18" eller 19" på passat??

Anbefalte innlegg

Hva skal jeg velge? skal ha på noen nye felger på passat`n til fruen og da lurer jeg på om det blir 18" eller 19".

Hva syntes dere?? bilen er bare senket 40 mm og blir det da for stort med 19", vil den se ut som en terreng bil.

Noen som har bilde av en med 40 senking og 19"?

 

Hvordan er kjørekomforten på 19" kontra 18"?

 

 

Håper dere har noen svar..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kombinasjonen store hjul og konebil er ikke helt enkel, vel... Glad jeg slipper å ta det valget, egentlig. (Selv lar jeg hvertfall ingen kvinnfolk ratte bilen min med 19")

 

Utseendemessig på Passaten din ville jeg valgt 19". Blir fint det, selv med 40mm senking. De fleste som har 19" har jo sjelden mer enn 40mm senk (noen med 60mm da..), bare de færreste av oss som investerer i justerbart..

 

Men om jeg skulle skodd en konebil hadde jeg nok helst kjøpt 18". Med 18" og senket bil, får du fortsatt en stilig passat og som er litt mer kjørtbar og holdbar enn en konebil med 19" Med 19" får du sannsynligvis 35-profil på dekkene og det bør helst ikke kjøres i kanter og dumper uten at man har en skikkelig god grunn til det - noe kvinnfolk sikkert finner!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samboeren sin bil med 19":

 

attachment.php?s=&postid=6040

 

Kjørecomforten er like bra/dårlig med 18" og 19" er min erfaring. Jeg hadde absolutt kjøpt 19", om ikke 20" ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg foretok akkurat samme vurderingen for noen uker siden...

 

Jeg bestemte meg for å se etter 18" litt hovedsaklig pga dekkprofilen.

 

MEn... er penere med 19 eller 20"

 

 

 

Jan D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Tord Askvig

Samboeren sin bil med 19":

 

attachment.php?s=&postid=6040

 

Kjørecomforten er like bra/dårlig med 18" og 19" er min erfaring. Jeg hadde absolutt kjøpt 19", om ikke 20" ;)

 

 

Hvor mye er bilen din senket Tord??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Erik Ibenholt

Kombinasjonen store hjul og konebil er ikke helt enkel, vel... Glad jeg slipper å ta det valget, egentlig. (Selv lar jeg hvertfall ingen kvinnfolk ratte bilen min med 19")

 

Utseendemessig på Passaten din ville jeg valgt 19". Blir fint det, selv med 40mm senking. De fleste som har 19" har jo sjelden mer enn 40mm senk (noen med 60mm da..), bare de færreste av oss som investerer i justerbart..

 

Men om jeg skulle skodd en konebil hadde jeg nok helst kjøpt 18". Med 18" og senket bil, får du fortsatt en stilig passat og som er litt mer kjørtbar og holdbar enn en konebil med 19" Med 19" får du sannsynligvis 35-profil på dekkene og det bør helst ikke kjøres i kanter og dumper uten at man har en skikkelig god grunn til det - noe kvinnfolk sikkert finner!

 

Hehe... Skjønner godt hva du mener... men det er ikke bilen min.. det er bilen hennes og hun som bruker den.. så lenge jeg ikke får gjøre som jeg vil med den bilen så får hun bestemme selv.. da gidder jeg ikke å legge meg opp i det.. hehe.

 

Men hun er gudskjelov veldig våken når det gjelder bilkjøring... Hun tar vare på det og er forsiktig..

 

Har egentlig litt planer om justerbart etterhvert på den og.. men det var det med penga da... får se etterhvert..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hadde ikke valgt noe større enn 18"/40. Kjøpte nye felger og senka nå i vår og merker stoor forskjell på komfort!!! (fra 16" og usenket). Ikke det at det plager meg, bilen skal jo se grei ut også. På ujven vei fartsdumper, brostein, er alt godt merkbart hardere og meker jeg kjører mye saktere på slikt underlag for at det ikke skal riste for mye.... min mening :)

 

(18"/225/40 Eibach -30mm)

 

Bilde 1

Bilde 2

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Morten Karlstad

jeg hadde ikke valgt noe større enn 18"/40. Kjøpte nye felger og senka nå i vår og merker stoor forskjell på komfort!!! (fra 16" og usenket). Ikke det at det plager meg, bilen skal jo se grei ut også. På ujven vei fartsdumper, brostein, er alt godt merkbart hardere og meker jeg kjører mye saktere på slikt underlag for at det ikke skal riste for mye.... Som sagt, min oppfatning :)

 

(18"/225/40 Eibach -30mm)

QUOTE]

 

AKKURAT det oppsettet jeg kom frem til også... har bare ikke fått fingne ut og kjøp hjula ennå men 30 min Eibach er innkjøpt!

