Tilbakemeldingstråd Utstilling - VACN Våler 2018

Anbefalte innlegg

Hadde dere resultat-lista opp ned når dere annonserte beste felg?

Jeg og flere spekulerer hvordan en hyllevare felg hos Vianor/Tevo/sharif kunne nå helt opp...

 

A4 med svarte rs6kopi-felger og en hefti diskusjon kommer friskt til minne.

 

No offence til bil-eier og vinner, strøken bil, men det var vel strengt tatt ganske mange felgsett der det var lagt mer arbeid og kjærlighet i.

 

 

 

Ellers synes jeg treffet var en sukess selv om varmen var i overkant[emoji28]

 

 

 

 

 

 

 

[Moderator-edit: Flere av innleggene i denne tråden er skilt ut fra en annen tråd vedr. samme treff (https://forum.vacn.no/showthread.php?290916-Tilbakemeldingstr%E5d-for-VACN-V%E5ler-2018), slik at rekkefølgen er blitt noe endret. Innlegg #16 (av Nichlas Tveit Schmidt) i denne tråden var det opprinnelige trådstarter-innlegget.]

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå var jo helheten av hvordan det passet på bil samt bremser med i bilde og vinnerbilen hadde vel suverent grommest bremser:)

 

kopierer inn denne fra andre tråden:

Takk for vel gjennomført treff!:-) kan godt skru ned temperaturen ett par grader til neste år, men ellers er jeg strålende fornøyd!:-) Masse hyggelige folk og mye kult.

I tilegg syns jeg det så ut som banekjøring funket bra i år med ikke alt for mye sladding, men nok til at det ble litt publikumsvennlig kjøring!

I tilegg skal dere ha skryt for utstillingen, ordentlige uttstiller skjemaer og fin forklaring på hva dommere så etter som ble delt ut! Kjennes mye mer ordentlig ut med en gang

I tilegg syns jeg bedømmingen var bedre enn den har vært på lenge, god variasjon i hvordan type biler og stiler som vant og mye fint i alle klasser.

Synd så mange valgte å dra hjem lørdag eller tidlig søndag, men ser jo at det er upraktisk med utstilling på søndagen for de som har lang reisevei.

 

Fikk faktisk lyst til å gjøre litt med S4en igjen etter helgens treff, har vel knapt vært vaska i det siste xD

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde dere resultat-lista opp ned når dere annonserte beste felg?

Jeg og flere spekulerer hvordan en hyllevare felg hos Vianor/Tevo/sharif kunne nå helt opp...

 

A4 med svarte rs6kopi-felger og en hefti diskusjon kommer friskt til minne.

 

No offence til bil-eier og vinner, strøken bil, men det var vel strengt tatt ganske mange felgsett der det var lagt mer arbeid og kjærlighet i.

 

 

 

Ellers synes jeg treffet var en sukess selv om varmen var i overkant[emoji28]

Er vell ikke alle som har kostet på seg keramiske bremser til bilen heller slik som nevnt bileier har :) viktig å se helheten og ikke bare på cøstom 50k felger som kanskje ikke passer bilen en gang :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vell ikke alle som har kostet på seg keramiske bremser til bilen heller slik som nevnt bileier har :) viktig å se helheten og ikke bare på cøstom 50k felger som kanskje ikke passer bilen en gang :)

 

Enig i at gromme bremser bak felger gjør mye for helheltsinntrykket!

Men da burde man gjøre om navnet til "beste hjul/brems", det heter da vitterlig "beste felg" ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vell ikke alle som har kostet på seg keramiske bremser til bilen heller slik som nevnt bileier har :) viktig å se helheten og ikke bare på cøstom 50k felger som kanskje ikke passer bilen en gang :)

 

Kanskje vi bare skulle laget en klasse som het beste bremseoppsett med det samme ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig i at gromme bremser bak felger gjør mye for helheltsinntrykket!

Men da burde man gjøre om navnet til "beste hjul/brems", det heter da vitterlig "beste felg" ?

Det er så, men de har vell vært ganske klar på at de ser på helheten :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje vi bare skulle laget en klasse som het beste bremseoppsett med det samme ?
Konstruktivt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er så, men de har vell vært ganske klar på at de ser på helheten :)
Man kan vel si d samme om bremser.

