ID.4 i butikken

Første båt fra Tyskland med ID.4 har ankommet Norge, og mange butikker har allerede fått sin første utstillingsbil. Møller Bil Oslo Vest hadde sin første bil i utstilling midt i vinterferien, onsdag 24. februar.

Publisert 24.02.2021  21:40

Det vil trolig ta et par uker før de første bilene får skilt og blir klare til prøvekjøring. Men deretter skal det ikke ta lang tid før de første kundene får sine biler. Oppstarten blir med de forhåndspesifiserte (og utsolgte) 1st og 1st Max med det store batteriet hvor bl.a. ryggekamera, skiluke og hengerfeste er med i pakken. Disse første-kundene har fått en fin pakkerabatt i forhold de fem utstyrsnivåene som nå kan bestilles, altså Pro Performance med 77 kWh netto batterikapasitet og 204 hk som på 1st-modellene. I tillegg kan man bestille den billigere Pure Performance med 58 kWh netto batteri (som på ID.3 1st) og 170 hk. "Performance"-betegnelsen sladrer om at det kan komme utgaver med mindre motorer. Oslo-prisene med det lille batteriet starter på ca. 370.000 og ca. 425.000 med det store. Det må betraktes som en beskjeden merpris i forhold til ID.3 – for en bil som har merkbart bedre plass innvendig, vesentlig større bagasjeplass, har klart bedre innvendig kvalitetsfølelse og som kan både trekke henger (inntil 1000 kg vel å merke) og ha taklast. Og så får vi håpe at "prøvetiden" med ID.3 sørger for betydelig færre trasige overraskelser for kundene. Selv med stadig flere konkurrenter å velge mellom er det godt mulig at dette kan bli årets bestselger i Norge.

ID.4 - kraftige skuldre, og med 21 tommers hjul på 1st Max

Kort tid etter at de første kundene har fått sine bakhjulsdrevne ID.4 blir det lansering av ID.4 GTX med motor og drift også foran. Dessuten kommer snart ID.5 som sikkert blir dyrere enn ID.4, men neppe større – i alle fall ikke innvendig. Det blir kupeutgaven som ligner mest på ID.Crozz som VW har vist fram i flere år.

ID.4 - førerplassen er lett gjenkjennelig fra ID.3, men mer påkostet

ID.4 - bilde3.JPG

 

ID.4 - samme akselavstand som ID.3, men klart bedre plass - spesielt i bredde og høyde

 

ID.4 - bilde4.JPG

 

ID.4 - mye lys gjennom taket på 1st Max, men ikke luft

Bli medlem

VACN 2018- Powered by Invision Community