Norsk sniktitt på ansiktsløftet Passat
Møller hadde forrige uke besøk av Norges klart viktigste utgave av oppdatert Passat, GTE Variant med 40 % økt rekkevidde, alltid online og klart bedre utstyrt.
Uka etter påske hadde Møller besøk av Norges klart viktigste utgave av oppdatert Passat, GTE Variant med 40 % økt NEDC-rekkevidde (70 km/55 km WLTP), alltid online og klart bedre utstyrt. Antatt prisøkning? 1 %! Siste Treffpunkt har mer detaljer om Passat-oppdateringene som ble offentliggjort i februar med masse flott natur fra Nordvestlandet. På utstyrssiden er det kraftig oppdatert infotainment med innebygd simkort, navigasjon LED Matrix hovedlys og en viktig pakke assistentsystemer som standard. Selvsagt nye setetrekk, farger og felger. Modellutvalget blir imidlertid ganske begrenset, med Businessline 120 hk TDI til ca. 415.000 som billigste alternativ og R-Line 4MOTION med 272 TSI-hester til ca. 640.000 som dyreste av kun 7 valg. Kun stasjonsvogn, og kun DSG.
Akkurat denne bilen ble "håndprodusert" til bruk på Geneve-utstillingen og ble under oppholdet hos VW-importøren på Frysja i Oslo presentert for norske biljournalister og storkjøpere (flåtekjøpere) før den tok turen videre til Sverige.
Framtids-Passaten i VW-historiske omgivelser. UR-Passaten i bakgrunnen er fra 1977. Så pass mye bruk av svart plast i fronten som på nye GTE gjør at dekoren på den – og for så vidt også på Alltrack - ikke er så ulike R-line.
Større endringer på interiøret (enda mer med svært fleksible digitale instrumenter) enn da Passat B6 ble ansiktsløftet til Passat B7 i 2010. Da fikk den analogt ur mellom friskluftsdysene. Nå blir det analoge uret erstattet av en plastikkbit med PASSAT-påskrift… Med "digitalisert" Passat tar det seg dårlig ut med analogt ur! GTE til Norge får som tidligere interiør i skinn/alcantara.