Anbefalte innlegg

Skal ha sommerdekk, 225/40-18. Forslag og synspunkter på hva jeg bør kjøpe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lest mye dekktester i det siste, da jeg akuratt har kjøpt meg 245/40-17 dekk.

 

I alle testene jeg har sett er det to dekk som deler seieren, og det er Continental sportcontact 2 og Pirelli PZero Nero.

 

Valget mitt falt på sportcontact 2 da de var helt klart best på bremsing på våt og på vannplaning. Pirelli var bedre bane både på vått og tørt, mens Conti var best på rullemotstand og støy.

 

Man må jo velge dekk etter hvilke egenskaper en setter høyest og pris selvfølgelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

falken fk450 er meget bra..

 

sitter meget godt på veien og funker meget bra på vått føre

de er sjelden med i testene jeg har sett men hadde de på A3'n jeg hadde før..tålte 2 turer til vålerbanen og 3 sesonger med min (harde) kjøring og enda var det mønster igjen da jeg solgte bilen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har Continental sportcontact 225/40-18 og er kjempefornøyd og er absolutt å anbefale.

 

Dem sporer ikke så ille og det er heller ikke noe støy fra dem.

 

Kjøpt dem hos Nordlie Auto Moss

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

conti sportcontact er råe dekk, finner ikke dekk som er mer konfortabel og støysvake! men de er desverre dyr iforhold til og kjøpe falken 451 eller 540 hos shariff eller wheelie

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I følge Auto Motor und sport(Tysk utgave) kom Pirelli PZero og Dunlop SP Sportmax best ut i test. Dunlop fikk 2 poeng mindre.

Pirelli var så og si best på alle underlag.

Dunlop, som jeg selv valgte fikk litt minus pga det hadde 6 cm lenger bremselengde enn Pirelli som var vinneren.

Dunlop har brukt sine hemmligheter fra baneracing i den nye dekken.

Jeg er selvkjempe fornøyd med Dunlop, og anbefaler det.

Men det kan hende at f.eks Continental ikke passer til akkurat bilen din. Hvilke dekk som er best på hva kommer ann helt på hvordan bil man har.

Er ikke sikkert Pirelli hadde kommet best ut om de hadde væet testet på en Fiat Uno.:-)

Et lite pluss, som jeg fant ut etter at dekkene var kjøpt var at akkurat min A6 var utstyrt med Dunlop Sp200 original fra fabrikk. :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare for og ha sagt det, Falken kom ut midt på treet i dekk testen til Auto Motor und Sport.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har sp9000 på bilen nå, 225/50-16, og er kjempefornøyd med de. Tror nok muligens det blir det på meg igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Tommy Thøgersen

Jeg har sp9000 på bilen nå, 225/50-16, og er kjempefornøyd med de. Tror nok muligens det blir det på meg igjen.

 

Jepp! Har god erfaring med Sp9000 på S4 eg også. Kan anbefalles!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Tommy Thøgersen

Jeg har sp9000 på bilen nå, 225/50-16, og er kjempefornøyd med de. Tror nok muligens det blir det på meg igjen.

 

Jepp! Har god erfaring med Sp9000 på S4 eg også. Dette i 225/40-18 profil. Kan anbefalles!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan anbefale Yokohama AVS Sport. Meget bra , lite sporing og gode dreneringsegenskaper. Kjører selv 245/40-17

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når blir jeg vel halshugget for å ha kjøpt "jalladekk", men kjøpte nye foran for 3 uker siden, og da ble det et merke som heter Nankang på meg.

 

Ikke sett noen tester av dem, så kvaliteten vet jeg ikke noe om... Dekkforhandler anbefalte meg faktisk disse foran dyrere dekk så lenge jeg ikke skulle bedrive ekstremkjøring... Så til vanlig landevegskjøring gjør dem nok jobben..

 

Noen som har lest dekktest med disse dekkene forresten??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde Nankang på A4'n min...225/40/18...De fungerte veldi bra...

Så lenge man ikke skal bedrive racing i 200km/t på vått føre...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøre Nankang på Corren nuh. No problem!

 

Hadde sp9000 på 200'en i omtrent 14dager. Sporet, hylte veldig i svingene, masse støy. Likte de ikke i det hele tatt. Da syntes jeg Nokian Nrz dekkene var bedre..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er også fornøyd med disse dekkene så langt...

 

Mindre støy enn i Falken-dekkene jeg hadde tidligere, og de sporer heller ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Billig dekk er som regel fjorårets bestselger til et kjent dekkmerke. Så det er ikke noe dårlig dekk selvomde er billig. De har bare ikke årets finnesser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har SP9000 selv. Har ikke hørt noe hollywood-lyd eller noe fra dem ennå, men det sporer allikevel en del.

 

På S4'en hadde jeg noen gamle Uniroyal som var aldeles utmerket. Ingen sporing, lite støy og godt grep.

 

Uansett tror jeg man blir fornøyd hvis man velger noe fra de store og anerkjente, men brede lavprofildekk er nok uansett utsatt for litt slike problemer. En kamerat har en S4 med "standarddimensjonen" 225/50-16 og det fungerer faktisk helt perfekt. Ingen sporing eller støy å snakke om, og så ser det helt OK ut også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte meg akkurat noen felger i 225/40R18 av merket Nokian NRZi, seff hos Sharif... Synes de fungerer utmerket, ikke sporer de nevneverdig heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Visste ikke Nokian lagde felger, Øyvind!

De er vel rimelig harde, tenker jeg? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte Federal 245/40-18, positivt overrasket over retningsstablilitet og støy. Skal få prøvd seg på våler i helga, så får vi se hva dommen er.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spangen;

skal det ikke være 205 dekk i 16" ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Arne Waadeland

Jeg kan anbefale Yokohama AVS Sport. Meget bra , lite sporing og gode dreneringsegenskaper. Kjører selv 245/40-17

 

 

:tilber:

 

Bruker de her jeg oxo. 235.35.19. Veldig fornøyd. :)

 

Og Yokohoma A0048(?tror de var det de heter) til sportslig kjøring. :D

Litt myke til vanlig kjøring men desto morsommere. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Ola L Lereim

Spangen;

skal det ikke være 205 dekk i 16" ??

 

S4 er originallevert med både 15", 16" og 17" med hhv. 215/60-15, 225/50-16 og 245/40-17..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Johan Heide

Kjøpte Federal 245/40-18, positivt overrasket over retningsstablilitet og støy. Skal få prøvd seg på våler i helga, så får vi se hva dommen er.

 

Har Federal 225/40-18 på A3'en. De går på trefje sesongen nå (!) Er veldig fornøyd med de. Noe dekkstøy er det, men det er vel ikke annet å vente.. Begynner å merke at det er på tide å bytte ut gammel gummi også. Vannplaningsegenskapene er merkbart dårligere i år enn i fjor, men det er fortsatt ikke noe stort problem

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Bjørn Eirik Ødegård

Visste ikke Nokian lagde felger, Øyvind!

De er vel rimelig harde, tenker jeg? :P

 

 

...

Du skal nå pirke på alt også du da, du vet jo meget godt at jeg kjører på orginale A8-felger. De er nemlig ikke så harde... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.