 

Så du er fornøyd altså? Det så iallefall pent ut!

 

Jan D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Jan Døvik
Opprinnelig postet av Morten Karlstad

jeg hadde ikke valgt noe større enn 18"/40. Kjøpte nye felger og senka nå i vår og merker stoor forskjell på komfort!!! (fra 16" og usenket). Ikke det at det plager meg, bilen skal jo se grei ut også. På ujven vei fartsdumper, brostein, er alt godt merkbart hardere og meker jeg kjører mye saktere på slikt underlag for at det ikke skal riste for mye.... Som sagt, min oppfatning :)

 

(18"/225/40 Eibach -30mm)

QUOTE]

 

AKKURAT det oppsettet jeg kom frem til også... har bare ikke fått fingne ut og kjøp hjula ennå men 30 min Eibach er innkjøpt!

 

Så du er fornøyd altså? Det så iallefall pent ut!

 

Jan D

 

Er meget fornøyd, både med utseende og komforten. Visste jo at det kom til å bli hardere. Men synes 30mm holder før man kjapt nærmer seg "harry"-grensen (igjen, min mening). Ligner i hvert fall veldig på den senking man får med orginalt sportsunderstell til A4 etc. (som er 20mm tror jeg) Bilen ligger også godt merkbart bedre på veien i svinger, helt nede i 70km/t. Dekkene sporer jo også litt mer enn standard 205.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Morten Karlstad

Dekkene sporer jo også litt mer enn standard 205.

 

Litt må man lide for skjønnheten..... Bare spør damene... :-)

 

 

Takk for info.

 

 

Jan D.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle dere som sier max 18 pga komfort.... har dere grunnlag for å si dette eller er det kun synsing?

 

Jeg har hatt 16", 18" og 19" og forskjellen mellom 18 og 19 er ganske minimal... men fra 16" til 18" er det stor forskjell. Det samme blir sagt når det gjelder 20", forskjellen fra 19" er mikroskopisk... så det å velge 18" framfor 19 eller 20 pga komfort synes jeg bare er tull. Men dersom argumentet er pga fortauskanter, pris og slikt så er det greit...

 

Jeg har kun FK fjærer som senker 35/40, men lurer litt om det var feil fjærer i eska, bilen er ihvertfall endel lavere enn en kammeat sin med Eibach 30 mm. Og det er jeg veldig glad for, for jeg synes Eibach 30 mm er alt for høyt (mitt også er for høyt for den del...), men som det blir sagt lenger oppe, det er jo smakssak ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke kjørt 19", men litt hardere må det jo være, om minimal. Poenget er at jeg personlig i hvert fall ikke ville hatt det noe som helst hardere :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da blei det 19"... og angrer ikke så langt... trodde faktisk den skulle bli mer stiv og stumpete med 19" men ble faktisk overrasket hvor"mjuk" den fortsatt er..og fruen er storfornøyd... hun ble ihvertfall veldig overrasket og er glad hun valgte 19"..

 

Så hun fikk en litt annen mening når hun hadde prøvd det.. Hun skulle ihvertfall ikke ha større enn 18" pga. kjørekomfort og greier.. så hun er ett bevis på at man skal prøve før man er helt sikker på hva man vil.....

 

Så 19" og 40 senking fungerer helt ypperlig til bruks bil... må bare senke litt til foran for det er litt stor avstand foran enn bak..

 

Skal legg inn noen bilder av før og etter. men dem er for store så jeg får se om jeg klarer å få dem litt mindre størrelse så dem blir godkjente her.

Hvordan legger man inn flere bilder på samme innlegget??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: ja : Bra du tok til fornuft å kjøpte 19".....