Mange som leter månedsvis etter di rette dellene til felgene for at allt skal passe perfekt. Mye arbeid bak slikt. og siden d heter beste felg blir d feil og vektlegge bremsene mest. Når felgene er hyllevarer.

Da må d endres navn på premie.

Greit at helheten skal ses på d er knall men man må da vektlegge det som skal premieres høyest. Finner d rart at hyllevarer vinner over månter med søking og leting.

 

Men bare min mening.

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Edit : må si at selv har jeg ikke mye penger til slikt. Men sitter ofte og leiter etter det jeg ønsker meg men til ikke stort budsjett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så egentlig så burde den som har hatt mest penger til å kjøpe felg vinne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Burde vel kanskje omdøpe kategorien fra "Beste felg" til "Dyreste felg" da ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så egentlig så burde den som har hatt mest penger til å kjøpe felg vinne?

 

Ja også en "best felg de som ikke har så mye penger" : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det sporer litt av her. Jeg skjønner at det er delte meninger om dette og jeg skal ikke legge meg oppi diskusjonen der, da det er utstillingsgruppen som har den fulle styringen på det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det sporer litt av her. Jeg skjønner at det er delte meninger om dette og jeg skal ikke legge meg oppi diskusjonen der

Jeg ser det kommer kandidater til bedømming for neste utstilling... ;)

 

At det går en sesong uten at medlemmer har innvendinger på bedømmingen skjer vel nesten ikke. Og argumentasjonen kan være god den, men til syvende og sist er det de som bedømmer sin avgjørelse. Er man sterkt uenig er det sjelden mye å hente, uten å prøve å bidra til et bedre utgangspunkt for 'neste gang'. Men da er det trolig knyst rundt engasjementet...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser det kommer kandidater til bedømming for neste utstilling... ;)

 

Regner med utstillingsgruppa tar de i mot med åpne armer. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva skjer med å ikke kunne glede seg på andres vegne ? :) Er vi ikke en klubb der mangfoldet skal være stort, der alle skal føle seg inkludert og velkommen uansett hvilken type bil man har, hvilke felger man har, osv ?

 

Janteloven lenge leve...

 

Ender jo til slutt med at folk ikke vil komme på treff. (Folk etterlyser fler folk på treff og lurer på hvorfor det kommer så få, og hvorfor det var så mange fler på treff for 10 år siden?). Folk vil ikke stille ut bilene sine etc, fordi de vet at dem ikke har noe sjans til å hevde seg, og man blir trukket ned dersom man vinner en premie eller to ?

 

Feil utvikling ! Gled dere på andres vegne :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som på alle andre treff, ønsker vi din tilbakemelding på gjennomføringen av treffet.

 

 

Ris og ros er viktig for at vi kan ta vare på de gode rutinene og endre på de mindre bra rutinene.

 

 

Hva syns du om gjennomføringen av utstillingen rundt årets Vålertreff?

Utstillingsgruppen setter seg ned med lederen i løpet av kort tid og bruker denne tråden aktivt for å gjøre utstillingsbiten bedre.

 

 

 

 

Til slutt ønsker Utstillingsgruppen å takke for alle som møtte opp med bilene sine denne helgen! Det er alltid morsomt å se hvor mye eiere legger ned av tid og penger i bilene sine.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe oversikt over vinnerne med bilde av bilen?

 

Mvh

Rune

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig i at gromme bremser bak felger gjør mye for helheltsinntrykket!

Men da burde man gjøre om navnet til "beste hjul/brems", det heter da vitterlig "beste felg" ?

Enig! Kan noen opplyse en stakkar som ikke fikk anledning til å ta turen om hva slags felger vi snakker om her?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns det var en bra gjennomført utstilling. Meget bra skjema syns jeg og fine pokaler. Bilen ble dessverre ikke ferdig. Pokaler får den ikke uansett men håper at den blir ferdig til neste treff for da kommer jeg igjen. Syns det er veldig morsomt å se bilene live ikke bare på en pc skjerm. Så håper mange fler kommer neste gang. Uansett hvordan bilen ser ut. Har ingenting å si. Det sosiale på treff er det viktigste

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig! Kan noen opplyse en stakkar som ikke fikk anledning til å ta turen om hva slags felger vi snakker om her?

