S-tronic A6 3.0tdi problemer

Anbefalte innlegg

Hei. Er redd for at jeg har fått problemer med S tronic kassa. 2013 A6 allroad 204hk, 220000km. Iflg Møller har jeg ikke S tronic, men tiptronic gearkasse..? "Det er litt forskjell på disse" ble jeg fortalt. Tror han har feil, hva sier dere? 

Problemet er: Når jeg kjører sakte, 10-20km/t og under 1100rpm så nykker/rister det i bilen. Samme i revers. Skjer helst i motbakke, ettersom det da er litt motstand. Kan også høre litt skrapelyder fra gearkassen(?) når jeg slipper bremsen i revers. Forsvinner etterpå.

Skal på service på Meca Kvala i morgen, inkl gearoljeflushing. 

Den har hatt gearoljebytte på 60´km og 125´km.

Dersom dette ikke fikser det, hvem er best å bruke på slike reparasjoner i distriktet?

Hva med olje på differensial, skal den byttes?

 

Takker for svar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei å velkommen til forumet! :)

Eg er ganske sikker på at du har en Tiptronic kasse, dette er en girkasse med converter istede for s-tronic som er mer en manuell kasse som bruker clutcher.
Tiptronic kassene tåler mer å er som regel brukt på store momentsterke motorer.

Er mye som kan gå galt i en automatkasse, styring av kasse, clutchen til converteren osv. Hvordan er girkassen ved vanlig kjøring? Noe risting/vibrasjon eller hard giring?

Regner med du har fortalt dette til verkstedet slik at de kan ta en diagnose? Vill ikke tru oljeskift hjelper med mindre det er for lite olje på kassen nå 9_9

Om det må feilsøkes videre hadde jeg personlig brukt Møller bil evnt Aksdal Bil på Industriområdet Eikeskog.

Tidligere var det ikke oljeskift intervall på differensial, mulig det har endret seg nå?

Hold oss oppdatert! :)

PS: Denne tråden burde ligge i teknisk-mekanisk-elektrisk delen, mulig en moderator kan flytte den, ellers ville jeg kopiert teksten å lagt en ny tråd der senere. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei og takk for svar. Har postet som du sier. Så disse leveres både med tiptronic og s tronic med samme dieselmotor?

PS. Fikk høre at diff olje skal byttes på 150´km. Har bestilt det og til i morgen.

Hadde sjefen med på prøvetur for å vise problemet.

Ellers finnes det jo automateksperter i Stvgr og Bergen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener 2.0tdi leveres med stronic å resten med tiptronic, ikke helt sikker: klø :

 

Edit: fant denne:

 

Priser Audi A6 Allroad:

Audi A6 allroad quattro 3.0 TDI 204 hk quattro S tronic

kr 713.410

Audi A6 allroad quattro 3.0 TDI 245 hk quattro S tronic

kr 803.700

Audi A6 allroad quattro 3.0 TDI 245 hk quattro S tronic EU6

kr 819.730

Audi A6 allroad quattro 3.0 TDI 313 hk quattro tiptronic

kr 975.420

Audi A6 allroad quattro 3.0 TFSI 310 hk quattro S tronic

kr 968.220

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, så da ser det ut for at jeg har S tronic. Rart de sier på Møller at jeg har tiptronic. Men er det annerledes type olje og flushing mon tro?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vell aen olje, men prinsippe er likt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skiftintervall på olje og filter på S-tronic er 60.000....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Skiftintervall på olje og filter på S-tronic er 60.000....

Stemmer, den fikk det de to første gangene. Etter det vet jeg ikke, så antar ingen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har ikke jeg stort å bidra med her, har ikke peiling på disse girkassene 😅

 

MEN, velkommen skal du være i klubben og på forumet 😀👍

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det! Har fått litt bistand allerede :klapp:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

t! Har fått litt bistand allerede :klapp:

Hei Jarle.

Har samme symptoman på min a6 2012 modell. Håpe du e aktiv hær enda å kan fortelle ka du fant ut 😉.

Mvh pål

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ble dyrt, men bra. Anbefaler Finnvik Bilteknikk, for de som bor i Rogaland. Byttet lameller, kontrollventil og oljepumpe (mener jeg det var). 1 års garanti. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.