Anbefalte innlegg

For slike ferdigblandede felgrens-midler på spray er så milde at man kan vaske underlivet med de.

 

Jeg har aldri greid å få felger helt rene, har prøvd mye forskjellige "felgrenser" som skal være så gode, men eneste jeg oppnår er skinnende rent bremsetøv. 

 

Aluminium er temmelig syrefast? Er det noen som har prøvd å gjøre rent med maursyre før? Har ingen felger jeg kan prøve det på så vil gjerne høre med flere før jeg prøver å vaske "gode" felger med dette. 

Maursyre i 1:10 har ph 1 tror jeg. Tærer jo noe brutalt på stål. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte Autoglym acid wheel cleaner på noen felger jeg kjøpte, den fikk bort all gul fastgrodd bremsestøv i krokene.

 

Autoglym-Acid-Wheel-Cleaner-5-Liter.thumb.jpg.d8b616d06e7881d662cdd5ab4a1c843c.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, maursyre er vel kanskje noe drøyt. Jeg har selv måttet bruke syrebasert felgrens ett par ganger, da ikke "vanlig" felgrens tok bort det gule belegget som i de fleste tilfeller er fastbrent bremsestøv. Jeg har hatt god erfaring med Koch Chemie sin Quattro Acid Star (liker også navnet :P ), men denne får du ikke kjøpt over disk noen plass. Vet du om noen i ditt nærområde som driver med bilpleie (bedrift), så har de nok tilgang på dette. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nerta ATC 200 gjør jobben. Denne kan også blandes ut. Men konsentrert fjerner den sjelen din. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har enda ikke møtt en felg som ikke lar seg rengjøre med Dr.Wacks P21S. 

Lukter så j**** godt, og koster ikke så mye om du kjøper bulk. (5L - 1000kr)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjertelig takk, da prøver jeg noen av disse framover 😊

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta og kjøp deg en spray-sealer og legg på etter du har vasket de også, så slipper du så kraftig styr neste gang. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.