AVLYST AVLYST 1. Mai 2021- Vårcruising oppmøte

Anbefalte innlegg

VACN inviterer til vårcruising den 1. mai 2021, oppmøte er kl 12:30 på McDonalds (parkeringsplassen) på Liertoppen. Avreise er kl 13:00 presis. Cruisingen er kun for medlemer av VACN (pga Covid-19 restiksjoner). Hold deg i bilen og evt. hold avstand. Husk munnbind utenfor bilen.

 

NB! Kjørerute er oppdatert/endret ihht lokal anbefaling.  Du kan se hele ruta i NAF reiseplanlegger her: VACN 1. Mai Crusing 2021

 

Kjørerute er:

- McDonalds Liertoppen

- Drammensveien/Dikemarkveien/Heggedalsveien til Heggedal

- Rustadveien til Slemmestad

- 165 til Rortunet Kjøpesenter

- Sundbyveien/Hurumveien til Sætre

- 281 til Tofte

- 281 videre til Åsheim krysset

- Åsheimkrysset til Lierkroa

- Estimert kjøretid  ca 2 timer

 

Fabrikken på Tofte er et fint sted for en liten pause, og det er en stor parkering der.

Lierkroa har god parkering, og byens beste softis.

 

Takk til Thomas Toget fra Drammen lokallag for ruteplanlegging!

 

 

Skjermbilde 2021-04-20 kl. 16.19.47.png

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det blir ny bil til helga kommer jeg en tur. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det håper jeg. Vi sees!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fint tiltak!

Forøvrig et lite forslag til endring av kjøreruten, nærmere bestemt mellom Heggedal og Slemmestadveien.

Nålen under er satt på Rustadveien, altså etappen mellom Heggedal og Rortunet; normal adkomst er tråkling i småveien (i oransj) for å krysse Røykenveien, og møtende trafikk kan være overraskende og litt krevende da nedfarten er smal og buktende, er medlemme atpåtil litt ivrige i kolonnekjøringen...

 

Min anbefaling vil derfor være å legge om ruta mot litt lenger distanse (i gult):

A. man samler alle deltakere svært oversiktlig og enkelt på rettstrekkene på Vollenveien (man har da vært igjennom et lyskryss ut på Røykenveien).

B. man får et glimt av Vollen sentrum (litt sørlands-stil)

C. man omgår risiko for uhell ned Rustadveien

 

 


image.thumb.png.2716d599a0153949f55d9f5cea089164.png

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Fint tiltak!

Forøvrig et lite forslag til endring av kjøreruten, nærmere bestemt mellom Heggedal og Slemmestadveien.

Nålen under er satt på Rustadveien, altså etappen mellom Heggedal og Rortunet; normal adkomst er tråkling i småveien (i oransj) for å krysse Røykenveien, og møtende trafikk kan være overraskende og litt krevende da nedfarten er smal og buktende, er medlemme atpåtil litt ivrige i kolonnekjøringen...

 

Min anbefaling vil derfor være å legge om ruta mot litt lenger distanse (i gult):

A. man samler alle deltakere svært oversiktlig og enkelt på rettstrekkene på Vollenveien (man har da vært igjennom et lyskryss ut på Røykenveien).

B. man får et glimt av Vollen sentrum (litt sørlands-stil)

C. man omgår risiko for uhell ned Rustadveien

 

 


image.thumb.png.2716d599a0153949f55d9f5cea089164.png

 

Jeg tipper dette lar seg gjennomføre, er jeg som har lagt opp foreslått rute, men om du er med som er liiiiiiitt mere lokalkjent enn meg og guider vei, så er det sikekrt helt topp. Jeg får dessverre ikke blitt med grunnet jobb.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner. Det forklarer mye! :nana:
Gul rute er vel uansett det som i utgangspunktet er hovedvei og bedre merket ende-til-ende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo Ola, gode råd fra lokalkjente tar vi selvsagt i mot. Takk. @Thomas - greier du å genrere nytt kart raskt før vi sender ut epost.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørsmål:

Er det mer fordelaktig å få lekt seg opp bakkene fra Lierkroa til Liertoppen, for sluttdestinasjon som er enklere adkomst E18 i nord- og sørgående?

Nytt kart (destinasjon Lierkroa) vedlagt.
Ruten på Google-maps: http://www.tinyurl.com/VACN2021

2021-04-20 17_36_20-McDonald's Liertoppen to Lierkroa, Lierbakkene, Lier - Google Maps — Mozilla Fir.png

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner også med et Fb arrangement kommer på dette for litt blæsting. 
 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synd det krasjer med C&C oslo sin driveout til Hvaler. Der hadde vært perfekt for klubben og vist seg frem litt blandt andre enn å kjøre alene rundt på Hurumlandet. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Regner også med et Fb arrangement kommer på dette for litt blæsting. 
 

