Statutter

Klubbens statutter vedtas av årsmøtet, sist revidert Januar 2017.
Tilgjengelig her for innloggede medlemmer.

Lokallag

Klubben har en rekke lokallag. Aktiviteten varierer fra lokallag til lokallag, noen mer aktive enn andre. De mest aktive er:

• Bergen
  • Drammen
  • Follo
  • Trøndelag
  • Haugesund
  • Mjøsa
  • Oslo
  • Stavanger
  • Vestfold
  • Østfold
  • Ålesund

Foruten lokale treff og andre aktiviteter, så er det lokallagene som forsyner medlemmer med skiltplater og klistremerker med klubb-logoen, noe som bør befinne seg på alle medlemsbiler.

Lokallagsstyrene kan ha stor nytte av at medlemmer har ajourholdt sin medlemsprofil med hvilket lokallag som er nærmest.

Mer informasjon om aktiviteten og kontaktinformasjon finner du under lokallag på forumet.

Hovedstyret

Alle verv og stillinger i klubben er frivillige ildsjeler som utfører oppgavene på sin fritid uten lønn.

Hovedstyret har faste møter og foretar koordineringer på nett. Det føres logg/referat over virksomheten, styrereferater er tilgjengelige for medlemmene.

Hovedstyrets hovedoppgaver:

·         Ledelse og administrasjon av klubben gjennom året.

·         Planlegge og gjennomføre de store treffene.

·         Oppgaver i henhold til statuttene.

Hovedstyret i 2021:

·         Morten Dybing (Leder)

·         Hans-Peter Röder (Kasserer)

·         Alexander Stamsaas

·         Victor Bruun

·         Kristian Larsen

·         Geir Einar Helgeland

·         Anders Kjellsen

·         Magnus Johannessen Lie

Administrasjonen:

Hovedstyret har god hjelp av en fast frivillig administrasjon som består av: Treffpunkt-redaksjon (medlemsblad), Nett-redaksjon, Moderatorer på forum og Teknisk drift av it-systemene. Ansvarlige sjefer er:

·         IT-sjef og moderatoransvarlig, Chris-William Gjestemoen Rønning.

·         Treffpunktredaktør, Hans-Peter Röder.

·         Nettredaktør, Hans-Peter Röder.

Valgkomiteen:

Egen valgt valgkomite og hovedstyret jobber for å rekruttere egnede personer til valg i hovedstyret.

Banekjøringsgruppe og utstillingsgruppe:

Disse to gruppene består av noen fra hovedstyret og en gruppe ivrige og flinke medlemmer som hjelper til med planlegging og gjennomføring av våre hovedtreff.

Pressekontakt

Pressekontakt er Hans-Peter Röder, som kan nås på 95257516 (Send gjerne SMS med kontaktinfo) eller hpr @ vacn.no

Ofte stilte spørsmål

Q1: Hvordan kan jeg betale medlemskontingenten?

S1: Kontingenten kan du betale med kort, vi tilbyr også betaling av kontingent med PayPal. Du kan også selvsagt med kontanter hvis du kommer til et av våre hovedtreff.
Merk: På enkelte lokallagstreff er ikke alltid hovedstyrets representanter til stede og da kan du dessverre ikke betale kontant, men du kan alltid melde deg inn på din mobil.

Q2: Hvorfor har VACN medlemskontingent?

S2: Vi tilbyr medlemmene en rekke fordeler. Mange av disse koster mye penger, f.eks produksjon og utsending av medlemsbladet, baneleie til treff, kjøp/drift av IT-systemer, trykk/utsending av medlemskort, osv. Kontingenten er mye rimeligere enn alle fordelene du får tilbake, bare rabattavtalene alene sparer inn mye penger for alle som kjøper deler og utstyr til bilen sin. Ved normalt vedlikehold eller modifisering så har du raskt tjent inn medlemskontingenten.

Q3: Kan min kone eller samboer tegne familiemedlemskap?

S3: Kravene for å tegne familiemedlemskap er at vedkommende har samme bostedsadresse som hovedmedlemmet. Personene trenger ikke være gift eller ha samme etternavn.

Q4: Hvor lenge varer mitt VACN-medlemskap?

S4: Et medlemskap i VACN varer 365 dager, altså det løper ut 1 år fra den dagen du tegnet medlemskap/fornyer ditt medlemskap.

Q5: Hva skjer om jeg ikke betaler kontingenten for nesten år?

S5: Du står hellt fritt til å kansellere auto-fornyelsen, klubben aksepterer et friår hvor du ikke er et aktivt medlem. Når det nærmer seg 1 år vil vi sende deg en påminnelse. Klubben er så lovpålagt under personvernloven å slette din brukerprofil etter dette. Du er hjertelig velkommen tilbake til oss ved et senere tidspunkt, men starter så på blanke ark og nytt medlemsnummer. Eventulle prosjekttråder kan ikke linkes opp til ny bruker.

Kontakt oss

Har du spørsmål til klubben, styret eller har problemer med tilgang etc. så kan du kontakte oss her.

Det kan ta noen dager å svare, ettersom klubben drives på fritiden på frivillig basis.

Vi besvarer ikke bil-tekniske spørsmål, det har vi tusenvis av medlemmer og et fantastisk diskusjonsforum til.

Vi kan heller ikke videreformidle kjøp/salg av biler eller deler. Vi anbefaler deg å bli medlem så får du direkte kontakt med våre medlemmer i dedikert annonseringsfora.

Postadresse:

VW Audi Club Norwegen