Sesongstart 2022 – 1. mai «Drive out» sammen med MBE - Vårcruising

Anbefalte innlegg

God påske alle sammen!

Ruteplan for Vårcruising den 1. mai er endelig klar!

 

Vi samles på P-plassen til CC-drammen, ved ST1 under brua i Drammen klokken 11:30

 

Så kjører vi samlet nedover mot Svelvik kai, Vi stopper på fergeleiet, de som blir med første båt tar en is på Verket og de som ikke får blitt med på første tur tar en is på Svelvik kai.

 

Når alle er kommet over til Verket kjører vi langsomt igjennom verket, og opp bakkene mot Klokkarstua. Deretter går veien innover mot Sætre, og vi krysser fra Drammensfjorden til Oslofjorden.

 

Deretter følger vi fjorden mot Åros og videre opp til Sundby gård.

 

Her svinger vi inn Sundbyveien mot Ramton, og fortsetter langs Nærsnes mot Slemmestad.

 

I Slemmestad kjører vi mot Holmen og kjører langs vannet innover. Ved Holmensenteret kjører vi på E18.

 

På E18 kjører vi langsomt og lar hele feltet samles, mens vi langsomt slynger oss innover mot Fornebu.
Målet for turen er Sjøflyhavna og vi forventer å være her rundt 15:00 tiden.

 

Turen er 75,2Km lang, og inneholder en masse hyggelige scener.

 

11:30 Oppmøte ST1, ved CC-Drammen

11:45 Oppstilling til avreise, vi kjører kortesje.
Husk du har ansvar for bilen BAK deg, den skal du ikke kjøre fra. Du som ligger bak noen har også ansvar for å følge på den foran. Hold tett , unngå luker der andre kan komme inn og forstyrre kolonnen, og vær spesielt oppmerksom i kryss og rundkjøringer.

11:50 Avreise fra ST1 ved CC-Drammen, vi kjører mot øst på Tomtegata. Mot Hofsgaard gate. Vi kjører ut til Holmen, og over til Austadsiden, så fortsetter vi Bjørnstjerne Bjørnsonsgate til Rundtom. Her velger vi Fergeveien.

12:30 Vi ruller inn på fergeleiet i Svelvik. De første bilene kjører om bord på fergen og tar denne over. Resten tar fergen som går 13:00
13:45 Avreise fra Verket

14:00 Vi kjører ned bakkene til Sætre, og svinger inn på Nordre Sætrevei, retning mot Åros og Sundby gård.

Ca 14:13 Svinger vi til høyre ved Sundby gård, mot Nærsnes.

Ca 14:20 Passerer vi Ramton Camping.

Ca 14:30 Svinger vi inn på Slemmestadveien mot Holmen, ved Rortunet kjøpesenter.

Ca 14:45 Kjører vi inn på E-18 ved Holmensenteret. Vi kjører langsomt, slik at vi samler opp feltet om noen ikke har klart å følge  tett på.

Ca 14:55 Svinger vi av mot Fornebu.

Ca 15:10 Oppstilling på P-plassen ved Sjøflyhavna på Fornebu.

 

Kommer du? :D

 

SE I GOOGLE MAPS

image.thumb.png.769172a013fe643c6c5e18ebca8cd32a.png

IMG_0839.thumb.JPG.08600653ceacf139e97e924e994a238c.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klar som et egg!

 

egg.thumb.jpg.05733d0209d0fcd1de1754fddb9d64fc.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg også - gleder meg!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satser på tur! Mest sannsynlig kommer jeg dere i møte etter svelvik-ferga. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay, ferja mellom Svelvik-Verket er dessverre en vits, og står mer enn den går.

 

1083366598_Screenshot_20220429-0640092.thumb.png.ca068576302d66b34eec27f0f72dfa81.png

 

Veien fra Drammen ut til Svelvik er også et anleggsområdet uten like med masse gravearbeid og lysregulering.

 

Jeg vil anbefale på det sterkeste at turens startfase legges om via Hyggen og ut til Klokkarstua, på Kiwi der er det stor parkeringsplass, og det ligger bensinstasjon på andre siden av gaten som vi kan kjøpe is og läskedrick på eventuelt.

 

Screenshot_20220429-064455.thumb.png.6f6b93ed8e75cc714fa1c2e86541d12d.png

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi tar en prat om det på oppmøte plassen i dag. :) Flott at du følger med Thomas.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støtter @Thomas Toget Pedersen sitt innspill - fin landeveiskjøring langs vestsiden av Drammensfjorden og unngår masse krøll tydeligvis.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for en flott tur, meget vellykket vil jeg påstå : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble det endringer i tidsplanen? Stod spent og venta i Slemmestad 14:15-15:00 uten noen gromme biler i sikte 😬

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Ble det endringer i tidsplanen? Stod spent og venta i Slemmestad 14:15-15:00 uten noen gromme biler i sikte 😬

 

Hvor stod du? Vi kom jo via Nærsnes, husker ikke heeeeelt hva klokka var, men vi kjørte fra Klokkarstua 13:15 ca, og lå under fartsgrensen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Huh så rart. Jeg stod ved Rortunet og fulgte med på bilene som kom fra Nærsnes. Kanskje dere rakk å kjøre forbi før jeg stilte meg opp der.. Når ankom dere Fornebu?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi var på Sjøflyhavna ca kl.1430

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aaah riktig, da var jeg for sent ute ja. Får gjør et bedre forsøk neste gang 😁

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var en fin 80 med Zender hjul og en Coupé med Azev så jeg. : doggy :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk til alle som deltok. Takk for gode prater og takk for at dere kjørte pent.  Jeg mener det ble en flott og vellykket tur.  Mer detaljer og bilder fra turen kommer i Treffpunkt nr. 2-2022. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem rattet A2 egentlig? Er ikke veldig ofte de er sett i klubbsammenheng, og velger å tro ingen fra MB klubben hadde med. : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.