikk jeg ikke høre før på slutten av første dagen. Her har vi 2 valg, bruke færrest mulig flagg, eller ta med flere flagg i førermøtet. Fordelen er at man kan lettere skille hva som er årsaken. Eksempelvis kan vi bruke friksjonsflagg (stripeste rødt-gult) istedet for gul-flagg og på den måten står sjåfører friere til å ta forbikjøringer. Her tar jeg imot tilbakemeldinger ifra dere medlemmer så jeg kan forberede meg til Rudskogen.

 

Nå var ikke jeg på treffet denne helgen, men jeg mener at alle flagg skal brukes! Det er jo strengt tatt ikke mange flagg... 11 flagg inkl saftey car skilt, som ikke er relevant for et klubb treff! Det bør man kunne klare og ha kontroll på :) Det er tross alt eneste kommunikasjon mellom racekontroll/løpsleder og de som er på banen, og når man kommer på fullt øs i over 200km/t ned mot angsten så kan misforståelse eller feil info få stygge konsekvenser!

 

På noen treff jeg har vært på før så har jeg følt at de som har holdt førermøte ikke har hatt full kontroll på flaggreglene selv, så det er vel noe som bør skjerpes slik at den som skal holde møtet kan forklare reglene på en god måte. Og gjerne bruk 10 min mer slik at alle har kontroll på det :) Print ut plakater med alle flagg og forklaringer på de og heng de opp i pit lane og lag noen i A4 størrelse som folk kan ta med seg og lese på, så kan de som er i tvil se litt ekstra på det :)

 

Man får jo ikke bestått på bil lappen om man ikke kan lese og forstå skilt i trafikken.. På samme måte bør det være på bane :) Kan man ikke flaggreglene så kan du sette deg på tribunen og pugge flaggene og komme tilbake til line up når man her lært reglene ;)

 

For og ta ditt eksempel med gul flagg i stedet for friksjonsflagg.. Ser jeg det røde og gule flagget så flytter jeg blikket ned på banen i raceline der jeg har tenkt til å kjøre for å se etter væskesøl, sand eller lignende og er obs på at det kan være dårligere feste.. Ser jeg et gul flagg så roer jeg ned farten, løfter jeg blikket og ser både på og uten for banen og ser etter årsaken for gul flagg. Vist det da ligger olje midt i raceline så ser jeg kanskje ikke det siden jeg ikke er obs på det før jeg sklir av banen og kanskje vraker bilen :)

 

Så bruk alle flaggene for det de er verdt og heller legg litt mer energi i lære folk reglene :) Her er en grei og enkel oversikt :)

https://no.wikipedia.org/wiki/Racingflagg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra treff i år med mye som stemte;) Eneste som var fra min del er at på første førermøte på fredagen. Da var jeg litt usikker på hvor det skulle være da jeg hørte noen som sa at det skulle avholdes på hotellet og noen sa det skulle være i gamle café bygget. Men fant fort ut hvor det skulle være selv.

 

Men en ting som jeg synes var veldig alvorlig, og kunne gått skikkelig galt var på lørdagen under banekjøring. Da en hvit volvo stv svingte av rett før innkjørsel til bane 3 med røyk fra motorrom. Ingen gule eller røde flagg fra flaggposten som er rett før bane 3. Og i tillegg så springer hu ene som sto der over banen med brannslukknings apparat uten at det er gult/rødt flagg som vises. Fryktet det kom til å gå galt da flere biler hadde god fart rundt svingen der men klarte heldigvis å få med seg at noe var på gang. Veldig godt observert av bilførere. Men slikt skal jo ikke skje

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra treff synes jeg. Vi har oppskriften nå, Håper det blir samme oppskrift på Rudskogen. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo, alle medlemmer, deltagere på treff, og ikke minst, styret og andre som hjalp til på treffet denne gang !

GRATULERER MED FLOTT ARRANGEMENT, slik jeg oppfatter tilbakemeldingene (stort sett). At ALLE skal være tilfreds, enten på banen eller ved utstillingen, er nesten HELT UMULIG. Allikevel må en regne med (forhåpentligvis konstruktive tilbakemeldinger) når styret/arrangør ber om dette. Det er MANGE FRIVILLIGE ved slik klubb-arrangementer, og da er det viktig å huske på at kritikken ikke skal gå FOR LANGT. Det kan "ta livet av" arbeidsgleden/-innsatsen.

Vel, jeg tror ikke at DET er tilfellet denne gangen. Det er veldig mye positivt å merke seg, og arrangørene gjør stadig forbedringer fra gang til gang.

 

Det er i hvert fall viktig at alle som jobbet eller var gjester hadde det koselig (været for vi gjort lite med) denne gangen, som så mange ganger før.

Velkommen igjen, uansett biltype (et kjennemerke for klubben, faktisk), og ha det hyggelig sammen i klubb-fellesskapet ! Hilsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Men en ting som jeg synes var veldig alvorlig, og kunne gått skikkelig galt var på lørdagen under banekjøring. Da en hvit volvo stv svingte av rett før innkjørsel til bane 3 med røyk fra motorrom. Ingen gule eller røde flagg fra flaggposten som er rett før bane 3. Og i tillegg så springer hu ene som sto der over banen med brannslukknings apparat uten at det er gult/rødt flagg som vises. Fryktet det kom til å gå galt da flere biler hadde god fart rundt svingen der men klarte heldigvis å få med seg at noe var på gang. Veldig godt observert av bilførere. Men slikt skal jo ikke skje

 

Ja, dette var ikke hyggelig lesning. Sa du fra til noen fra klubben eller til de i påslipp om dette? Dette er jo absolutt noe vi må ta videre med flaggvaktene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.