Liten Sharif advarsel til "ufaglærte"

Anbefalte innlegg

Kom hjem glad og lykkelig over nye dekk/felger. Klarte la dem stå i et par dager før jeg bare måtte skifte, selv om det ikke var helt sommer. Av med de gamle og på med nye. Gutta sendte også med meg nye hjulbolter. Jeg skrudde fast og skulle snu bilen for å bytte på andre siden. Hmmm... Skal vi se... bilen i "D"... håndbrekket av..... hverken hus eller noen bil som stod foran bilen..jeg trykker på gassen ikke bremsen..... hmmm... bilen flytter seg ikke en 1/2mm...... oki..... Jekke opp bilen.... hjulet sitt BOM fast.... Jeg har egentlig veldig liten peil og visste ikke det faktisk gikk an å skru fast hjulet. Jeg så at boltene jeg hadde fått var 1cm lengre enn de gamle, men jeg tenkte at det var fordi de nye felgene var dypere eller noe sånt.... Men altså.. Til dere andre som heller ikke har veldig mye erfaring, pass på å ikke bruk for lange hjulbolter/få med riktige fra forhandler. Gutta på Sharif visste helt klart hvilken bil jeg har, og ga meg tydeligvis feil bolter. Forøvrig ingen skade på min bil, hadde jeg vært litt stressa og gitt bånn pinne kunne det kanskje gått verre. Jeg kom også til å tenke tilbake på da jeg var der oppe å handlet hjulene. Mens jeg stod i kø, ble det montert noen felger på en Mercedes. Gutten rygga ut og ble stående 30 meter utenfor garasjen. Når jeg skulle dra holdt dem på å jekke opp bilen der ute på plassen og det hadde sikkert skjedd det samme med dem, at de hadde brukt feil hjulbolter og sjåfør eller andre merket ulyder fra hjulene.

 

Dette kan sikkert skje hos hvilken som helst dekkforhandler, men litt sprøtt at jeg opplevde det ved to anledninger hos samme...

 

Ellers veldig fornøyd. Handlet dekk på 10 minutter til veldig bra pris. Snakket til og med på telefon med dem to ganger før jeg var der oppe.

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og et lite tips til...: Sjekk lufttrykket i dekka før du kjører... Kjøpte nye 18" dekk og de la det på felg og når jeg kom hjemmat sjekka jeg lufttrykket for moro skyld... jada... 65 psi i et, 40psi i det andre, 45 i det tredje og ca 50 i det siste... Kanskje på tide med briller for dekk-gutta der... :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe Sjekket mine jeg også før bruk. Var faktisk ganske likt rundt hele. Går nok fort i svingene der oppe av og til. Men så lenge det ikke er verre ting så går det jo greit. Man legger jo litt opp til det selv. Handler man billig så må det jo spares på noe, f.eks service. Men ikke tro meg feil, tingene man kjøper skal jo være i orden og sikkert å kjøre på!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De sparer jo inn på alt som er da... Hadde kjøpt splitter nye 18" felger som de la dekk på og var ganske nervøs når de omtrent kasta felgene videre... :) men gikk greit selv om lufttrykket var en smule for høyt... :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dekktrykket var meget høy når jeg handlet der i fjor, men big deal da..... det fikser man selv uansett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De mistet den ene felgkoppen min, da sa jeg ifra, jeg gidder ikke kjøpe nye, herpede ting!! jeg fikk bolter av sjefsSharifen da, samt sentreringsringer, det virket som om han hadde litt mer peil enn de andre der ja!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg var veldig fornøyd, fikk lagt om dekkene der og alt var perfekt... dro å sjekka dekktrykket etterpå å det var likt hele veien rundt..... som jeg har sagt tidligere, kjøper man billig kan man ikke klage....... (man skal jo klage visst det er ting som ikke er riktig, men jeg synes at visst man skal ha alt plettfritt må man betalt ekstra) ikke kostpris.... RETT MEG VISST JEG TAR FEIL.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av arve egeberg

jeg var veldig fornøyd, fikk lagt om dekkene der og alt var perfekt... dro å sjekka dekktrykket etterpå å det var likt hele veien rundt..... som jeg har sagt tidligere, kjøper man billig kan man ikke klage....... (man skal jo klage visst det er ting som ikke er riktig, men jeg synes at visst man skal ha alt plettfritt må man betalt ekstra) ikke kostpris.... RETT MEG VISST JEG TAR FEIL.....

 

Enig med deg der... Er bra vi har en såpass billig dekkbutikk her.. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg betaler ikke fullpris for skrapete og hakkete senterkopper på de sprett nye felgene mine! Fordi en "hasten" mann ødelegger dem, der går grensa... Om det er sånn det blir av å selge ting billig, lar jeg det heller være, så jeg sa ifra, og fikk ny-Bom basta med det! Der ble du rettet Morten!!! :) :) :)

 

For han byttet senterkoppen, og jeg ER veldig fornøyd ellers!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

rettet ? Helt enig med deg. Personlig synes jeg det er greit at dem ikke fokuserer på høyest mulig service. Som noen skrev så klarer jo de fleste å sjekke dekktrykket selv, og passe på at man ikke bruker for lange hjulbolter... (de fleste). Men selvfølgelig skal det man kjøper være i orden. Selvfølgelig ingen riper og det følger med i "pakken", riktige senterkopper etc, skal selvfølgelig være med uansett :)

 

Bra vi er fornøyde da. Tross alt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av arve egeberg

jeg var veldig fornøyd, fikk lagt om dekkene der og alt var perfekt... dro å sjekka dekktrykket etterpå å det var likt hele veien rundt..... som jeg har sagt tidligere, kjøper man billig kan man ikke klage....... (man skal jo klage visst det er ting som ikke er riktig, men jeg synes at visst man skal ha alt plettfritt må man betalt ekstra) ikke kostpris.... RETT MEG VISST JEG TAR FEIL.....

 

RETTET ;)

 

Jeg måtte bare ut med noen følelser her vet du :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.