problem diesel enhet/bremser låser seg. a6 c5. avsluttet.

Anbefalte innlegg

A6 c5 allroad 2,5tdi 2001.

sluttet plutselig å løfte seg på turtall her i høst etter litt kjøring på våt vei.. Ble plutselig bra igjenn etter en halv dag hvile. Nå i januar hadde jeg bil i bilvask å da ble den likens når jeg kjørte den ut av vask..starta inne i vasken, kjørte noen 100meter på lav turtall (ca 2000 uten at den gikk noe opp i turtall. (Som en nødmodus). Prøvde noen start å stopp på motor uten at det hjalp noe på turtall..Men så fikk jeg plutselig ikke start etter noen ganger stopp å start så nå starter den heller ikke... nå er det null livstegn. Blinket også på glødelampa både ved kjøring å nå på kinning. Litt frem å tilbake.

 
Fikk opp denne feilkode . Fikk opp opp noe annet før å, men husker ikke helt va det var.

Kommer opp denne kun nå på tenning å vagcom. Kommer igjenn å igjenn etter slett.

Glødelys blinker som oftest også på tenning.

starter ikke. Null reaksjon.

Screenshot_20220123-213600_Samsung Internet.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 blir å sende inn elektrodel på pumpa. Flere mener den er gåen,å det er eneste feilen e får opp. Må bare prøve det først nå. 

Leder inni pumpa knakk å når e tok av(tror det var da den knakk) så den må uansett repareres igjenn. Men det kunne dem gjøre på dieselgrossisten. 

Nå er det kun pumpe feilen som kommer. Den kommer igjenn med en gang etter sletting. 

 

Glødelamoe blinker også endel under kinning. Null respons fra den dagen den ikke start igjenn..

20220219_184712.jpg

20220219_184911.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satse på det ordner seg 😁

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Delen er Tilbake nå etter en stund ventetid å frem å tilbake. Så nå håper jeg virkelig bilen starter etter montering av ny reparert enhet å ny turtallsgiver på enhet. 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppe å går🙆‍♂️

20220622_151120_003.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Oppe å går🙆‍♂️

20220622_151120_003.jpgSå bra! Og fint at du poster det, så vi ser hva som var feil.

 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

 

:) ja, enig der!. Var hjernen på pumpa dom tok kvelden. Men nå er det avd problemer. Må prøve å få fikset så jeg kan ha den på eu. Kjekt å gå start, men selvfølgelig liten glede når den rett etter må på eu🤣 men hår iallefall nå å er fin å kjøre. 

 

Fikk denne koden!

 

Er en som mener det er enheten på abs som må byttes da han hadde samme problem med samme lys. Startet med at bremser legger seg på og vil ikke løstne før 1 time av. Men har holdt seg ok så lenge man ikke slettet koder.

 

 

 

Screenshot_20220726-160445_Facebook.jpg

20220726_203921.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt det liv igjen. 

Fikk du til abs'en? 

 

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Godt det liv igjen. 

Fikk du til abs'en? 

 

:)

Hei, jau! Går fint nå.. men nei desverre ikke enda. Står klar i påvente av å prøve å bytte hjernen på abs. Så får jeg evt sende den på eu så fort e får den i stand. Vært kjekt å fått den til, til vinteren.

 

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Artig at du fikk hjernen til pumpa fikset . Husker jeg vurderte det samme engang på en jeg hadde , men endte med å kjøpe en brukt pumpe fra et huggeri og fikk bilen igang igjen 👌.

kjedelig med ABS feil, men det er så mange sånne delebiler rundt om så den må det vel gå an å få tak i en bruka - bare så synd at folk skal ha gull for disse brukte delene sine 🤷🏼‍♂️🤷🏼‍♂️.. hadde jeg hatt en delebil stående hadde jeg solgt unna billig -bare fordi det hadde vært en glede å kunne hjelpe feks en som deg 😂👍. Men opplever at de aller fleste som har biler stående er ute etter å tjene mest mulig til og med på sære deler som det kanskje kun finnes en kjøper på i hele verden😅😅… og hvis han ikke kjøper den så blir den delen ødelagt og kasta til slutt ! Men men . Lykke til med bilen og ikke gi opp! Nesten i mål nå 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Ja var ganske godt å få den igang igjen. Men liten glede da eu kom rett etter den starta😆 så kom abs drittet opp før e fikk den på eu.  

 

Ja jeg fikk tips om at den bruker å være problem å siden det er mye lettere å bytte en hele pumpa satsa jeg på det. Men var litt av et helvette å få start på den igjen. Mulig fordi e var av med alle rørene mot dyser. Så har lufta ut noen 10 talls ladde batterier. Prøvd med mere bensin, løfta bilen opp bak osv. .men tilfeldigvis kom den en kveld jeg tilfeldig prøvde å kinne en runde.

 

Hehe, ja hender folk skal ha en del ja. Får se litt rundt om jeg finner på nett,noe med samme nummer. 

