Felger og dekk hos Biltilsynet

Anbefalte innlegg

Er Biltilsynet vanskelige når det gjelder godkjenning av dekk og felger? Jeg vet at dette kan variere fra stasjon til stasjon. Det gjelder en 1995 modell Golf med 17" felger. Jeg har noe hidden på felgene, men ingen papirer på dem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bredde, innpress og bredde + profil på dekket har også en del og si...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er Biltilsynet vanskelige når det gjelder godkjenning av dekk og felger? Jeg vet at dette kan variere fra stasjon til stasjon. Det gjelder en 1995 modell Golf med 17" felger. Jeg har noe hidden på felgene, men ingen papirer på dem.

 

Hei! Jeg var på biltilsynet og skulle godkjenne 18" felger på golf4... Det jeg trengte der var dokumentasjon på at DE felga passet til DEN type bil... Det holdt med katalogen der felga var bestilt fra fordi der stod det masse info, impress osv.... De kan være litt kjipe men det burde vel gå bra om du treffer på den riktige kontrolløren... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er Biltilsynet vanskelige når det gjelder godkjenning av dekk og felger? Jeg vet at dette kan variere fra stasjon til stasjon. Det gjelder en 1995 modell Golf med 17" felger. Jeg har noe hidden på felgene, men ingen papirer på dem.

 

 

Du må egentlig ha TUV på felgene hvis 17" felgene har ført til mer enn 15mm endret sporvidde, dvs kun 7,5mm lavere ET pr felg enn originalt. Det er ganske sjelden styling-felger har så høy ET til Golf... Så hvis Biltilsynet følger reglene slavisk, skriver de ikke inn felgene dine i vognkortet og du må vise bilen på nytt... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må egentlig ha TUV på felgene hvis 17" felgene har ført til mer enn 15mm endret sporvidde, dvs kun 7,5mm lavere ET pr felg enn originalt. Det er ganske sjelden styling-felger har så høy ET til Golf... Så hvis Biltilsynet følger reglene slavisk, skriver de ikke inn felgene dine i vognkortet og du må vise bilen på nytt... :)

 

Litt utenfor temaet her men har du fått godkjent felga dine? Vært litt moro å hatt "godkjent med 20" i vognkortet... :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt utenfor temaet her men har du fått godkjent felga dine? Vært litt moro å hatt "godkjent med 20" i vognkortet... :D

 

Nei, har ikke TUV-papirer på felgene, så blir litt slit og vet heller ikke om det er TUV på disse hjulene til Passat, tviler egentlig sterkt på det pga bakfelgens bredde og load-indexen på dekkene... Men siden jeg bare har 225 dekk så håper jeg å slippe å vise bilen med disse felgene. Men hvis jeg må, så har jeg noe annet på lur... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet hvem som forhandler toora her i norge?? må skaffe litt mer info om felga mine før jeg drar på biltilsynet:)

 

og er det noen som har prøvd å godskjenne 4-punktseler? for de om et par uker, så da tenkte jeg å få de godskjent så jeg kunne bruke de i stedet for vanlig sele:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet hvem som forhandler toora her i norge?? må skaffe litt mer info om felga mine før jeg drar på biltilsynet:)

 

og er det noen som har prøvd å godskjenne 4-punktseler? for de om et par uker, så da tenkte jeg å få de godskjent så jeg kunne bruke de i stedet for vanlig sele:)

 

Sharifs dekksenter har i hvertfall en Toora T950 (tror jeg den heter...) felg hengende på veggen, så han kan sikkert skaffe litt info eller henvise deg til importøren...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet hvem som forhandler toora her i norge?? må skaffe litt mer info om felga mine før jeg drar på biltilsynet:)

 

og er det noen som har prøvd å godskjenne 4-punktseler? for de om et par uker, så da tenkte jeg å få de godskjent så jeg kunne bruke de i stedet for vanlig sele:)

 

Prøv bilprodukter på skårer(lørenskog). Tlf dit er: 22 30 25 09

De mener jeg ihvertfall har forhandlet toora. Eller så vet jeg felg. imopor i strømmen har noe.Tlf dit er: 64 83 14 00

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.