Anbefalte innlegg

Heisann godtfolk. Nå lure jeg på noge av det som vel er enklast å svare på. Lyder. Någen som kanskje ikke er enige? ;)

Men uansett. Jeg har en lyd i venstre forhjul, som kommer som oftest når jeg står stille og vrir på rattet. kommer ett dunk når jeg vrir ene veien, og kommer av og til når jeg vrir rattet tilbake. Er omtrent som om noen slår på ett stag inni der. Kan kanskje se for meg et det er ett av styreleddene, men er noe usikker... Lyden kommer og av og til når jeg svinger når jeg kjører seint, eller i sammenheng med sving og en liten hump.

Noen som har noen formeninger om hva det kan være? Noe jeg kan gjøre for å sjekke om det er de forskjellige tingene?

Takker for all hjelp! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel mulig at det er endeleddet da, ja. Men sjekk også fjærbeinslageret. Kan også være slik det er på min. Har bytta rubb og rake, men viser seg at lyden kommer fra tannstanga.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo prøve å jekke opp bilen, og røske skikkelig i hjulet både i høyde- og lengderetning. Så hører du om lyden dukker opp da, og isåfall når.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har prøvd å rikse i det, men lager ikke lyd da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som fjærbenslageret.

Hold hånda på fjæra mens noen svinger frem og tilbake, er det fjærbenslageret så vil du kjenne at fjæra "blir med litt rundt" for deretter å sprette tilbake i utgangsposisjonen. Det er dette som gir lyden hvis fjærbenslageret er ødelagt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også være at fjæra er knekt i en av endene. Merket ingen ting i rattet og det kom bare når bilen stod i ro og med lave hastigheter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.