Hva brukere dere innvendig på Dash??

Anbefalte innlegg

HAr kjøpt meg ny bil 06 A4, og skulle i dag shine den litt innvendig, men syntes matrialet som er brukt på dash og sånn bare blir sjollete, og ikke blankt! Bruker de klutene som du får i sånn boks fra Armor all tror jeg de heter!

Har alltid brukt de på mine andre audier, og det har gitt en nydelig overflate!

Men nå blir det bare masse sjoller:(

 

Skjønner jo at det er en annen overflate på denne nye bilen sammelignet med 00 S3 og 98 A4 jeg hadde!

 

HVa bruker dere?? Noen tips!

 

Jørn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På Mekonomen etc får man det Armor greiene du bruker i Matt Finish,den skal ikke gi skjolder,den som gir blank finish kan lett gi skjolder. :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm det visste jeg ikke!

 

Takker

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker AutoGlym bumper-care :D

Blir blankt som bare det! Og lukter godt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

heisann: vinke :

jeg bruker Meguiar's tech protectant..:tilber:

funker heilt konge,bruker det i min a4 og er skikkelig fornøyd med produktet.. er t å anbefale: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker Pampers "rumpeservietter" :P Høres helt koko ut men det funker som bare det. Litt aloe vera og kamomille er sikkert bra for plastikken ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker Pampers "rumpeservietter" :P Høres helt koko ut men det funker som bare det. Litt aloe vera og kamomille er sikkert bra for plastikken ;)

Asswipes inne i bilen? Ville vært noe forsiktig med det..

 

Husker jeg brukte Natusan asswipes på et malt IKEA-bord for et par år siden. Det fjernet faktisk malingen. Senere prøvde jeg å vaske fingrene mine med Natusan asswipes etter at jeg hadde malt med oljemaling og hadde masse nesten-tørka maling på fingra. Natusan tok det også gitt. Mekke bil? Fram med Natusan asswipes... fjernet alt.

 

Etter det har jeg ikke rørt dem.. tenkte at dem kanskje ikke var helt bra for huden likevel, siden dem fjerna maling. Mulig dem har gjort noe med dem nå :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker AutoGlym bumper-care :D

Blir blankt som bare det! Og lukter godt!

 

 

Er dette på Golfen 3 du bruker det? For da blir nok det litt på samme måte som på gsmle S3 min for den blei blenk som Fa....!

 

Men var noe rart m dashen på denne Nye A4!

 

Pratet med Gutta på Møller Horten ista, og de sa at overflaten var matt på de nye for og unngå refleksjoner i vindu visst!

 

Så han sa litt mildt såpe vann og micro klut!

 

Men skal gi Maguire en sjanse tror jeg! Eller de MAtt Look klutene til Armour All!

 

Oxo sparer jeg Asswipe til rompa!

 

Hehe!

 

Jørn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pleier å bruke slik vinylfornyergreie (ArmorAll tror jeg), men den som gir helt blank finish er litt skummel å bruke på sommern, da all refleksjonen fra dashen kommer opp i ruta og hindrer all sikt..

 

Hvordan funker den som er matt? Bra resultat som holder?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker dette:

 

64662.jpg

 

Blir svart og blankt som juling! : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker kun den hvite mikrofiberkluten fra Meguiars.

Tørr sådan.

 

Blir helt støvfritt og får en matt og fin overflate.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker merkelig nok Tech Protectant fra Meguiars.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker den amor all.. Matt eller blank alt ettersom hva jeg har lyst til der å da.. :P Matt funker bra den.. :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker kun den hvite mikrofiberkluten fra Meguiars.

Tørr sådan.

 

Blir helt støvfritt og får en matt og fin overflate.. :)

 

Samme her,tørr microfiberklut.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker Natural Shine Protectant fra MEGUIARS! Veldig bra! og holder seg utrolig bra lenge!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker Natural shine fra Megs. -Men den skjoller nok like mye som ArmorAll gjør på den overflaten du har på dashen.

Matt ArmorAll vil nok fungere bra for deg..! Kjøp en mikrofiberklut å påfør med så får du best resultat. -Du kan også kjøpe en sån svamp som alle har, veldi grei i mellom hver runde med spray.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt den blanke Amour All på begge mine biler, med bra resultat.

Men, jeg smører først på overallt, og så går over med en myk bomull polerklut. Da blir det ikke klissete og så voldsomt blankt. Bare sånn passe :) Blir ikke skjoldete heller da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Reint varmt vann og rein klut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grønnsåpe vann:D

Er du gal? : eek :

Grønnsåpa er jo sterkt alkalisk og inneholder fettsyrer som ikke er bra for de aller fleste overflater... kan umulig være bra for forskjellige plastkvaliteter...

 

Grønnsåpe eller ikke?

Grønnsåpe inneholder sterke alkalier som legges igjen på overflaten når vi vasker.

Disse kan virke irriterende hvis man får det på hendene.

 

Grønnsåpe legger også igjen en fet film hvor smussen lett setter seg fast og gulvet blir grått. I Norge har vi for lite kalk i vannet til å danne en kalkfilm med såpen.

 

Det eneste vi anbefaler grønnsåpe til er rengjøring av ubehandlet tre og ubehandlede furugulv.

http://www.teknologisk.no/eway/default0.asp?pid=197&oid=0&e=0&trg=LeftPage_3310&ContentPage_3283=3310:0::0:0:0:3283;::0:0:0&LeftPage_3310=3004:13962::0:3343:2:3283;3310;::10:0:0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rent vann og en mikrofiberklut kjøpt på Kiwi.. Funker fint og koster omtrent ingenting. Hater blankt dashbord, så alle sånne "glansemidler" er bannlyst for innvendig bruk i min bil..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser det er dele meninger om dette tema som de feste andre, men mye fornuftig her da!

 

Men tror jeg rett og slett skal prøve bare lunket vann og microfiber klut!

Syntes oxo den matte overflaten er fin, så vil beholde den!

 

Jørn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tørr microfiber her også. Holder i massevis.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rent vann (...?) og en ren klut er fint for å holde vinyl i dashbord o.l vinylflater rene. Over tid vil man imidlertid få et problem og det er at vinyl og plast tørker ut om de ikke tilføres fuktighetsbevarende midler som er med på å forhindre at sol, varme, kulde, alder, etc, etc, tørker ut plasten/vinylen som etter hvert gjør den sprø og hvit. Derfor holder jeg personlig med de som benytter et middel av god kvalitet til renhold og vedlikehold av dashbord:) (som på alle andre områder på bilen).

 

Jeg er også innbitt motstander: bråk : av kjerringråd og andre "minst-like-bra-som..." løsninger. Det er engang slik at produkter (igjen av god kvalitet) utviklet for en viss type bruk tar utgangspunkt i materialet det skal benyttes på og således er komponert for. Mye som fungerer bra en stund, men over tid faller det som ikke duger gjennom... Men, men, vi lever heldigvis i et fritt land..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg sverger til armor all matt finish serviettene. Den legger ikke sjolder igjen og er ikke så blank at den gir gjennskinn av dashen i ruta når det er sol

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.