Noen som har erfaring med Ultra Sport dekk?

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med Ultra Sport dekk?

 

Wheelie er forhandler av disse dekkene og de har jo en fin pris!

 

Utdrag fra prisliste :

 

45 profil

 

205/45r16 NS - 2 V 650

215/45r17 NS - 1 V 795

225/45r17 NS - 1 V 795

225/45r17 NS - 2 W 895

235/45r17 NS - 1 V 895

 

40 profil

 

205/40r17 NS - 1 V 750

215/40r17 NS - 1 V 750

235/40r17 NS - 1 V 895

255/40r17 NS - 1 V 1 050

225/40r18 NS - 2 W 995

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer også på ultra sportene.

Skal ha 205/45r16, og til 650.- er det ganske billig!

Hvilke egenskaper har disse dekkene, rullemotstand, grep på våt/tørt og støy?

Anybody?

 

Interdekk selger Tyfoon Successor og Master - Steel Prosport til gi bort pris! Får man enkelt og greit hva man betaler for eller?

 

Bruker idag Goodyear F1, de bråker mye, men ellers ok!

 

Ikke meningen å kuppe tråden din Jon Arne:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurte på det samme, men jeg endte opp hos sharif`en pga beliggenhet. Kjøpte Nokian NRY (235/35-19)...er ikke superfornøyd akkurat, nesten som bilen "ruller" litt på gummien før dekkene tar ordentlig. Hadde Goodyear F1 før, og hadde mye bedre kontakt med underlaget med disse. Er dette bare pga at dekkene er nye, eller er det dekkene som er dårligere? : confused :(Hadde kommet endel cord til syne på innekant av det ene gamle dekket....spooky)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dekkene vil være litt glattere i starten enn etter litt bruk. Overflaten er som regel ganske glatt, og når den er slitt av vil man få optimalt grep. Derfor skal man kjøre deretter de første milene. La på nye dekk i morges, og etter et par mil merker jeg allerede forskjell ved bremsing og aks.

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Kristoffer Evjen

Lurte på det samme, men jeg endte opp hos sharif`en pga beliggenhet. Kjøpte Nokian NRY (235/35-19)...er ikke superfornøyd akkurat, nesten som bilen "ruller" litt på gummien før dekkene tar ordentlig. Hadde Goodyear F1 før, og hadde mye bedre kontakt med underlaget med disse. Er dette bare pga at dekkene er nye, eller er det dekkene som er dårligere? : confused :(Hadde kommet endel cord til syne på innekant av det ene gamle dekket....spooky)

 

Samme dekk, samme erfaring! Kjørte en hel sommer før jeg følte at hekken på min A4 Tdi Avant "satt" seg. Følelsen kunne sammenliknes med dårlige dempere bak, enda jeg hadde flunka nytt komplett senkesett Koni/Eibach.

 

Men som sagt, det ble bedre - MYE bedre!

 

Mvh

KMR

Oslo

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har erfaring med Tyfoon dekk da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte 4 stk Toyo Toyo Proxes T1-S for for 1000,- dekket hos Interdekk, og det var billigere enn Sharif's pris. Dekkene er både DOT og E merket, det samme som Sharif's reklamerer med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.