Go'Buzzen

Nå er den her – klar til prøvetur! Folkevognbussen som elegant kombinerer nostalgi med framtid og mye plass - til folkelige priser. Svært attraktiv som varebil og enda bedre som personbil!

Publisert 17.10.2022  19:00

I august meldte Folkevognbussfabrikken i Hannover at 2/3 av årets planlagte produksjon på 15.000 biler allerede var solgt – med Norge og 3.400 bestillinger klart i tet. I midten av september kom de første Buzzene til landet, og nå er de klare til prøvekjøring hos de fleste norske forhandlere. Anbefales!

Vi fikk vår første prøvetur hos Møller Bil Ålesund. Førsteinntrykket overgår forventningene. Det er godt gjort å gjøre 2,5 tonn høyreist bil så lettkjørt som denne. Den elektriske motoren på 204 hk – som gjør ID.3 til en svært rask og ID.4 til en ganske rask bil, makter å gi ID. Buzz fullt akseptable kjøreytelser. Oppgitt aks til 100 på 10,2 sekunder er klart bedre enn de fleste Folkevognbusser hittil – og stemmer godt med den subjektive opplevelsen.

 

Personbilutgaven til en halv million synes svært attraktivt priset for en femseter med kjempestort bagasjerom (1.121 liter til overkant av bakseteryggen), men også varebilutgaven Cargo (ca. 450.000) framstår godt konkurransedyktig mot andre elektriske varebiler. Oppgitt WLTP-rekkevidde litt i overkant av 400 km er lovende og gjør at ID. Buzz er i én (eller rettere sagt: to) klasse(r) for seg selv. Og dette er bare begynnelsen. Det er tale om både om lengre karosseri og flere seter, firehjulstrekk og større batteri – trolig i denne rekkefølgen.

ID. Buzz debuterer med samme motoreffekt (204 hk) som den klart mest vanlige på ID.3. Buzzen blir ingen sinke av den grunn.
Eli Cathrine Kjersem viser at det ekstra bagasjeromsgulvet ("Multi-flex", ekstrautstyr) legger godt til rette for romslig dobbeltseng.
Det blir ikke feil å påstå at Buzzens interiør skaper lys i mørket.
Bli medlem

VACN 2018- Powered by Invision Community