Audi RS5, 2011 Rohana 20’’

Anbefalte innlegg

Hallais. Jeg håper på kjapp tilbakemelding på følgende spm. Jeg kjøpte ovennevnte bil for 2 mnd siden, vinterhjul står på original felg (19’’), sommer hjul står på Rohana RC10 20’’. Bilen er senket, og hittil synes jeg at den er på grensen lav til å kunne kjøres på vinter. Jeg har sett at front leppa/fanger + plast deksel mot bånnpanna har smelt nedi og sprukket litt, både her og der. Dette har jeg påregnet som potensiell utgift på sikt, så det er greit. Men, problemet mitt er sommerhjul. Om jeg nå, etter en nervøs periode gjennom vinteren, med å scanne underlaget/fartsdumper/hull i veien…skal sette på 20’’ som jeg vet skraper oppi hjulbuen…ja, da synes jeg det blir en smule slitsomt. Så, jeg har vel egentlig lagt ut Rohana felgene (20’’) på Finn. Men, så tenker jeg, hva ville dere gjort…? Jeg kunne jo bare heva bilen tilbake til original. Akkurat nå står jeg mellom å bytte nye Rohana og nye dekk mot brukte/lakka MTM 19’’ med nye Michelin. Please, please…kjappe svar trengs!!!

 

 

434F3FF9-7F58-42CD-AA15-BF601A96A671.jpeg

B4698574-9176-4D2B-9241-0CB7E331EEFE.jpeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min mening (som fersk 40-åring); original høyde. Da kan man kose seg med en flott motor/gir-kombinasjon, i stedet for å måtte se etter hull i veien hele tiden.

Om man da skal bytte ut felgene samtidig er jo en smakssak, men Rohana-hjulene kler kanskje bilen best sammen med senk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde de eksakte felgene på min A5 og hadde ingen problem med subbing og fortsatt en pen høyde med smalere skjermer en din bil. Jeg stemmer for å beholde 20" og justere det slik at det akkurat ikke subber. 

 

EDIT: Fant felgene dine på Finn. Ser du har 10x20 Et25. Med 255 dekk. Felgene jeg hadde på smalt karosseri var 11x20 et28 med 285/25x20. Er du skikker på at de subber? Du skal jo i teorien ha vesentlig bedre plass.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, begge to.. og tusen takk for innspill. Jeg er nå veldig nære å bytte inn Rohana’ene med noen gamle 19’’ MTM felger, og tenker jeg holder på å drite meg ut. Adrian, det du sier er altså at jeg må evt bare heve bilen så det ikke subber? Jeg har kjørt bilen nå i to måneder på vinterføre og jeg vet jeg har smelt nedi noen ganger. Jeg er pilot, og kjører også lastebil og alt dreier seg om å se langt fram. Her dreier det seg om å scanne det som er rett foran bilen. Det er veldig nytt for meg. Bilen er jo helt rå, men jeg schmekker nedi litt for ofte. Men, Adrian om du sier at jeg skal justere høyden, så tror jeg faen meg det er det jeg skal gjøre. Er litt amatør, serru. 😆 Sliter med å konkludere på sånt. Jeg må bare takke for innspill. Andreas, takk for rådet ditt. Tenker det er det eneste riktige. Jeg skal komme med oppdatering. Takk til begge.

Neste spm…hvor hever jeg bilen og tar en billig service? Bor i Hønefoss..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så enda litt på annonsen din, ser at 2 av felgene er 9" brede. Så det kan ikke være mulig at de felgene subber i ytterskjerm på en RS5 vel? Hvor lav er den? Har du høydejusterbart understell? Sleng inn et bilde.

 

Om du går fra 20" til 19" felg så vil du ikke få noe høyere bil, så da må du ev jusere den på understellet.

 

Du burde jo ha plass til 11 og 12 x 20 på din bil 🥳

 

For maks kjørekomfort så er det nok org høyde og dimensjoner du bør satse på, men pass på så du ikke setter på så smale felger at det ser rart ut. 

 

Jeg personlig hadde nok satt på bredere felger, men i motsetning til Andreas så er jo jeg bare 38 år ung 🤣

 

La ved bilder av min med 11x20 ET28 med 285/25x20 og senk med H&R høydejusterbart. Denne har smalere skjermer en din bil.

