Anbefalte innlegg

Hei, har nettopp kjøpt ei 67 mod. boble. På vei hjem etter handel havarerer motoren. Siden det kun var en 1200 motor og den uansett skal ut tenker jeg å få tak i en 1600 motor. Tar gjerne imot tips om noen som har tilsalgs. Takk :) 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du skal over på 1600 motor så må du mest sannsynlig bytte kasse også (med pendelakslinger - det  er nok enklest, blir litt mer jobb med IRS) I tillegg vil jeg tro at du må ha skiver foran. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Hvis du skal over på 1600 motor så må du mest sannsynlig bytte kasse også (med pendelakslinger - det  er nok enklest, blir litt mer jobb med IRS) I tillegg vil jeg tro at du må ha skiver foran. 

Ok, takk for tips. Er litt forskjellige meninger rundt dette. Noe mener jeg ikke trenger ny kasse mens andre mener at jeg bør/må det...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rimeslig sikker på at du har nye å tjene på å byttekasse. Hvis ikke så er utveklsingen litt feil på girene og akslingen, så turtall/moment-området bilr feil. Og det blir ganske ubehagelig (støy/turtallsjaging) når du skal ligge i 80 km/t og over... Det er min erfaring!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Rimeslig sikker på at du har nye å tjene på å byttekasse. Hvis ikke så er utveklsingen litt feil på girene og akslingen, så turtall/moment-området bilr feil. Og det blir ganske ubehagelig (støy/turtallsjaging) når du skal ligge i 80 km/t og over... Det er min erfaring!

Ok, ja det stemmer sikkert. Jeg kommer sikkert ikke til å tørre å kjøre fortere enn 60 km/h da uansett :) men da er "svaret": man trenger ikke å bytte kasse, men man bør :) 

Takk for tips.

 

Hvor går "grensene" for kasse bytte?

F.eks ingen problem med en 1200 kasse på en 1300 motor?

Litt problem med en 1200 kasse på en 1400 motor?

etc...

 

Ny type bil for meg dette så litt dumt spørsmål kanskje...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved 1200 spørr du meg.  Hvis du tenker på 1500 så hadde jeg gått for 1600.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Ved 1200 spørr du meg.  Hvis du tenker på 1500 så hadde jeg gått for 1600.

Ok så da er det en kasse pr motorstørrelse?

dvs 1200 kasse for 1200 motor, 1300 kasse for 1300 motor etc...?

 

Ja når jeg først skal ut med motoren så ønsker jeg å gå for en 1600 motor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.