Hvor flaks går det ann å ha? (Utslitt registerreim)

Anbefalte innlegg

Bildet taler vel for seg selv : eek :

Kjøpte bilen nylig og tenkte jeg skulle skifte reg reim siden forrige eier ikke visste når den var utført.

Angrer ikke på det nei!

Er så lite igjen at jeg lett kunne dratt den av med handa. : faint :

mini-IMG_1724.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flaks at den ikke røyk på turen fra vestland til østland....

Får å bare ha det sagt, så "klandrer" jeg ingen for dette... Jeg visste at den kunne være dårlig :) Men hadde ikke trodd den var SÅ sliten : faint :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Apropo:) Hvor ofte skal de skiftes? Han jeg kjøpte av hadde skiftet etter det som står som intervaler men hva er intervalene på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

der hadde du flaks

lønner seg og skifte vann pumpa og strammehjulet når du først driver nedi der :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

der hadde du flaks

lønner seg og skifte vann pumpa og strammehjulet når du først driver nedi der :)

ja.. .tror flaks konton er tom nå :) skal seff bytte vannpumpe og strammehjul. og reg reim :)

Skrudde av reimhjulet i dag...

Hvor er det billig å handle nytt? Mekonomen er vel kanskje greit?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da jeg kjøpte regreim sett og vann pumpe til polon ble det biligest på møller

så kan nok lønne seg og sjekke der å de har blitt ganske bilige på slite deler

jeg bruker bare mokonomen eller møller når jeg kjøper deler service deler kjøper jeg på møller da de er biligest på det til polon

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knut-Erik:

Jeg mener intervallet på 3B skal være 120 000. Er ihvertfall det på S2 med 3B motor. Er det ikke samme som sitter i 200Q 2,2T 20V?

Thorvald:

Min erfaring med Mekonomen er at de stort sett ligger rett under orginal delene i pris. Jeg har spart mye på å handle hos Torshov Bilrek.

Magnus

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

100' / 5 år, hva som kommer først.. Men er enig med Magnus også, har sett 120'. Mekonomen har 'rimelig' reim, men pumpa er absolutt billigst på Møller pga. innbytte. (i hvertfall til AAN.) Tror jeg slapp med 412,-!

Kjøpte strammerhjul fra USA, Blauparts, tror jeg. Ca. 30% avslag selv med endel porto. (kjøpte mye annet samtidig.)

Sjekk om veiva svetter samtidig, simmeringen er et helvete å skifte, men er værre etter at reima er på igjen.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble til at jeg bestillte alt på møller. Fikk 15% rabatt, så da ble omtrent lik pris som mekonomen.

Det er det jo greit å bruke orginaldeler så lenge de ikke er så svindyre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Griseflaks kan du vel kalle det der ja: eek :

Hadde ikkje du kjøpt bilen så hadde eg vel sansynligvis ikkje sjekka reima før det smalt, og da bruker det være litt for seint : rolleyes

Bra den ikkje røyk midt oppå Hemsedalsfjellet, litt kaldt uten varmeapparat.

Sto fast der i snøstorm i 4 timer for noen år siden. Etter det har eg begynt å ta med varme klær når kjører over fjellet om vinteren;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sabla!! : eek : Enda bra noen har gullhår ialfall! :) Får vel nesten si grattis med den! :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sabla!! : eek : Enda bra noen har gullhår ialfall! :) Får vel nesten si grattis med den! :P

Takk :P

Med tanke på sånn jeg kjørte med bilen den ene dagen før jeg tok skiltene, så er det et under.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da er ny reg reim, pume og vendehjul montert... Deilig å vite at det er i orden ;)

Den gamle reima blir rammet inn og hengt opp i verkstedet til skrekk g advarsel :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Får slenge på en tilsvarende episode jeg da. Fruen hentet meg på jobb i dag, og jeg reagerte umiddelbart på noen uforklarlige og usystematiske raslelyder under panseret..

Fruen hadde hørt lyden, skrudd opp musikken og kjørt videre de 15 kilometerene til arbeidsplassen min. Jeg åpner opp panseret og lokaliserer lyden til området rundt registerreimen. Åpner dekselet, og joda... Strammehjulet har rett og slett splittet seg på midten.. Altså.. midten av hjulet var løsnet fra ytterkanten, slik at reimen fikk ca 2 cm mer "slakk" og hjulet gikk ikke rundt. Reimen har heldigvis tålt å bare skli over hjulet på ett vis.. Hjulet hadde for øvrig gått nok rundt til at der lå en god neve med plastspon spredd runt i området ved strammehjulet.

Og når man først skal ha flaksen med seg så gjør man det skikkelig.. Jeg jobber 40 meter fra audisenteret i Bergen, så det var bare å spasere bort, kjøpe nytt strammehjul, få tilkjørt nødvendig verktøy, og etter fem minutters arbeid var det tut og kjør..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja, man skal være heldig av og til :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Artig og hyggelig å lese om slik griseflaks.

Det første jeg gjør etter bilkjøp er å skifte registerrem, uansett når det sist var gjort. Man vet aldri hvem som har gjort jobben og når det var gjort sist.......

Vedr når det skal byttes. Kan nevne at det på Ford 1,8D kun er 60.000 km intervall og at de "ofte" ryker like over 60.000. Har selv kjøpt en slik som var havarert 66.000 etter skifte. På den motoren går remma rundt flere hjul enn på Audifemmer, men likevel. Derfor går jeg aldri over 80.000 på Audi.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.