Vi lager ikke noe Facebook arrangement da vi ønsker et begrenset oppmøte. Har vært flere biltreff den siste tiden med flere hundre deltagende som ikke har kommet så godt ut i forhold til oppførsel og overholde smittevern. 

 

Så vi markedsfører det på forumet, epost, og via medlemmer som sprer ordet til andre medlemmer :)

 

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Synd det krasjer med C&C oslo sin driveout til Hvaler. Der hadde vært perfekt for klubben og vist seg frem litt blandt andre enn å kjøre alene rundt på Hurumlandet. 

Ja det er synd dessverre, men kan ikke ta hensyn til alt. Det kommer flere muligheter til å vise oss frem, her er poenget å få til litt klubb aktivitet. Jeg ser ihvertfall frem til en tur i godt selskap! Hvis det er en suksess så er muligheten stor for flere turer :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som ny medlem så har jeg spørsmål rundt dette til dere som sikkert har vært med å kjørt noen ganger! 
Pleier det å Bli mye langvarig tomgangskjøring?

tenker da at det ikke er så bra for miljøet!, 

neida fra spøk til alvor, bilen får litt mye bensin på langvarig tomgangskjøring, så da velger den å drukne😂 og rekker ikke fikse det før helgen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Som ny medlem så har jeg spørsmål rundt dette til dere som sikkert har vært med å kjørt noen ganger! 
Pleier det å Bli mye langvarig tomgangskjøring?

tenker da at det ikke er så bra for miljøet!, 

neida fra spøk til alvor, bilen får litt mye bensin på langvarig tomgangskjøring, så da velger den å drukne😂 og rekker ikke fikse det før helgen

 

Nei, ikke mer tomgangskjøring enn ved en vanlig kjøretur som ved rødt lys osv. Så miljøet blir ikke forverret xD

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

 

Nei, ikke mer tomgangskjøring enn ved en vanlig kjøretur som ved rødt lys osv. Så miljøet blir ikke forverret xD

Regnet egentlig med det, da er det bare komme seg til Lierskogen hvis det er godvær😍

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på om jeg skal tørre å ta e-UP-en med på dette. (R32-en har ikke batteri.) WLTP-rekkevidden på 258 km er vel ved minimalt med gasspedalbruk og AC av og musikken av osv. Tur-retur Oslo-Liertoppen er 80 km. Dette kan jo bli det mest ville jeg har gjort siden korona kom. 🤣

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til info, liten typo i eposten som ble sendt ut. 

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

VACN inviterer til vårcruising den 1. mai 2020, oppmøte er kl 12:30 på McDonalds (parkeringsplassen) på Liertoppen.

Det er så klart 2021 vi mener her. 
 

Ellers så er det bare å glede seg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Lurer på om jeg skal tørre å ta e-UP-en med på dette. (R32-en har ikke batteri.) WLTP-rekkevidden på 258 km er vel ved minimalt med gasspedalbruk og AC av og musikken av osv. Tur-retur Oslo-Liertoppen er 80 km. Dette kan jo bli det mest ville jeg har gjort siden korona kom. 🤣

 

Selvsagt tar du e-Upen Vidar, deb er hjertelig velkommen. Vi sees den 1. mai.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra tiltak! Bilen min er ikke klar enda ... Jeg blir med neste gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synd, Martin. Bilen din er helt rå!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Bra tiltak! Bilen min er ikke klar enda ... Jeg blir med neste gang.

Blir vel aldri helt klar? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er lov å kjøre Leon og da @Martin Amlie... :D



Jeg tenker å stille med Quattro / Golf / 100 alt ettersom hva som er klart for hånden (dette blir litt stress).

Evt. blir det noe familielogistikk (barnesete) og Octavia. Men jeg stiller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott at du stiller Ola. Vi sees på lørdag!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

@Ola L Lereim voldsomt til mas da. Vet ikke enda. Jeg skal fremvise en nyimportert VW beslektet maskin for SVV 3 mai. Vil ha den klar. Har en Poletta jeg må få begynt på før glamping sesongen kommer for langt. Men skulle jeg ha ett hav av overskudd, evt ikke orker alt det andre, så kan det være at jeg dukker opp. I ett eller annet kjøretøy som passer for dagens vær/temperatur. Men jeg melder meg ikke på med lovnader om oppmøte ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenker tanken men har mye å gjøre hjemme. Så må få logistikken til å gå opp først.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.