 

Greit nok å gi litt for en del men da er jo forventningene store for at det skal virke å. Ganske surt å gi nærmere 5000,glemt dem å lodde inn ny ledning så retur frem å tilbake..å så starter ikke bilen når hjernen er montert.😆😆.. mange ganger jeg nesten har gidd opp ja.

 

Er jo en grei bil, fin å rein inni. veldig god å kjøre. Alt ellers virker jo å funke som motor,luft,gir etc. Bytta lykter fremme, rep hjerne på pumpe, ny servostang. Nye drivledd, ny olje å bunnpanne på gir. Ny olje å filter etc. Føler det er verdt å satse videre på den. 🤔

 

Hatt noe problem med bremser som henger og løstne etter 1 time stillestans. Samt turtall som plutselig ikke vil gå over 2000ca ordna seg å etter stillstand en stund🤔 men går se mere på det etterhvert. 

 

Så nå står den klar parkert ute med trekk over. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man skal aldri gi opp👊
 

dette fikser du . Man må inn med vag com for å kode inn en ny ABS enhet . 
jeg har også tulla mye med å få start da jeg bytta diesel pumpa,

men trikset jeg brukte var å løsne alle mutterne på dyse røra, så kjinne til det siler diesel, fram å stramme alle sammen også kjapt kjinne da kom den 👍. Prøvde å sette lufttrykk i tankpåfyllinga også men det funka ikke. 
men kobla på en sånn hånd pumpe som man har på båtmotor tank for å suge diesel frem til pumpa først ! 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Man skal aldri gi opp👊
 

dette fikser du . Man må inn med vag com for å kode inn en ny ABS enhet . 
jeg har også tulla mye med å få start da jeg bytta diesel pumpa,

men trikset jeg brukte var å løsne alle mutterne på dyse røra, så kjinne til det siler diesel, fram å stramme alle sammen også kjapt kjinne da kom den 👍. Prøvde å sette lufttrykk i tankpåfyllinga også men det funka ikke. 
men kobla på en sånn hånd pumpe som man har på båtmotor tank for å suge diesel frem til pumpa først ! 

Holdt på flere måneder jeg å knota. Gjore alt det du nevner her også 🙂 kinna kansje ut batteriet 15-20 ganga.  Men her var problemet at det tok veldig lang tid før det kom noe diesel i det hele tatt. Men plutselig en dag så kom den plutselig. 

 

Var av med dyserør begge sider så var nok endel luft. Gikk reparert hjernen å nå funker den. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hoyhoy!

 

Åssen går det med gull vogna? Ble det liv og EU? :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

hoyhoy!

 

Åssen går det med gull vogna? Ble det liv og EU? :D

 

Joda, lader nå etter vinterdvale..

Starta å gikk som vanlig i går. Men har ikke rota meg til å bytte delen enda. Håper det blir snart nå som snøen smelter å tempen blir bedre. Golfen henger på bukken også for å bytte motorfeste å sensor bak, Så har vert litt tiltak å se på audien ute. Måtte av med skive å kalipper å løse demper for å få ut gammel sensor. Satt som f. Komme ut etterhvert i mindre deler.

 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er ny demontert. Bare å demontere den i bilen så får man se om det funker. 

 

16811363512917699225370824995852.jpg

16811363826106484767002575125371.jpg

16811365812156845679125059445740.jpg

16811366669444224637690072841081.jpg

16811367328274967227250766511254.jpg

16811367425792145269833867528668.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn blir det nå før bytte. Starter opp med feilkoder. For så at den blinkende runde i skjermen kommer 10-15 sekk etter oppstart.

 

Bytte blir om ikke så lenge forhåpentligvis. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå byttet enheten. Måtte desverre av med rør på toppen for å få den oop å komme til skruene. Den er nå byttet. Ingen feilkode på motor men på abs 03 er det fremdeles relay feil. 

 


1 Fault Found 00302 - ABS Solenoid Valve Relay (J106)
35-00 - -

 

Ikke kodet enda. Sett litt på YouTube men ikke blitt noe klokere enda. 

 

Har prøvd å slette koden men vil stadig komme igjen. Virker som lysene av å til forsvinner etter sletting men popper opp igjen litt etter start. 

 

Mulig jeg må lufte å kode for at det skal bli.  Får se mere på det i morgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet 2 sikringer. Vips så ble lysene borte. Holdt i ca 10 min då slo bremsene deg inn igjenn som har skjedd før. 

 

Får opp feil på sensor å relay. 

 

Får opp begge lysene igjenn men ikke blinkende brems i display. Sikringer et ikke gått igjen.

 

Har en ny feil nå. Bremsepressure.

 

Bremsene vil sikkert Øksnes etter noen timer*som før*

 

Mulig lysene er pga av det nå...

 

Hører å bremsene fremme skraper litt då mulig e må bytte skiver å klosser fremme 

 

 

 

 

20230503_152741.jpg

20230503_152942.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan se ut som det er g201 som er problemet nå.. lysene er somregel borte å kommer ikke lengre ved start. bare av å til ved bremsing/fremprovosering. nesten låst seg helt opp igjen. kjørte noen meter så skjedde det igjenn..

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.