Buskerud: gartneriet - vårt nye verksted

Anbefalte innlegg

jeg har jo ikke bil som alltid da...

 

et par bilder av den største snurra jeg har sett! står på værste...

 

Photo-0181.jpg

 

Photo-0180.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilder teller ikke da, nisser! her snakker vi nærkontakt! :P

 

dessuten snakker vi turboer som i bilmotor med turbo! nuvel...heh...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det nå jeg skulle poengtere at ting sklei litt ut?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hihi... "Gartnerlosjen"!! ...jeg er hvertfall ikke han med skjegg (Egil) : haha :

 

Du er nok Aslag: haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da får vi slike elementer - må bare få frakta de bort på et vis! virka som vi kunne få flere enn "to-tre" stykker, så vi får se hvordan moroa barker i veg. jeg drar trolig ned i morgen å måler å kikker litt, så er det opp til oss når vi flytter inn! :)

 

merk - her må det jobbes!! :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gipsplate-ramme av tre-isolert-så gipsplate igjen ettersom jeg forsto...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men som alltid går ikke ting som planlagt...kikka på elementene i dag -har vært noen å tatt med seg det meste i går natt visstnok, så da jeg dukka opp å spør om de, ble jeg plutselig "mistenkt" for sikkerhets skyld! de skulle kastes uansett, men de som tok de klarte for sikkerhetsskyld å finne nøklene til trucken og ødelegge den da... jævla kaos ass..

dermed er de utelukket : bh :

 

men som et lyn fra klar himmel sier arild at vi kan bruke de kjøleromselementene om vi ville, ergo er de ideelle å tette åpningen med, også de alurammene kunne vi også ta, så da bruker vi bare de å setter på høykant, og skrur plater av ymse slag i de...gips eller spon anyone!?

 

vips så er det gjort : rock : heh...

 

vi trenger byggskum, 2-3 bokser (tema er vel billige), skruer med borrhode til å feste alurammer i stålstenderne og evt skru plater i alurammene, drill har jeg men en ekstra er greit å ha (holdbarheten på lingpingsupertools er varierende) og en dag hvor vi kan møtes... noen som påtar seg å kjøpe skum/skruer?

 

jeg har mulighet på søndag!? noen fler? står vi på da, og har alt vi trenger (og står på litt mer enn forrige søndag :P) så burde mye være gjort :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan stille med ørtåførti sponplater og drill med to batterier og lader.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

genialt! når i aller tilfelle? :)

så fort platene er i værste er det jo litt opp til hver enkelt når det skal gjøres noe, da mye kan gjøres alene!

 

merker jeg er heltent på å få bilene inn ass....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

holder med 10mm... og skader/rest er gullende godt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

9mm funker fjell, ned mot 5 går, da de alu-rammene har mange "stendere" å stive av mot...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den skal jo bare holde seg oppe nær sagt...går sikkert fint

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

haha, detta høres trygt ut..

 

Gi gass, spikre paller :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg er ingen ekspert på området, men jeg tror nok det kommer til å gå heeelt fint!

tenk på f.eks himling - er ikke voldsomt tykk den "ramma" heller, men jaggu holder den noen kilo! og det er "rett ut", her blir det jo "rett ned" på fagspråket! : flau :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Platene vil stive av hele kostruksjonen. Det kommer til å bli dønn stivt. Ikke noe problem. Snø = brekk.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Platene vil stive av hele kostruksjonen. Det kommer til å bli dønn stivt. Ikke noe problem. Snø = brekk.. :)

 

Snø=quattromorro :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har ikke bil på søndag, så jeg må sitte på om noen skal nedover...

 

ellers skulle vi bare bære all driten til arild ut av det innerste rommet og sette det på siden "hans"...andré fikser motorsag tror jeg etterhvert, så vi får einsertilpasset åpning :evil:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fått to forespørsler om lagring av bil, en ute i en av hallene, og en innendørs, f.eksempel innerst i rommet. tenkte noe slikt som en symbolsk sum på 500,- for den som står ute, så dekker vi skruer og skum etc. med den, mens 300mnd for den inne. da kan den og andre sin kæbb dele det innerste rommet bare evt, og vi får dekket strøm med leia til den siste bilen...hva mener dere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den skal bare stå da, null skruing..men det her avgjør vi seff i fellesskap :) du stemmer for at leie da fordeles jevnt på alle...jeg er forsåvidt ikke uenig..

 

da snakker vi 3300 fordelt på 6 stk som vil bli 550,- han slipper strøm...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med haga. Står du inne, betaler du for inne. Men han kan slippe strøm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva blir det i i morgen (i dag)? noen som skal nedover, og noen som har fiksa skruer og byggskum??

jeg er hjemmat fra jobb nå, så tror ikke jeg er oppe før 1-2 tiden, men si gjerne i fra om dere drar!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da får vi en gjestebil innerst sammen med kæbben til andré ser det ut til, betaler det samme som oss, så nå kan vi vel anse værste som fullt! greit å ha plassen som er igjen, mtp at leia er under 600,- pr.pers nå! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har ikke mulighet i helgen dessverre...men nå vet vi jo hva som skal gjøres!

 

- bære ut alt rotet i høyre bod, sett alt til høyre på andre halvdelen av lokalet

 

- dele av lokalet, sette opp alu-rammene inntil bjelkene, på høykant...blir en åpning mellom hver ramme, på 1-1.5 meter men vi må da klare å få fatt på noen plater som ihvertfall dekker det! baufil, drill og bolter eller drill med selvborrende skruer er egnet tror ejg.

 

- kle igjen åpningen, bruker bare kjøleromselementene, og får til en letvint løsning som blir nogenlunde tett :)

 

resten tar vi vel etterhvert, som å skumme igjen ene hjørnet, og legge inn ei plate i den ødelagte ruta nærmest åpningen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.