problemer med brems går i lås.

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva som kan skyldes at bremser slår seg inn og henger? Dårlige bremser eller feil på abs? Forsvinner ved avkobling av batteri en lengre stund. Får abs lampe når feilen er der.
Noen som vet hva som er feil??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Antiskrens systemet funker jo sånn at den prøver å holde igjen det hjulet som spinner for å tvinge mer grep på de andre hjulene. Kan tenkes at en abs sensor er på tur eller en krans er skadet eller full av drit? Antiskrens systemet bruker jo disse. 🙂

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, ja kan være det. det som er så rart er at dem slår inn for full kraft å da kan jeg nesten ikke vrikke på bilen med full gass. men når jeg har hatt av batteriet en halv-1 time så er dem helt løsnet igjenn.. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ville startet med diagnose, alt annet er som å spille lotto

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, skal gjøre det👍

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bremsene slår seg ikke inn lenger når jeg tok ut sikring på esp og koplet av abs ledningen til abs sentral.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom nettopp på at jeg klarte å fylle på noen dl med servoveske på bremseveske tanken når jeg skulle fylle servo på en gåen servostang for ganske lenge siden nå.. mener bremseproblem er kommet etter dette. Kan det være årsaken til at bremsene mine henger av å til??  Dem slår helt inn å det går nedten ikke an å rikke på bilen. 2,5 tdi a6 2000mod ..Var vel rød flaske servoolje fra biltema e brukte da e klarte å fylle på litt feil.

 

 

Lar jeg bilen stå i min 1 time løsner det igjenn. Helst med batteri kabel av. 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Kom nettopp på at jeg klarte å fylle på noen dl med servoveske på bremseveske tanken når jeg skulle fylle servo på en gåen servostang for ganske lenge siden nå.. mener bremseproblem er kommet etter dette. Kan det være årsaken til at bremsene mine henger av å til??  Dem slår helt inn å det går nedten ikke an å rikke på bilen. 2,5 tdi a6 2000mod ..Var vel rød flaske servoolje fra biltema e brukte da e klarte å fylle på litt feil.

 

 

Lar jeg bilen stå i min 1 time løsner det igjenn. Helst med batteri kabel av. 

 

 

Vanskelig å si spesifikt hvorfor det kan ha påvirkning, men om det kom etter dette så ville jeg nok kostet på meg en flush av systemet og hatt på ny bremsevæske.

 

Servoolje har vel kanskje litt andre egenskaper som lurer systemet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

 

Vanskelig å si spesifikt hvorfor det kan ha påvirkning, men om det kom etter dette så ville jeg nok kostet på meg en flush av systemet og hatt på ny bremsevæske.

 

Servoolje har vel kanskje litt andre egenskaper som lurer systemet.

Hei. Ja ganske sikker på det.kjørt i flere uker nå uten at det skjedde men skjedde i går igjenn. Nå ene hjulet fremme å ene hjulet bak. Løstna helt etter 1-2 timer. Får prøve å lufte systemet å se om det kommer noe luft samt evt flushe systemet med ny bremseveske.

Ebremsepedal er helt hard når bremsene henger. Ikke særlig mjuk ellers heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

søkte på select - 01 engine så fault controll...   samt 03 abs så fault controll

 

 

 

fikk opp denne koden først

 

 

Fault Codes have been Erased

1 Fault Found:
18057 - Powertrain Data Bus 
            P1649 - 35-10 - Missing Message from ABS Controller - Intermittent

Readiness: N/A

 

 

 

etterpå fikk jeg opp denne etter jeg sletta.

virker som det er denne som er feil nå.
 

 


1 Fault Found:

01422 - Hydraulic Pump for Electronic Stability Program (V156) 
            35-00 - -
 

 

kopling til abs er på. alle sikringer er på. men har en feilkode lampe i bilen enda. det er en trekant med en nesten hel runding rundt. har prøvd å kjørt litt rundt i nærområdet nå uten at bremsene har hengt seg opp enda.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

etterpå fikk jeg opp denne etter jeg sletta.

virker som det er denne som er feil nå.

1 Fault Found:

01422 - Hydraulic Pump for Electronic Stability Program (V156) 
            35-00 - -
 

kopling til abs er på. alle sikringer er på. men har en feilkode lampe i bilen enda. det er en trekant med en nesten hel runding rundt. har prøvd å kjørt litt rundt i nærområdet nå uten at bremsene har hengt seg opp enda.

Om pumpa ikke funker som den skal greier den kanskje ikke slippe trykket igjen når abs har slått inn. Prøv en bråbrems på grus eller glatt underlag så skal du se hjula låser seg igjen. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å hva, ja det kan hende! Er det 1 pumoe dette eller flere? Etter jeg sletta feilkoder er det bare denne som er oppe nå..

Screenshot_20201102-223919_Samsung Internet.jpg

 
 
lagt til 2 minutter senere
 

Kjørte noen runder i går men slo ikke inn da. Får teste det du sier. Alle sikringer er i å ingenting er koplet av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Å hva, ja det kan hende! Er det 1 pumoe dette eller flere? Etter jeg sletta feilkoder er det bare denne som er oppe nå..

 

lagt til 2 minutter senere
 

Kjørte noen runder i går men slo ikke inn da. Får teste det du sier. Alle sikringer er i å ingenting er koplet av.

Litt usikker, men tror det bare er den ene som sitter i motorrommet.

