Anbefalte innlegg

Dagens sære lurespørsmål: Hvilke skiftintervaller gjelder på olje på e-Golf?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg funnet ut av det: Selvfølgelig ikke olje på motor, ikke olje på vanlig gear (ingen normal gearkasse), men reduksjonsgearet skal ha ny olje på (hver?) 60tkm, koster ca 900 kr.

 

Har andre elbiler det samme, tro?

 

Mulig det også er skiftintervaller på batterikjølevæske, Tesla har i alle fall det. Noen som vet?

 

Blir uansett en del å spare på service, spesielt i forhold til GTE/hybrid - som skal ha årlig service (eller var det oljeskift hvert 15tk?) - Dvs oftere enn ren bensin/dieselbil?

Mulig at det blir mer bremseservice på elbil (mye elektrisk bremsing/rekuperasjon), men jeg måtte nå bytte skiver/klosser bak på Tiguanen ved 60tkm, så det koster der også. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ingen aktiv kjøling på e-golf så det slipper man bytte.

Ser flere har fått opp varsellys for oljeskifte på bilene, muligens noe som er glemt å kode om på noen biler før utlevering.

Både Tesla og andre merker har intervall for olje etter hva jeg har funnet ut.

 

Det er veldig lave vedlikeholdsutgifter på elbilene, men ser Møller har begynt å ta priser over 5000 for service inspeksjon med coupefilter og bremseveske bytte.


Uavhengige verksted tar under 2k for samme jobben.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.