Anbefalte innlegg

Eg har fått i noen gamle alufelger til poloen til madammen, men klarlakken er flasset avenkelte plasser og felgene har begynt å eire litt.

Så eg tenkte eg sku glassblåse dei, og det eg lurer på, er om det er nok å bare ha klarlakk på eller om eg må lakke dei med "aluminiums-lakk" eller lignende først?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bør etter glassblåsing sprøyte de med ett lag med ets grunning (syre eller epoxy grunning),før eventuell lakk eller grunning.

Vanlig lakk vil ikke feste seg på rent stål og vil flasse av rimelig kjapt.

Man får helt sikkert kjøpt slik ets-grunning på spray boks hvis man spør,men anbefaler å eventuellt bruke ett lakkverksted som driver med sånnt for å få best resultat.

Men hvis man er ut etter ett rimelig alternativ ville jeg høre med en lakkforhandler om en slik grunning på boks og derretter lakkert de med aluminiums grå spray boks,må sikkert ha på ett lag med klarlakk uten på det igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.