74.thumb.jpg.71be9426e9182b2c8ad2dd77b8c61186.jpg

61.thumb.jpg.99e248b304b35400211667bad3b8823a.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

38, ja…he, he..bare smågutt, du da. Jeg er 44. Oh wow. Så stor gutt. Ja, ja kunne sikkert banka deg på barneskolen, men er nok dessverre for meg motsatt nå, 😆. Ang felgene så er jeg svar skyldig…Jeg har ingen peiling på felger og skjønner mindre og mindre av alle spm jeg har mottatt. De er tydeligvis jævlig populære. Jeg har mottatt 30 mld på Finn på to dager. Og alle spør om ting jeg ikke har peiling på. Har i det minste tatt bilde av alle eikene, bakside for at man kan lese av det man trenger. Uansett, tilbake til sporet ditt…Bilen min er senka så disse dekka går innunder hjulbuen såvidt det er. Strax man svinger og kjører over en dump i veien, så subber det. Men, det er sommer (Rohanna). Vinter, original 19’’, så smeller det nedi ganske ofte. Såpass ofte at jeg har satt av penger til å bytte frontfanger/leppe og bånnpannedeksel. Jeg har kikket under og det ser ikke helt bra ut. Men, med alt det sagt, så vil jo 20’’ «heve» bilen med en halv tomme, eller? Så, bilen vil ikke smelle nedi så ofte, men evt subbe i hjulbuen. Altså, forrige eier advarte meg mot subbing, så grunnen til at jeg maser her er at føler jeg har nok problemer på vinterhjul…Forslag, tas imot med en stor takk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med mindre felger så har du høyere dekk, og omvent, så høyden på bilen skal bli lik.

 

Sjekk ev dimensjonene dine på dekkalkulkulator.com

Er det de originale RS5 felgene du har på vinter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har originale 19’’ på vinter og Rohanna 20’’ på sommer. Og senka bil. Og smeller nedi alt som er. Gruer meg til sommeren. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da hadde jeg smekka sommerdekk på originalfelgene og heva bilen. Tipper du får mest glede av bilen da 😃 Kanskje noen vil bytte ditt senkesett mot org-understell om du er heldig 👌

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk til alle for innspill. Jeg har konkludert. Beholder Rohanna’ene. De er rett og slett bare for fine til å kvitte seg med. Og de kler bilen. Må bare heve bilen. Har justerbart senkesett. Dette med subbing er kun noe forrige eier advarte meg mot. Men, på original 19’’ vinter med senk, så har jeg nådd grensen for hva jeg kan tåle. Skal jeg bare dra på litt uten å kjenne vei og forhold på forhånd, så smeller den nedi ett eller annet så ofte at jeg snart får grått hår. Helt utrolig irriterende. Den har jo en sykt digg V8’er med vanvittig lyd, så det er jo veldig gøy å dra ut et par gir. Men, da kan du ta deg faen på at det enten er litt ujevnheter i veibanen eller noe is-drit på veien som jeg smeller nedi. Høres ut som man har spinni ut av veibanen. Fått spm i etterkant om hva som skjedde. Vel, har enda et spm til dere godtfolk: Hvor kjøper man frontfanger/leppe/bunnpanne-plast til en grei penge? Og jeg har også tenkt på kanskje å hore opp kjerra med noe litt tøffere styling når det kommer til plast hele veien rundt. Har hatt et par Bmw’er tidligere å der var det jo bare å kjøpe M-Sport plastdeksler. Hva tenker dere? Denne RS’en er jo 2011, finnes det noe oppgradering stylingsmessig jeg kan vurdere når jeg likevel må skifte dette front greiene? Setter stor pris på tilbakemeldingene deres…Og Adrian, bilen din ser jo sinnsykt bra ut!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen. Skal jeg fortelle dere noe rart…? Jeg har ikke nevnt for noen, annet enn her inne at jeg lurer på å kjøpe frontfanger/leppe. Hva skjedde nettopp? Jo, Google fant ut at jeg trengte det, så jeg fikk tre annonser på fanger og leppe til RS5, T8…Er det rart man blir litt paranoid, he, he…😆 Det betyr inter mindre enn at denne siden/dette forumet selger personlig info videre, som i sin tur når google. Fra jeg skrev melding til jeg fikk annonsene gikk det ca en halvtime. 
 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok ikke denne siden selger info videre. Har nok mer med Cookies å gjøre, og at disse er lagret på din maskin. Det samme skjer på andre sider du er inne på. Er du inne på flyselskaper etc, og ser på flybilletter, så for du reklame ifra Google om Flybilletter. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.