 

Mener det var Oz leggera om jeg ikke tar helt feil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe oversikt over vinnerne med bilde av bilen?

 

Mvh

Rune

Bilder kommer snart :) har såvidt rukket å pakke ut etter helga :)

 

Ellers så synes jeg utstillingen var meget ryddig med et godt info skriv over hva som blir bedømt etc.

Eneste jeg personlig er litt uenig i er at classic grensen er satt på 20år, slik at både Golf Mk4 og A4 B5 kan havne i classic.

Godt mulig at disse blir sett på som classic i det store utland som har en nyere bilpark en i Norge, men kan ikke si at jeg tenker classic når jeg ser disse modellene daglig langs veien hele året.

 

Så jeg mener nok at classic burde vært 30år, ihvertfall 25, Classic var ihvertfall helt klart den største gruppen i år :)

Men det er nå uansett bare flisespikkere og min personlige mening.

 

Gjennomføringen av utstillingen har jeg ingenting å sette fingeren på, foruten jeg fremdeles synes det gjør seg at vinnerbilene kan kjøre fram slik at alle kan se hvilken bil det er snakk om, da jeg vil tro ikke alle på plassen har like god modell kunnskap som mange av oss :) Men skjønte at det var veldig på overtid i forhold til bedømming slik at det var prioritert å få det ferdig da folk allerede hadde begynt å reise hjem :)

 

Alt i alt vel blåst :)

 

Sent fra min Galaxy-S9 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var leggera hlt med pilot cup dekk. Er ikke akkurat hyllevare men bestillingsvare og totalsum på felg dekk kombo passerer vel fort 50k... perdonlig synest jeg de sat spot on på en bil som det er brukt 350k+ på for å få dit den er nå. Er vel en av de mest påkostede rs4 b5 i norge som er kjørbar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Et par ting. Utstillingen hadde utrolig labert oppmøte, både på besøkende og utstillere. Er det reflektert noe om hvorfor? Er terskelen for å stille ut blitt for høy? Det var mange, mange biler på området ellers som godt kunne ha stilt ut, men som lot være å gjøre det. Hadde en "åpen klasse" vært noe, der man kunne parkere bilen så man kunne se på bilen, men uten registrering eller bedømming? Nå står jo bilene spredt over hele området sammen med trekkbiler, banebiler og bobiler, og det hadde kanskje vært mer spennende å se på hvis man hadde fått samlet bilene på et sted.

 

Utstilling bør også tilbake til lørdag. Jeg og flere så oss nødt til å dra før bedømmingen i det heletatt startet for å komme hjem til hus og familie i nogenlunde riktig tid, og at bedømmingen i tillegg drar ut i tid forsterker bare dette problemet ytterligere. Dette var nok også en medvirkende årsak til at det var så lite folk.

 

Hadde man hatt utstilling på lørdag hvor det skjer mest ellers på området, har man nok kunne trekt flere folk enn bare skuelystne på utstilling. Slik det er nå kommer folk som vil se banekjøring på lørdag, og utstillingsfolket på søndag, samtidig som mange reiser tidlig på søndag. Alt i alt gjør dette at det blir svært glissent på søndag. Forstår at det var fordi gocartbanen var utleid at det ble gjort slik, men da bør man heller vurdere å rydde området når man kommer inn porten. Slik ser man også utstillingen når man kommer, nå ligger den litt "bortgjemt" bak noen bygninger, og sjangsen er tilstede for at noen faktisk ikke engang vet at det er utstilling der..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var leggera hlt med pilot cup dekk. Er ikke akkurat hyllevare men bestillingsvare og totalsum på felg dekk kombo passerer vel fort 50k... perdonlig synest jeg de sat spot on på en bil som det er brukt 350k+ på for å få dit den er nå. Er vel en av de mest påkostede rs4 b5 i norge som er kjørbar.
Det er OZ Superturismo LM.

Ikke Leggera HLT [emoji848][emoji848]

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan noen opplyse en stakkar som ikke fikk anledning til å ta turen om hva slags felger vi snakker om her?
Var leggera hlt med pilot cup dekk.

 

ScreenHunter_1507 Jun. 05 10.15.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.