Norsk sniktitt på ansiktsløftet Passat

Møller hadde forrige uke besøk av Norges klart viktigste utgave av oppdatert Passat, GTE Variant med 40 % økt rekkevidde, alltid online og klart bedre utstyrt.

Publisert 02.05.2019  20:18

SnipImage.JPG

Uka etter påske hadde Møller besøk av Norges klart viktigste utgave av oppdatert Passat, GTE Variant med 40 % økt NEDC-rekkevidde (70 km/55 km WLTP), alltid online og klart bedre utstyrt. Antatt prisøkning? 1 %! Siste Treffpunkt har mer detaljer om Passat-oppdateringene som ble offentliggjort i februar med masse flott natur fra Nordvestlandet. På utstyrssiden er det kraftig oppdatert infotainment med innebygd simkort, navigasjon LED Matrix hovedlys og en viktig pakke assistentsystemer som standard. Selvsagt nye setetrekk, farger og felger. Modellutvalget blir imidlertid ganske begrenset, med Businessline 120 hk TDI til ca. 415.000 som billigste alternativ og R-Line 4MOTION med 272 TSI-hester til ca. 640.000 som dyreste av kun 7 valg. Kun stasjonsvogn, og kun DSG.

Akkurat denne bilen ble "håndprodusert" til bruk på Geneve-utstillingen og ble under oppholdet hos VW-importøren på Frysja i Oslo presentert for norske biljournalister og storkjøpere (flåtekjøpere) før den tok turen videre til Sverige.

Produktsjef Jørgen Bjerkan ser fram til å kunne levere Passat GTE igjen etter å ha vært nærmest utsolgt litt for lenge. De første kundebilene kommer til Norge mot slutten av september. Forhåndssalget starter i midten av mai.
Tettpakket som før, og 218 hk samlet ytelse som før. Nye GTE tilfredsstiller som eneste Passat Euro 6d-kravene som gjelder fra 2021. Om denne forserie-bilen er kjørbar? Ja, på el-drift. Bensinmotoren er faktisk ikke koblet til…

SnipImage (3).JPG

Framtids-Passaten i VW-historiske omgivelser. UR-Passaten i bakgrunnen er fra 1977. Så pass mye bruk av svart plast i fronten som på nye GTE gjør at dekoren på den – og for så vidt også på Alltrack -  ikke er så ulike R-line.

 

SnipImage (4).JPG

Større endringer på interiøret (enda mer med svært fleksible digitale instrumenter) enn da Passat B6 ble ansiktsløftet til Passat B7 i 2010. Da fikk den analogt ur mellom friskluftsdysene. Nå blir det analoge uret erstattet av en plastikkbit med PASSAT-påskrift… Med "digitalisert" Passat tar det seg dårlig ut med analogt ur! GTE til Norge får som tidligere interiør i skinn/alcantara.

Bli medlem

VACN 2018- Powered by Invision Community