 

18" er for lite på en stor bil som Passaten, case closed ;)

 

For å legge inn flere bilder i samme post må du først overføre bildene til en webserver ett eller annet sted. Dersom du kun skal legge til som vedlegg er det max med ett bilde pr post.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg kan takke deg for at det ble 19.. hu leste hva du skrev og da tok hun sjansen på det...

 

og det er ikke tvil. Hvis man lurer på 18 eller 19 så blir det helt klart 19.. syntes det var egentlig veldig behagelig til å være såpass stort.. Helst ville jeg jo ha 20 jeg da men.... der var det visst stopp.. blir jo litt dyrere og da.. Men det blir helt klart 20 på caravella til neste år..

 

Ble bare noen billige 19" da. rial felger 12950,- med falken 235/35-19 er jo ikke så ille da..

 

Må se om jeg får til disse bildene.. tok noen før og etter.. men dem ble altfor store.. dem ble på 1.74 mb og 1.36 mb... må vel gå ann å få gjort noe med det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Frode Kristoffersen

Ja jeg kan takke deg for at det ble 19.. hu leste hva du skrev og da tok hun sjansen på det...

 

og det er ikke tvil. Hvis man lurer på 18 eller 19 så blir det helt klart 19.. syntes det var egentlig veldig behagelig til å være såpass stort.. Helst ville jeg jo ha 20 jeg da men.... der var det visst stopp.. blir jo litt dyrere og da.. Men det blir helt klart 20 på caravella til neste år..

 

Ble bare noen billige 19" da. rial felger 12950,- med falken 235/35-19 er jo ikke så ille da..

 

Må se om jeg får til disse bildene.. tok noen før og etter.. men dem ble altfor store.. dem ble på 1.74 mb og 1.36 mb... må vel gå ann å få gjort noe med det?

 

Jaja Frode, trudde det var caravella som telte jeg. hehe

Legg ut et bilde da, så vi får se hvordan det ble.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Frode Kristoffersen

Ja jeg kan takke deg for at det ble 19.. hu leste hva du skrev og da tok hun sjansen på det...

 

og det er ikke tvil. Hvis man lurer på 18 eller 19 så blir det helt klart 19.. syntes det var egentlig veldig behagelig til å være såpass stort.. Helst ville jeg jo ha 20 jeg da men.... der var det visst stopp.. blir jo litt dyrere og da.. Men det blir helt klart 20 på caravella til neste år..

 

Ble bare noen billige 19" da. rial felger 12950,- med falken 235/35-19 er jo ikke så ille da..

 

Må se om jeg får til disse bildene.. tok noen før og etter.. men dem ble altfor store.. dem ble på 1.74 mb og 1.36 mb... må vel gå ann å få gjort noe med det?

 

Jaja Frode, trudde det var caravella som telte jeg. hehe

Legg ut et bilde da, så vi får se hvordan det ble.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er den som teller for meg... men nå var det Monica som handlet..... har bilde med det er altfor stort.. er ikke helt sikker på hvordan jeg skal få ned størrelsen på den

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er den som teller for meg... men nå var det Monica som handlet..... har bilde med det er altfor stort.. er ikke helt sikker på hvordan jeg skal få ned størrelsen på den

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde også helt klart gått for 19", så jeg tror dere har gjort et godt valg. : ja :

 

Bildene må åpnes i et bildebehandligsprogram og endre oppløsningen til under 800x600 og 100kb..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde også helt klart gått for 19", så jeg tror dere har gjort et godt valg. : ja :

 

Bildene må åpnes i et bildebehandligsprogram og endre oppløsningen til under 800x600 og 100kb..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det..

Blei bra med 19". fungerer helt perfekt.. eneste er at det er noen billig felger så dem er ikke akkurat spes. da. og så må det senkes litt til foran.. men det er jo tross alt en konebil da...

 

Takk for tipset ang. størrelsen.. skal prøve..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det..

Blei bra med 19". fungerer helt perfekt.. eneste er at det er noen billig felger så dem er ikke akkurat spes. da. og så må det senkes litt til foran.. men det er jo tross alt en konebil da...

 

Takk for tipset ang. størrelsen.. skal prøve..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøver med ett par bilder nå..

 

Før:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøver med ett par bilder nå..

 

Før:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.