#1 Skrevet Oktober 16, 2007 Som topic sier.. Lurer på hvor mye flaks jeg egentlig skal ha. Hadde for en måned sia 2 biler som jeg kunne bruke. Nå i dag 0 Eneste trøst er at grevlingen ble mos.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 16, 2007 noe sier meg at den bevegelige gråsteinen du kjørte på gjorde slik at du nå må kjøpe ny fanger gitt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 16, 2007 ouch. det var da max til uflaks. men viltpåkjørsel er vel gratis egenandel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 16, 2007 ouch. det var da max til uflaks. men viltpåkjørsel er vel gratis egenandel? Bare hvis man har meldt ifra til politiet og viltnemda. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 16, 2007 Hvordan gikk det med div på innsiden, da? Jeg flytta både intercooler og radiator 5-10 cm bakover på en Mercedes ambulanse da jeg kjørte på en grevling... Men jeg traff meget uheldig også da, mulig du har truffet "bedre"? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 16, 2007 hmm.... mener dere å si at hvis helsikes katt moser inn i den stakkars bilen min og lager mos, så melder jeg det til onkel og viltnemda... også koster det meg ikke en krone? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 16, 2007 hmm.... mener dere å si at hvis helsikes katt moser inn i den stakkars bilen min og lager mos, så melder jeg det til onkel og viltnemda... også koster det meg ikke en krone? Nå går vel ikke akkurat kjæledyr under vilt, men kan hende 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 16, 2007 Nå går vel ikke akkurat kjæledyr under vilt, men kan hende villkatt da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 16, 2007 gaupe... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 16, 2007 gaupe... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 16, 2007 kjørte på rev for noen år tilbake. tok framfangern og alt av lys foran. hadde fått alt dekka hadde jeg meldt ifra der og da til viltnemda. men ikke siden jeg kom noen dager senere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 16, 2007 Jeg Kjørte på et rådyr engang, ringte onkel blå og dem fixa med viltnemda. Jeg måtte batale egenandelen.. (skaden kom seg på 26K) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 16, 2007 kjørte på rev for noen år tilbake. tok framfangern og alt av lys foran. hadde fått alt dekka hadde jeg meldt ifra der og da til viltnemda. men ikke siden jeg kom noen dager senere. naaah... og jeg som har vært redd får å ødelegge smykket når jeg er ute å kjører på kveldstid Veldig kjekt å vite 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 16, 2007 Jeg Kjørte på et rådyr engang, ringte onkel blå og dem fixa med viltnemda. Jeg måtte batale egenandelen.. (skaden kom seg på 26K) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 16, 2007 Ikke egenandel eller bonustap, så sånt sett er det greit. Det er ved viltpåkjørsel viktig å melde viltnemda. Jeg ringte 02800 (nærmeste lensmannskontor). Politikammeret på Hamar skrev det da opp i loggen. Det var meget viktig sa de på forsikringa. Kunne bli bonustap hvis det ikke ble gjort. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 16, 2007 joggu har du uflaks anders! kjedelige greier. grevlingen ble mos? " har en grevling i fronten greveling grevelang? " 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 16, 2007 Ene halvdelen av grevlingen ble liggende på ytterkanten av motgående fil. Ble kasta over hele andre kjørebana.. Resten lå som klatter strødd utover Var ihvertfall ingen tvil om grevlingen var dau. Lurer litt på åssen traileren jeg møtte ser ut i fronten, må da ha spruta litt på den. Har jo fått leiebil da, ratter rundt i en rød Peugeot 207 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Oktober 16, 2007 Ene halvdelen av grevlingen ble liggende på ytterkanten av motgående fil. Ble kasta over hele andre kjørebana.. Resten lå som klatter strødd utover Var ihvertfall ingen tvil om grevlingen var dau. Lurer litt på åssen traileren jeg møtte ser ut i fronten, må da ha spruta litt på den. Har jo fått leiebil da, ratter rundt i en rød Peugeot 207 Tror du må selge begge bilene dine jeg og kjøpe deg panservogn! Da kan vel ikke de ta skade, bare det som skal stå i veien for deg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Oktober 17, 2007 naaah... og jeg som har vært redd får å ødelegge smykket når jeg er ute å kjører på kveldstid Veldig kjekt å vite Bilen din er så høy at et reinsdyr ville slippe billig unna om det skulle forville seg sørover... "Vi har grevling i fanger'n, greveling grevelang" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Oktober 17, 2007 Bilen din er så høy at et reinsdyr ville slippe billig unna om det skulle forville seg sørover... "Vi har grevling i fanger'n, greveling grevelang" nåååh.. er da lenge siden jeg har vært nordaførr.. men klare ikkje huske at reinsdyran var så veldig lave "Synger med" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Oktober 17, 2007 Det med å melde frå til onkel blå og viltnemd har også noko bra i seg iogmed at vist dyret blir skada kan dei rykke ut og finne og ta livet av det med ein gong. Har ettersøkshund så har våre med å plukka opp ein god del påkøyrde dyr (går i hjort her,ettersom vi ikkje har grevling,rev,rådyr,dådyr,elg,reinsdyr,bjørn,gaupe eller andre skumle dyr her ute) og er ofte ganske øydelagde og er bra å fått tatt livet av dei sopass dei slepp lidelsen meir. Kanskje derfor forsikringsselskapet er kjekkare vist du seier ifrå til politiet med ein gong? som ein liten bonus for at du var snill gutt og sa frå? Oppfordring: Meld alltid frå Bra du slapp tap og slikt da Anders 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Oktober 18, 2007 Til dere som synger: det var faktisk overskriften i GD etter jeg kjørte på grevlingen med ambulansen... Hehe... Etterfulgt av: "så lystig synger han kanskje ikke, ambulansesjåføren fra norddalen"... Nei, det skal jeg skrive under på at jeg ikke gjorde! Ikke særlig morsomt å kjøre på 100kg med grevling! ("litt" overdrevet vekt... ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Oktober 18, 2007 syns liksom det klang så bra;) når får du fikset bilen da anders? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Oktober 18, 2007 Det med å melde frå til onkel blå og viltnemd har også noko bra i seg iogmed at vist dyret blir skada kan dei rykke ut og finne og ta livet av det med ein gong.Har ettersøkshund så har våre med å plukka opp ein god del påkøyrde dyr (går i hjort her,ettersom vi ikkje har grevling,rev,rådyr,dådyr,elg,reinsdyr,bjørn,gaupe eller andre skumle dyr her ute) og er ofte ganske øydelagde og er bra å fått tatt livet av dei sopass dei slepp lidelsen meir. Kanskje derfor forsikringsselskapet er kjekkare vist du seier ifrå til politiet med ein gong? som ein liten bonus for at du var snill gutt og sa frå? Oppfordring: Meld alltid frå Bra du slapp tap og slikt da Anders Kenneth, vi har da rev her på øya, sett det flere ganger både svart og rød. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Oktober 19, 2007 Panservogn høres ut som en plan.. Kanskje 240 er en ide? Nei, det blir nok ikke aktuelt å bytte til no sånt. Er vel en bedre plan å få seg stasjonering på Hamar så jeg slipper å pendle Men. Det tar nok tid. Hørtes ut til at gutta på Bilskaden ikke hadde tid til å få den klar igjen før over neste helg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...