 

Det kan hende at når koden allerede er der så kobler systemet ut pumpen for å hindre at noe nettopp låser seg. Så er ikke sikker du får den til å låse om lampa lyser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok.det kan hende. Bkir ikke helt klok på dette. Kjørte noen runder i kveld for å teste. Den trekanten er der enda. Prøvde mange ganger og bremse å kjente det rista litt for så å slutte. Bremser bra og har testet både på våt asfalt og grus uten at bremser slår inn. På og av endel med park. Endel trykk på bremser. Men låser seg ikke. Låser seg sikkert når jeg er på en lengre tur😅

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Litt usikker, men tror det bare er den ene som sitter i motorrommet.

 

Det kan hende at når koden allerede er der så kobler systemet ut pumpen for å hindre at noe nettopp låser seg. Så er ikke sikker du får den til å låse om lampa lyser.

Det høres jo evt bra ut. Kørte endel rundt om i nærområdet i dag for å sjekke. Bremsett endel både mykt å hardt. Små stooper med Påå og av med park osv. Kjørt ca 30 min uten at den låser seg eller at det er antydning til varme i brenser/felger. trekant Lampa med runding rundt lyser fortsatt.. føler brensepedalen siger sakte inn om jeg trykker inn bremsen når jeg står rolig med park på. 

 

Får opp denne på abs.

Select- 03 abs brakes. 

 

Ingen feilkoder på 01 engines 

 

Har ikke sletta koden enda..

 

 

16053737098505084548195381021870.jpg

 
 
lagt til 1 minutter senere
 

Her.

16053739685481770793559478712585.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har kjørt i lengre tid nå med feillampe på. bremser bra både på asphalt å is/snøføre. mulig det ikke skjer igjenn. må sikkert bytte hydraulic pumpe etterhvert!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan se ut som at det er den hydraulicpumpa som er problemet. kjører enda uten at bremser slår inn. lar lampe lyse frem til jeg får fikset problemet så får vi håpe det ikke slår inn igjenn. bremser bra både på snø og tørr vei.. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje pumpe har tatt kvelden pga feil væske? Hvis pumpe ikke fungerer, så mangler du både ABS og antispinn? Pluss at den ikke låser hjul fordi det mangler ABS pumpe til å lage trykk som låser hjul?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Kanskje pumpe har tatt kvelden pga feil væske? Hvis pumpe ikke fungerer, så mangler du både ABS og antispinn? Pluss at den ikke låser hjul fordi det mangler ABS pumpe til å lage trykk som låser hjul?

Hei. Ikke funnet problemet enda men sålenge jeg lar feilkode ligge slår ikke bremsene inn lengre. Bremsene fungerte bra både på grus og snø så er brukbart foreløpig. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen sluttet plutselig  å løfte seg på turtall her i høst. Ble plutselig bra igjrnn etter en halv dag. Nå i januar hadde jeg bil i bilvask å da var den likens når jeg kjørte den ut av vask.. kjørte noen 100m på lav turtall. Prøvde noen start å stopp ut en at det hjalp. Men så fikk jeg ikke start etter noen ganger så.nå starter den heller ikke. 

 

Fikk opp denne feilkode . Fikk opp opp noe annet før å, men husker ikke helt va det var.

 

kommer opp denne kun nå på tenning å vagcom. Kommer igjenn å igjenn etter slett.

 

glødelys blinker som oftest.

starter ikke. Null reaksjon.

Screenshot_20220123-213600_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20220123-213620_Samsung Internet.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

C5 er jo notorisk for feil på ABS-sentral, det kan gi mange 'morsomme' feil. (jordinger inni sentralen er bondet med alutråder, og de ryker etter hvert. Kan repareres eller byttes, men de aller fleste får feil på at de ikke får kontakt med sentralen i det hele tatt. Ikke slike feil du har. https://www.google.com/search?q=audi+c5+abs+central+error&rlz=1C1GCEU_noNO819NO820&sxsrf=AOaemvIPQ3Vu4czfQHMbpmCOgcZQdhKagQ%3A1643097128223&ei=KKzvYfXwDMOTxc8P756a0Ak&ved=0ahUKEwj1pKLltcz1AhXDSfEDHW-PBpoQ4dUDCA0&uact=5&oq=audi+c5+abs+central+error&gs_lcp=Cgdnd3Mtd2l6EAMyBQghEKABOggIIRAWEB0QHjoHCCEQChCgAUoECEEYAUoECEYYAEoECEMYAVCPB1j_EGD7EWgBcAB4AIABuAGIAZAGkgEDMC42mAEAoAEBwAEB&sclient=gws-wiz 'Bare' 55.8 mill innlegg på dette)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bremsene har funger greit siden i somner og ikke låst seg igjen. Har vert feilmelding på abs/trekant. men har ikke slettet den så har nok hindret brems i å låse seg igjenn. Må nok ordnes etterhvert da feilen sikkert er der enda. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bra!

Jeg hadde igrunn omvendt på S4'en, når jeg manglet ABS-sensorer på forhjulene noen uker. Da var pedalen steinhard første gang jeg trykket på den, så det var umulig å bremse. Trykket jeg på ABS-knappen (den har ikke antiskrens) eller en kjapp gang på pedalen, forsvant problemet. Alt ok med nye sensorer.

Kan du lese ut om det er feil på en giver? Ikke alltid de lagres, så logging mens du kjører kan være lurt.

 

Crown du også? Jeg har en '67 Special! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.